Hallo allemaal, Door het vele kraambezoek bij de geboorte van onze 1e dochter hebben we besloten om deze keer een kraamfeest/borrel te geven zo'n 6 weken na de geboorte maar........... Ik wil voor de genodigden een apart kaartje in het geboortekaartje doen met daarop de uitnodiging voor het feest maar niet iedereen wordt uitgenodigd (dan kom ik uit op 80 mensen!!!) moet ik dan ook nog in het kaartje zetten ; voor een bezoek graag even bellen o.i.d.??? Ik ben dan bang dat mensen en op bezoek komen en naar het feest komen terwijl dat niet de bedoeling is. Mensen die niet op het kraamfeest worden uitgenodigd kunnen natuurlijk wel op bezoek komen. Is het nog te volgen? Graag jullie tips en adviezen wat we moeten doen.... Liefs Miranda
Hier zat ik ook mee, het wordt mijn eerste kindje dus weet ook totaal nog niet wat te verwachten zegmaar kwa hoe ik me voel. Sommige mensen ben je min of meer verplicht een kaartje te sturen, maar zie je eigenlijk nooit. Ik heb het al niet zo op verjaardagen met een huis vol drukte dus zit op deze mensen nu gewoon niet te wachten. Uiteindelijk ook besloten een algemeen geboortekaartje te maken met de standaard dingen als naam, gewicht, onze namen etc. Dan 2 inlegvelletjes waarvan 1 als uitnodiging dient voor kraamfeest en de ander met een stille hint erop dat we eerst even aan ons nieuwe ritme willen leren wennen en willen genieten met z'n drieen. klinkt misschien heel lullig, maar als wij o.a. onze (schoon)stiefzus nooit zien hoeven we haar nu ook niet ineens te zien. Aangezien het dan zo snel oploopt zit je met zoveel man, en of ze het ermee eens zijn of niet het is tenslotte ons feestje...!
Ik zou het er wel bij zetten dat mensen eerst moeten bellen als je niet wilt dat ze komen. (ik denk altijd dat de meeste mensen toch wel zullen bellen maar ja, je hebt natuurlijk figuren...) Zeker als je het pas na 6 weken doe, zijn de mensen toch wel nieuwsgierig aan het worden denk ik. Ik hou ook een kraamfeest en sommige mensen zullen al wel eerder komen natuurlijk (familie dichtbij etc) maar daar heb ik geen problemen mee. ik heb het trouwens gewoon op het geboorte kaartjes gezet, ik verwacht toch niet dat iedereen ook echt komt.
bij de eerste hadden we het op het kartje staan dus iedereen voor kraamfeest. dit keer doen we ook gescheiden. zetten op het kaartje nog el van bellen voor afspraak. en dan appart kaartje erbij voor het feestje en die bij de mensne die we daar willen erin doen. ook bij de ouders ed. en die komen toch ook echt in het begin wel. als er toch nog mensne zijn die je dus niet van te voren wil maar alleen op het feest. en ze dus toch bellen. zou ik gewoon zeggen dat je ze graag op het feest ziet maar nu nog ff wil wennen en dus neit teveel drukte wilt. en dus geen extra visite.
Wij hadden een gedichtje in het geboortekaartje staan: Omdat ik net geboren ben ennog niemand ken, mag ik een feestje geven. Kom je ook heel even? En dan daaronder dit mag op 7 juli tussen 12.00 en 15.00 Laat je even weten of je komt. Nou moet ik zeggen dat er nog veel mensen waren die niet kunnen lezen want die hebben niets laten horen of belden met de mededling dat ze morgen wel even komen kijken (erg dom!) En er waren ook mensen die gewoon kwamen kijken en dan OOK nog op het kraamfeest kwamen...die snapten het helemaal niet! Maar goed...het was iig erg geslaagd! Wel erg druk hoor! Ik zou in jullie geval toch ook nog wat in het kaartje zetten voor de tijden...en dan een apart kaartje voor het kraamfeest... Anders weet je dalijk helemaal niet meer waar je aantoe bent!