Weet iemand of in de elektrische sterilisator van Beaba ook flesjes van een ander merk passen? Ik heb flesjes van Bibi. Is zo'n sterilisator eigenlijk handig? Ik wil eigenlijk liever zo'n magnetron sterilisator maar die zijn allemaal te groot voor mijn magnetron.
Je kunt ook steriliseren in de flessenwarmer van de Prénatal. Daar kunnen bijna alle soorten flesjes in. Wij hebben inderdaad een magnetron sterilisator van Bibi een die bevalt goed. Balen dat je magnetron te klein is, want zo'n ding is super handig!
Ik heb geen ervaring met die sterilisator, maar ik heb wel een kleine magnetron. Nl een magnetron van Ikea. Daar past de sterilisator van bambino wel in. Deze hadden ze een hele tijd geleden bij de Kruidvat in de aanbieding, maar ik zie ze nog steeds in de winkel staan.
Ik zou er niks speciaals voor kopen. Steriliseren doen ze tegenwoordig alleen in de eerste week. Kids groeien tegenwoordig te steriel op waardoor ze sneller ziek zijn. Gewoon een diepvriesbakje pakken met een laagje water erin. Flesjes erbij en deksel er bijna helemaal op leggen. Klaar Werkt precies hetzelfde als zo'n "speciale" bak voor in de magnetron. En anders doet een pannetje water op het fornuis het ook nog prima.
Kraamhulp had het hier ook al over de grootste miskoop van tegenwoordig: de flessensterilisator. Alleen de eerste week uitkoken, daarna nog uitspoelen met heet water, is tegenwoordig kennelijk het advies.
Idd gewoon pannetje water opzetten. Is geen werk, en langer dan een week ook echt niet nodig. Trouwens.... als je bv gaat geven, houd je dan ook je tepels eerst 5 min in kokend water?
Zonde van je geld! Gewoon om de zoveel dagen uitkoken in een pannetje en tussendoor in de vaatwasser. Werkt prima voor flesjes en speentjes. En ook later voor de rietjes in die rietjesbekers.
Bedankt voor de reacties! Dacht altijd dat ik de eerste zes maanden de flesjes dagelijks moest steriliseren. Ik ga wel nog eens uitkijken naar zo'n magnetron sterilisator van Bambino en anders doe ik het met een diepvriesbakje of een gewoon pannetje op het vuur.