Hoe site checken op betrouwbaarheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gul83, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Help...
    Ik wilde net een paar dingen bestellen via een site maar wilde toch eerst checken of het betrouwbaar is. Ik heb de naam van de site via google opgezocht maar kan geen klachten of zo vinden. Ze hebben wel een kvk nummer maar geen webwinkel keurmerk. Het gaat om organzazakjes.nl. Ik dacht dat ik ooit eerder via marktplaats een bestelling heb geplaats op de site maar weet het niet zeker. Het is toch wel ruim 3 jaar terug geweest.

Waar moet ik nog meer op letten? En als ik via ideal koop kan ik de koop ongedaan maken als ze toch niet leveren?

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
  3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Een betaling via ideal kun je niet ongedaan maken.
    Verder geen tips.

4. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Vorig jaar getrouwd en daar besteld. Alles keurig bezorgd. Dus ja is betrouwbaar.

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

vaak kan je googlen, een keurmerk is op zich wel iets maar nog geen garantie (kan je in principe gewoon "kopen" als je de juiste info op je site wel neerzet e.d.)

6. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Staar je nooit blind op een keurmerk. Mijn zwager heeft een eigen bedrijf en 3 keurmerken op zijn site staan, maar die heeft hij allemaal moeten kopen. Een keurmerk krijg je niet maar die koop je.

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja je moet natuurlijk wel aan bepaalde voorwaarden voldoen he, je kan hem niet zomaar kopen als je daar niet aan voldoet ;) maar je hebt gelijk hoor er is inderdaad niet veel controle dus til er niet superzwaar aan maar het kan wel iets van een onderscheiding maken.

Als je bv thuiswinkelwaarborg neemt daar moet je een aanzienlijk bedrag betalen, dat kan een kleinere ondernemer niet zo snel doen en hij moet zijn voorwaarden laten vastleggen e.d. dus iets beter dan de andere die er zijn.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

even googelen op de naam (evt "ervaringen" erachter zetten). Als er iets mis mee is zie je dat snel genoeg op Google.

Deel Deze Pagina