We zijn nog lang niet zover, maar ben wel benieuwd of er ideetjes zijn die ik vast kan opslaan We krijgen in maart een 2e spruit, dus weten nog niet of het een meisje of jongen is. Maar hebben een dochter van 4 jaar en het lijkt ons leuk om het gedichtje te laten gaan alsof het vanuit dochterlief geschreven is zeg maar.. Iemand ideetjes?
Ik zal eens even in mijn verzameling kijken Als ik een leuke tegenkom sla ik hem ook meteen op Hallo, Wie ben jij? Waarom huil je? Wat ben je klein. Jij bent zeker mijn broertje? Wil je met me fietsen? Oh, je gaat slapen. Je ligt in mijn bedje! Mag wel hoor Want ik ben al groot. Hé broertje Hoe heet je? ------ Als je straks verdriet hebt Zal ik je troosten. Als ze je later pesten Zal ik voor je vechten. Maar nu ben ik gewoon blij Met jou als zusje erbij. ------ Ik ben nu net 4 jaar. Het alleen zijn was maar naar Mijn droom is in vervulling gegaan Ik zal er niet meer alleen voor staan. Hij is groot, sterk en stoer Hoera! Ik heb een broer Ik vind haar lief ze krijgt een kusje Hoera! Ik heb een zusje. Ik heb nog een hele verzameling dus als je die nog wil pb me dan maar
Oh ze zijn allemaal leuk! hihi Wil je wat je hebt hier plaatsen, dan kan ik tegen de tijd dat het nodig is hier kijken...
Omdat mijn broertje/zusje nog niet kan praten En ik het kwebbelen niet kan laten Mag ik u hierbij laten weten Hoe hij gaat heten. 9 maanden heb ik aan mamas buik gevoeld 9 maanden heb ik met mamas buik gekroeld Nu kroel ik nog en geef een extra kusje. Want jij bent mijn allerliefste zusje. Lief zusje/broertje Je hebt 2 kleine handjes Geef papa en mama Er allebei één Dan leiden zij je rond Totdat je zegt: ik kan het wel alleen Met je kleine lieve handjes Raak je me aan Met je kleine lieve oogjes Zie je mij daar staan Denken aan jou Dat vind ik zo fijn Ik ben echt super blij Jouw grote zus te zijn. Al lig je in je nakie Arm ben je niet Want ik ben je zusje Iets mooiers is er niet. Hallo kleine baby, daar ben je dan Welkom op de wereld, wat vind je er van? Ik ben ...., jouw grote zus En ik lijk misschien al groot en stoer Maar ik wil best mijn speelgoed delen Om straks met jou te kunnen spelen Mama heeft een baby in haar buik, heeft papa gezegd Hoe die daar kwam, dat had hij niet uitgelegd Het duurde zooooo lang, ik dacht die heeft het zeker mis Maar nu kan ik eindelijk vertellen dat mijn broertje/zusje geboren is. De ogen van ... stralen Als ze jou een kusje geeft En vol trots aan iedereen verteld Dat ze nu een zusje/broertje heeft. Na al die weken luisteren aan mama's buik zo bol nu wil ik wel eens weten wie had daar zoveel lol Op mijn teentjes kijk ik Over het randje van de wieg. Dag klein broertje, Ik vind je lief. Ik was hun eerste wonder. Nu hebben papa en mama een tweede donder. Ik mag u ook nog laten weten, Dat mijn broertje/zusje zal heten. Mag ik met dit berichtje even storen? Het liefste (zusje/broertje) van de wereld is geboren. Het belangrijkste mogen we niet vergeten, Dat mijn (zusje/broertje) (naam) gaat heten. O dat viel nog mee Heb de gedichtjes eruit gehaald die vanuit broertje/zusje worden verteld.
Misschien ben je er al uit maar ik vond deze wel leuk: Mama is nog mama Papa blijft gewoon papa Maar mij wacht een hele nieuwe klus Ik ben nu ineens grote zus Wij hebben ook een dochtertje van 4 waarvanuit wij het willen doen... Gr. Dora