Streptokokken B

Discussion in 'Vlinder lounge' started by loel, Jun 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loel

loel Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    2,097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    6 Juni j.l. is onze mooie dochter Lotte geboren.
    Helaas is ze maar 2 uurtjes bij ons geweest.
    Later bleek dat het Streptokokken B virus daar de oorzaak van is.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en evt. erna een normale zwangerschap heeft gehad?

2. Niet meer actief

Loel, Ik ben ook draagster van de B streptokken.
    Tijdens mijn laatste zwangerschap, zijn we onze twins met 6 en 7 weken zwangerschap ook door dit virus kwijt geraakt. Mijn baarmoedermond was daardoor onrustig en is open gaan staan,zo kon het virus omhoog gaan en de vruchtzakjes aantasten.
    Tijdens de zwangerschappen van mijn dochters kreeg ik vroegtijdige weeën door het virus en mijn oudste dochter is daardoor ook 2 maanden te vroeg geboren. Tijdens beide bevallingen heb ik een infuus gekregen met antibiotica om de kindjes tegen dit virus te beschermen.
    Bij een eventuele volgende zwangerschap, krijg ik uitsrijkje en een urinekweek om te kijken og het virus actief is. Als dit zo is krijg ik meteen antibiotica.

3. loel

loel Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    2,097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    Hallo naatje,
    Wat een rot virus he.
    Ik vind het fijn om te praten met iemand die het ook heeft. Het is ook fijn om te zien dat je 2 gezonde dochters op de wereld hebt gezet.
    Er is dus nog hoop voor de toekomst.
    Erg rot voor je dat je laatste zwangerschap zo slecht is afgelopen.
    Heb je bij je oudste dochter ook vroeggebroken vliezen gehad?
    Is ze toen meteen gehaald of heb je zolang mogelijk moeten wachten?
    Sorry voor al die vragen, maar ik vraag me af of het anders heeft kunnen lopen.

4. Niet meer actief

loel, nee gelukkig waren mijn vliezen niet gebroken. Ik had alleen al vanaf 23 weken ontsluiting, maar ook dan is er gevaar dat het virus omhoog gaat. Dat is is in ons geval niet gebeurt. Maar met 32w 5d waren de weeën niet meer door de weeënremmers tegen te houden en toen ze dat in de gate kregen ben ik meteen aan het infuus gegaan om onze dochter te beschermen. We hebben ernorm geluk gehad, dat onze oudste dochter het virus niet had.
    Het maakt niet uit dat je die vragen steld, ik begrijp het wel.
    Als je nog meer wil weten stel je vragen gerust!

5. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

Wat toevallig dat er nu een toppic over dit virus geplaatst wordt.

Mijn buurvrouw is 2 weken geleden bevallen en zij was ook draagster zonder dat ze het wist.
    Baby werd geboren (met 41 weken) en was bij de geboorte helemaal slap en ademde moeilijk/niet.
    Maar hij is er weer bovenop gekomen (antibiotica) en zaterdag mocht ie naar huis..

Ik weet niet of er een verschil is tussen streptokokken en streptokokken B?

Share This Page