Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en nu beginnen mensen al aan me te vragen wat voor kraam cadeaus ik wil hebben wanneer de kleine is geboren. Zelf heb ik geen idee wat ik kan vragen, wat leuk is en wat handig is om te hebben. Nu weet ik dat je vaak babykleertjes krijgt als je zelf niet aangeeft wat je zou willen krijgen. Ik zou daarom graag wat kraam cadeau tips willen krijgen wat ik zou kunnen vragen. Zelf begin ik nu met het kijken en kopen van baby uitzet dus alles kan nog op de lijst gezet worden. Wat ik in ieder geval leuk vind is een gipsafdruk van Prenatal dus deze staat al op de lijst. Verder zijn alle tips en ideeën welkom.
heel herkenbaar... ik heb al veel kleertjes gekregen van vriendinnen... daarnaast open we zelf ook kleertjes als we erge leuke tegen komen... met mijn zwangerschap en onze beide verjaardagen tussendoor krijgen we die vraag nu ook al. Ik heb vooral cadeaubonnen gevraagd van de hema en prenatal... daarnaast geeft ik zelf graag praktische cadeautjes zoals luiers, billen/toeten doekjes, eenmalige washandijes, zinkzalf etc...
Ik vroeg graag boekjes en speelgoed ( Geen knuffels ). Zeker qua boekjes kan je alle kanten op, van de stoffen knisperboekjes en buggyboekjes tot complete voorleesverhalen. We hebben ook een 3 delige kinderbijbel gekregen en cd's met kinderliedjes. Erg leuk! ( En de kleertjes die we wel kregen... Die heeft ze niet gedragen omdat ik van te voren al zei dat ik een andere smaak heb, zonde van het geld dus maar een gegeven paard.. )
Geen idee wat voor gipsafdrukset het is, maar als het alleen met gips is, dan zou ik die niet vragen...vond dat zelf geen succes. De sets van BabyArt, waarbij je de handjes/voetjes in een soort klei drukt en dan in de afdruk de gips giet, vond ik veel fijner. Dan kun je het ook gewoon opnieuw proberen als het niet goed is gegaan. Ik heb beide keren wat speelgoed gevraagd, wat dingen met naam, een reiskoffertie/-trolley, tutknuffel en bij de eerste ook dingen als een mobiel en bij de tweede ook cadeaubonnen, maar kreeg alsnog vooral kleding.
Ik heb ook al een lijst gemaakt, met een hoop verschillende cadeaus. Ook van verschillende prijzen, onze vriendengroep doet namelijk altijd een gezamenlijk groter cadeau met verjaardagen enz. Ik wil vooral geen knuffels meer, heb er nu al n stuk of 8 gekregen! Zelf geef ik ook altijd liever nuttige cadeaus, dus als t gevraagd wordt, heb ik n lijst! Mijn ideeën tot nu toe: Spiegel luca lieveheersbeestje auto Zonneschermauto Badcape Rompers maat 62 Romper maat 68 Fietsstoeltje Dikke deken Koeka Wagenspanner Goede badolie Groot Jip en Janneke boek Cd kinderliedjes Badstof hoes Maxi Cosi Draagzak Kinderboeken Grote funkybox Kleine funkybox Kraambezoekboek Pauline Oud Regenhoes maxi cosi Parasol kinderwagen Hoes aankleedkussen Pyama
Bedankt voor de reacties! @ Niekekris; volgens mij is het wat jij omschreef, klei waarin je handen of voetenafdruk kunt maken en waar je gips in kunt gieten.
Wat ik zeg: Kleertjes in grotere maten (vanaf 62) Voorleesboeken (maakt niet uit dat dat pas voor later is) Speelkleed met speelgoedboog Speelgoedje (geen knuffels, hebben we al genoeg) Kraambezoekboek of baby's eerste jaar Fietsstoeltje Wipstoeltje Campingbedje
Ik heb zoveel mogenlijk cadeaubonnen gevraagd misschien niet heel persoonlijk maar wel rete makkelijk! vaak kopen ze er dan nog een klein dingetje bij rompertje ofzo. Zo had ik ongeveer 500 euro aan prenatal bonnen waarvan we oa een autostoeltje, buggy, parasol en kleding van hebben gekocht
die boeken van Pauline Oud zijn indd ook errug leuk! Ik had van mn schoonmoeder het boek van 0 tot 4 jaar gekregen voor Tycho en ik heb nu zelf het 9maandendagboek gekocht voor deze zwangerschap. Je hebt heel veel varianten. Wat ik ook nog leuke dingen vond: - zilveren bestekset van Nijntje met naam van zoon erin - zilveren tandendoosje van Nijntje (zelfde als bestek) - muziekknuffel van woezel en pip (weetjewel zo'n knuffel met zo'n touwtje eraan - boxmobiel - speelkleed voor op de grond met speelboog - mand verzorginsgproducten (ook voor mama) En indd zou je eens kunnen kijken naar nuttige dingen zoals accesoires voor kinderwagen die je nog mist, of wikkeldeken, draagdoek (als je van plan bent te gaan dragen) Whahah en knuffels, heb er hier ontelbaar veel gehad en staan allemaal op de kast gewoon te staan. Ik bewaar ze nog even als decoratie en om te zien of nummer 2 er iets mee gaat doen maar anders gaan ze naar een goed doel. Laatst hebben we de schur opgeruimd en er kwam nog een doos tevoorschijn met de oude knuffels van mij en mn vriend erin whaaa nog meer van die dingen erbij hahaha xx
Grappig dat knuffels niet zo gewenst zijn. Wij kregen bij de eerste ook veel knuffels en op een gegeven moment dacht ik ook: wat moten we ermee? Nu is de kleine man 2,5 en zijn z'n knuffels stuk voor stuk echt zijn allerbeste vriendjes! Ben nu 25 weken zwanger van de 2e. En nu welgeteld al 1 knuffel gekregen (wat ik stiekem best jammer vind).