aankomende vrijdag 4 weken zwanger en een uitje met een vriendin naar een wellness resort. Nu ga ik sowieso de sauna niet in. Maar mag de rest wel? Warme baden, kruiden baden etcetera? Of zouden jullie helemaal niet gaan ?
Als je nog geen 4 weken zwanger bent zou ik gewoon gaan idd. Ik zou zelf de sauna dan ook nog gewoon aandurven, maar dat is misschien persoonlijk.
Oei, weet niet wat ik zou doen... Onze verloskundige raadde het de eerste 3 maanden af om naar de sauna te gaan, omdat je kindje dan volop in ontwikkeling is en helemaal gevormd wordt. Daarna mocht ik wel naar de sauna, mits minder lang, minder warm, goed op jezelf letten. Baden enzo weet ik eigenlijk niet. Evt. het resort bellen, uitleggen, en de afspraak voor de zekerheid verzetten?
Je mag alles doen behalve de sauna. Als een van de baden heel warm is zou ik niet te lang blijven zitten. Gaat erom dat de verhoging van je lichaamstemperatuur een miskraam kan veroorzaken. Daarom word de sauna afgeraden. Dat effect kan je natuurlijk ook creëeren in een heel warm bad. Zou het dus sowieso rustig aan doen die dag en als je twijfelt verzetten tot aan je tweede trimester.