Hoi! Wie kan mij helpen? Ik ben op zoek naar een gedichtje over een lieveheersbeestje. Dit wil ik in het babyboek van Julian zetten. Toen hij geboren werd, vloog er namelijk een lieveheersbeestje in onze slaapkamer. Midden in de winter en we hebben nog nooit eerder een lieveheersbeestje in onze slaapkamer gehad! Lieveheersbeestjes staan voor liefde en geluk. Dit vond ik zo'n mooi symbool dat ik hier iets mee wil doen. Liefs Nala
Klein, klein kevertje met je rode jas En je zwarte stippeltjes Wat zoek je in het gras? Klein, klein kevertje Luister wat ik zeg, Ik wil al je stippeltjes tellen waarom vlieg je nu toch weg?
Op een mooi groen blad Zag ik iets kleins rood met zwart Het was een lieveheersbeestje Dat zo terder is en klein Opeens begon het te vliegen Want het wilde ergens anders zijn Het maakte een landing op mijn arm Want dat voelde vertrouwd en warm Ik bekeek het beestje met beide ogen En kwam met bewondering te zien Dat jij een lieveheersbeestje bent Met stippen meer dan tien
oh wat leuk wij hebben al de hele winter een lieveheersbeestje in de slaapkamer. is aan het overwinteren
liedje: Lief lieveheersbeestje Hoe oud ben jij Laat me toch eens kijken Kom wat dichterbij Kruip maar op mn hand dan tel ik vlug De stippen op je kleine rooie rug Een, twee Werks mee Drie, vier Blijfs hier Vijf zes Ho nous even Een, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven Lief lieveheersbeestje Jij bent zo klein Heb ik wel goed geteld Hoe kan jij zeven zijn Kijk maar niet zo bang, het doet geen zeer Ik tel gewoon je stippen nog een keer Een, twee Helps mee Drie, vier Gek kriebeldier Vijf, zes Stop nous even Een, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven Lief lieveheersbeestje Wat ben ik blij Als je weer jarig bent Krijg jij een stip erbij Dus als je in mijn tuin een jaartje wacht Dan tel ik op je ruggetje tot acht
De groene nacht, er is wel iemand die daar op je wacht. Niemand heeft daar een klacht, want het lieveheersbeestje heeft de macht. Alle beestjes gaan op jacht, Weg uit de groene nacht
Okergloed en een licht breekt uit de zee. Op het achtererf ergens tussen het wasgoed en een boom vol granaatappels jouw lach en de ochtend schielijk en klein als een lieveheersbeestje dat valt op mijn hand
Drie lieveheersbeestjes spelen in de kamer op het raam tegen het kozijn, als ik straks terugkom zal ik niet alleen zijn!