ook op alles letten na eerdere MK?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lieve74, 15 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieve74

Lieve74 Lid

15 apr 2008
    11
    0
    0
    Leiden
    hoi,

Ik heb morgen precies een jaar geleden een MK gehad na 9,5 week. Daarna bleek ik ook nog een meegroeiende vleesboom te hebben.. kan geen kwaad zegt gyn. Nu ben ik 8,5 wk zwanger en maak mezelf helemaal gek. ik moet straks voor een eerste echo, maar ben in mijn hoofd al allerlei doemscenario's langs gegaan.. en ik blijf mezelf maar zeggen dat ik positief moet denken!
    ik let op alles. ik heb bijv laatste week helemaal geen gevoelige borsten meer, ben veel minder misselijk en heb steeds darmkrampen...
    ben zo vermoeiend voor mezelf dat ik er steeds mee bezig ben! moet namelijk ook nog opdracht maken voor een opleiding, maar kan me niet concentreren. hopelijk brengt een echo straks goed nieuws! niet dat ik dan van mijn zorgen af ben voorlopig... :(
    herkent iemand dit? weet iemand ook of de kans eigenlijk groter is op een MK na een eerdere MK?

2. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Hoi Lieve,

Ik herken dit zeker. Ik had in januari miskraam gehad, ben nu weer opnieuw zwanger. Ook ik maak me continue zorgen of alles nog wel goed gaat. Ik let ook op van alles, en dit terwijl ik weet dat ik positief moet denken. En ik ben ook zo bang voor de echo. Want bij de vorige echo had ik pas ontdekt dat het niet goed zat. Er was geen hartactie. Toen was ik al 11 weken zwanger. Nu ben ik weer zo bang dat ik hetzelfde te horen krijg bij de echo. Ik heb nog geen datum voor de echo. En de tijd lijkt ook zo langzaam te gaan. Ik wilde dat die eerste trimester zo snel mogelijk voorbij gaat, maar voor mijn gevoel gaat het super langzaam. Ben nu pas bijna 7 weken zwanger. Dus dat duurt nog wel even.

Ja en mijn borsten worden ook net als die van jou minder gevoelig dan eerst. Kan dat iets betekenen denk je?

Ik hoop dat de echo goed nieuws voor je brengt en dat je dan minder zorgen maakt. Want teveel stress is natuurlijk ook niet goed voor je kindje. Laat je weten hoe het is gegaan? En ik duim dat alles goed zit. Veel succes.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lieve, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Moeilijk he? Om er nu volop van te genieten, maar geloof me, dat gaat echt komen.

Hoewel ik niet aan de statistieken voldoe, is de kans dat een volgende zwangerschap wel goed gaat groter dan dat hij weer fout afloopt. Misschien vind je het prettig om onder zwangerschap mee te kletsen bij zwanger na een miskraam. Daar vind je meiden in verschilllende stadia van een zwangerschap die allemaal 1 of meerdere MK's hebben doorgemaakt. Zelf heb ik heel veel gehad (en heb nog steeds veel) aan dit topic.

4. Lieve74

Lieve74 Lid

15 apr 2008
    11
    0
    0
    Leiden
    hi,

bedankt voor jullie lieve reacties! net terug van de echo...
    goed nieuws en minder nieuws! het goede nieuws is het belangrijkst en dat is dat het hartje klopte! toch een enorme opluchting! dat de symptomen minder werden zei vooralsnog niets dus! goed nieuws voor jou @ioncocacola! ;)
    Maar wat minder was... het myoom was gegroeid tot 3,5 cm (vleesboompje) en ze zagen ook nog een vochtblaasje bij een van de eierstokken...van 6 cm! echt gigantisch dus. maar weer afwachten wat dat betekent! ze zouden het in de gaten houden.. meer konden ze er niet van zeggen...
    16 mei weer een echo en nekplooimeting. weer duimen tot dan!
    Zal ook zeker voor jou duimen @ioncocacola! hoop dat het voor jou ook een opluchting wordt!
    en zal zeker nog even kijken bij de topic zwanger worden na een miskraam!

5. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Hoi Lieve, wat mooi dat het hartje klopt. Lijkt mij zo geweldig om dat mee te kunnen maken en te kunnen zien.

Zelf weet ik niet zo goed wat een vleesboompje is. En heeft dat ook invloed op de vrucht? Ik hoop zo van niet. Nu moet je dus nog wachten tot 16 mei voor de volgende echo. Ik zal ook voor je duimen dat alles goed blijft gaan en dat je weer een mooie echo te zien krijgt. Veel succes.

Deel Deze Pagina