Kindje (3 weken) slaapt alleen bij mij!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelylonnes, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hallo,

Zoals de titel al zegt, slaapt Justin momenteel alleen als ik m bij mij op schoot neem.
    Ik weet niet of het normaal is dat kindjes van 3 weken al zo lang wakker zijn, maar als ie in zn bed ligt, heeft ie zn oogjes wagenwijd open...
    Als ie bij mij inslaapt, en ik leg m op bed, word ie na een minuutje of wat wakker en dan begint ie te gillen....

Wat er aan scheelt weet ik niet, diet doet ie vlak na de fles, of ergens tussendoor.... En slaapt ie eindelijk in zn bedje, dan valt zn tutje uit zn mond en dan begint het weer van voor af aan....

Maar zolang hij mij ligt is er niks aan de hand....

Help! Wat moet ik nou nog doen?
    Maak ik m niet te verwent als ik m steeds bij me neem?

Thanx.....

2. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Op dit moment verwen je 'm niet hoor al je hem bij je neemt. Gewoon lekker doen. Je kunt proberen om hem in zijn bedje te leggen en dan er bij te blijven. Hem op zijn buikje wrijven en in slaap sussen. Misschien dat dat helpt?

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    verwennen kun je pas na 6 maanden zegt men.

ik zou even doorzetten
    em op bed leggen en lekker laten gillen
    als je zeker weet dat er niks aan de hand is (vieze broek ziek etc.)
    gewoon laten liggen
    deden wij ook en op den duur hebben ze het door!

ook niet te actief zijn voor hij naar bed moet anders slapen ze ook niet!
    of ie nou slaapt of niet op zijn kamer...hij krijgt wel rust en hij ligt veilig dus lekker laten liggen ;)

succes ermee

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    'Lekker' laten gillen zou ik dus niet doen... hij is nog maar 3 weken! Hij heeft het gewoon nodig om veel bij je te zijn.
    Ik heb de eerste maanden Eva veel bij me gehad, maar ook wel geprobeerd haar in haar bed te laten slapen. Komt langzaamaan wel goed hoor.
    Ik heb Eva trouwens nooit laten huilen. Nu doe ik het heel soms wel als ik zeker weet dat ze dan in slaap gaat vallen, dat is dan hooguit 2 minuutjes ofzo, duurt het langer, dan ga ik kijken en haar troosten. Maar ze inmiddels bijna 6 maanden en heeft het allemaal goed door (sinds een paar weken ofzo), dat kan je van een kindje van 3 weken echt nog niet zeggen.

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ga deze discussie niet aan, ieder zijn eigen ding...mijn kleine doet het goed huilt eigenlijk nooit!

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Lekker bij je nemen! Je kindje is 9 maanden lang onafscheidelijk van je geweest en nu wordt verwacht dat hij in een enge grote kamer alleen gaat slapen... Probeer anders een draagdoek zodat je zelf ook nog wat dingen kunt doen en hij toch lekker bij je ligt. Verwennen kun je inderdaad de eerste 6 maanden niet. Louise lag altijd of naast me in de box of op mijn schoot/arm en nu slaapt ze prima in haar eigen bed. Ik zou een kindje van die leeftijd zeker niet laten huilen. Ook voor een baby is het 9 maanden op, 9 maanden af ;)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva ook niet, alleen soms wel als ze moet slapen, is overdag niet haar favoriete bezigheid ;).

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad ieder zn eigen ding ...

Maar ik heb Mirre ook nooit 'lekker laten gillen'. Zeker niet in de eerste weken. Je kunt ook proberen of je Justin misschien wel in slaap krijgt door m over zn wangetjes te aaien. Draagdoek is echt toppie (combicotti is ook makkelijk om te doen).

Succes!

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Gewoon lekker bij jou laten slapen hoor! Is een fase van een periode, gaat vanzelf goed. Steeds even proberen en op een gegeven moment slaapt ie in zijn bedje. Verwennen kan naar mijn inzicht het eerste jaar niet. Merel had een hele tijd problemen met slapen en we hebben haar gewoon telkens bij ons genomen. Nu slaapt ze (al een tijdje hoor :) ) gewoon lekker in en door.

Je kindje heeft 9 maanden in je buik gezeten, met allemaal herrie om hem heen, warmte, beweging enz. Dat is na de geboorte even wennen dat die geluiden, warmte en beweging er niet meer is. Blijven proberen in zijn eigen bedje! En "lekker laten huilen" bestaat niet is mijn mening. Een baby huilt niet voor niks, het is voor de ouders alleen even uitvinden waarom er wordt gehuild. Door te laten huilen geeft je je kind mee dat je er niet voor 'm bent als hij je nodig heeft. Kan een baby nogal wat aan overhouden (sprak zij uit ervaring).

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Zeker niet lekker laten gillen hoor. Je kindje heeft 9 maanden bij jou in je buik gezeten en wil nu gewoon nog bij je zijn. Is heel normaal. Als je je handen eens vrij wilt hebben dan kun je een draagdoek proberen.
    Verwennen doe je zeker niet.

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou ik ben blij dat ik m niet steeds laat huilen! Hij heeft ook buikkrampjes denk ik, want steeds als ie rustig ligt trekt ie zn beentjes en armpjes op en dan begint ie me toch ineens te gillen!
    Tutje helpt dan niet meer, alleen maar knuffelen en dan zn tutje....

Hij jammert ook niet, hij gilt gewoon echt dus ik kan m echt niet laten huilen hoor......
    Maar is het normaal dat zon jonkie al zoveel wakker is!? Want hij slaapt bijna de hele dag gewoon niet....

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Bedoel je dat jij deze discussie niet aangaat, of dat je uberhaupt deze dischussie niet aan moet gaan?

Mijn nekharen gaan overeind staan bij de woorden "lekker laten gillen"... Is toch hartstikke zielig bij zo'n kleine van een paar weken?
    Ik vind het heel normaal dat een baby veel bij mama wil zijn, heb ik met Ymke ook gewoon gedaan en die huilt echt nooit!

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zielig he, maar het hoort er helaas bij. Als jij denkt dat het overmatig is qua krampjes zou je het even na kunnen vragen bij het cb. Misschien is het wel beter om andere voeding te geven (tenzij je bv geeft, dan is dat het beste natuurlijk)

Er is wel een houding die bij veel kindjes met krampjes helpt. Je legt hem op je onderarm op zijn buik, zijn gezichtje kan dan in je hand liggen en zijn beentjes zeg maar aan beide kanten van je arm naar beneden. Snappie het nog hihi... dit helpt vaak erg goed bij krampjes.

Veel succes!

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Zeker je kindje niet laten huilen hoor, wat is er nou warmer en veiliger dan mama?

Voor de krampjes kan je een warme packing gebruiken en er zijn ook verschillende homeopatische middeltjes.
    Krampjes zijn met een week of 6 op hun ergst,daarna wordt het heel langzaam minder.

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    whaaaa
    SORRY
    niet naar mij luisteren hoor lees het nu pas heb niet goed opgelet je kindje is 3 ''weken''

schaam me rot wat denken jullie nu wel niet van mij :oops:

nogmaals mijn excusses! :oops:

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    6 weken zei je??? vanaf de 3 mnd wordt het vaak pas minder. Dat werd mij verteld door het cb en zo was het ook.
    ONze Demi heeft zeker tot ruim 3 mnd last gehad!

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Kun je hem niet bij je op de kamer laten slapen tot hij een maandje of 3 is? Bij ons sliep ze in haar eigen wieg naast ons bed, en dan sliep ze wel gewoon. Aangezien je de eerste tijd meestal toch nog niet op privacy zit te wachten, kan dat toch best?

Deel Deze Pagina