29 weken en menstruatieachtige krampen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemRomaissa, 8 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    Hallo dames,
    ik ben nu 29 weken en ik heb al een paar dagen last van menstruatieachtige krampen die door trekken naar mijn rug, ze doen ook best wel zeer. vandaag heb ik ze niet gevoeld (allleen vanochtend toen ik wakker werd)

mijn urine is bij de HA nagekeken en ik heb geen blaasonsteking!

MAAR wat zal dit dan wel zijn? Groeipijn lijkt mij toch niet, want dat doet toch niet zo zeer en trekt toch ook niet naar mijn rug toe?

mijn eerste kindje is geboren met 36.2 maar daarvoor heb ik wel met 32 weken aan de weenremmers gelegen omdat ik ook zulke krampen had en daar ging me baarmoedermond van verkorten.

nu heb ik een vk die vind dat ik me nu veel te snel zorgen maak, dus tja ik durf niet te bellen nu zijn de krampen vandaag ook niet opkomen dagen dus wil ik zowieso niet bellen, maar zouden deeze krampen alweer voorweeen kunnen zijn?

2. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meis, Als je ze weer hebt time ze eens om te kijken hoe lang ze duren en hoeveel tijd er tussen zit. Zolang dit niet te lang is en niet te regelmatig kan je er idd vanuit gaan dat het wat voorweeen zijn, die kan je bij een 2e al een stuk eerder krijgen. Probeer dan ook om even met een warme kruik of douche of bad je te ontspannen zodat ze weer wegtrekken. Houden ze aan dan zou ik toch gewoon ff de vk bellen. En als jij het gevoel hebt dat ze je niet serieus neemt dan dit ook aankaarten hoor. Jij kent je eigen lijf t beste en met je voorgeschiedenis vind ik dat ze je gewoon serieus moet nemen.

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    het kan best dat het groeipijn is .als je banden oprekken kan dit echt wel zeer doen.maar als je het niet vertrouwd gewoon vk bellen.beter 1 keer te veel dan te weinig

4. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    bedankt voor je reacties
    ik heb ze eergisteren bijgehouden en toen zat er elke keer maximaal 12 minuten tussen (soms wat korter) en dan 1 uur lang ongeveer, nu heb ik er ook weer 2 gehad (eerste sinds vanochtend weer)

mijn vk zegt omdat ik me zorgen maak, wek ik het zelf een beetje op, maar ik denk er echt niet aan ofzo

ze komen als ik slaap (word dan wakker van de pijn, alsof ik hevig ongi ga worden) of als ik in bed lig te lezen, tv kijk, internet

maar ik heb me zelf voorgenomen dat als ik er vandaag weer een paar krijg, ik straks wel even bel, puur om te vragen wat het kan zijn

ze hebben we 2 keer mijn baarmoedermond opgemeten nu
    met 21 weken was die 5.4 cm
    en met 27 weken 3.8 cm
    hij was al een beetje verkort, maar nog mooi voor het termijn, en nu word hij pas over 2 weken weer opgemeten

5. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    maar ik dacht dat groeipijn niet naar je rug doortrekt of wel?

6. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Ben je overdag misschien wat te druk??? Ik merk bij mezelf (ik had hetzelfde met 20 weken en bleek toen een verkorte baarmoedermond van 2,3 cm te hebben) dat als ik overdag teveel doe dat juist in rust die pijn komt. Ik zit nu dan ook full time in de ziektewet (ik stond voor een kleutergroep en dat is nou niet echt een rustige baan) en ik merk dat het overdag rustiger doen echt onwijs veel helpt!

7. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    dat zou kunnen
    ik werk 5 dagen per week als gastouder
    ik heb dan nu 1 kindje erbij, dus ik ben wel bezig maar ook niet heeel druk, het zijn dan 2 kindjes waarvoor ik zorg en ze spelen veel samen

maar de pijn komt inderdaad als ik rust

maar toen je die verkorte baarmoedermond had, wat moest je toen doen dan?

bij romaissa was hij met 32 weken, 2,3 cm en kreeg ik weeenremmers

8. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Omdat ik nog maar 20 weken was moest ik alleen rust houden. Niet geheelplat maar wel rustiger aan en hopendat de krampen niet terug kwamen. Gelukkig gaat t tot nu toe goed!

9. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg mijn vorige zs ook met 29 weken harde buiken die doortrokken in m'n rug. Voelden als hele lichten weeen en omdat mijn 1e te vroeg is geboren, toch maar naar het zkh gegaan en daar bleek het dus idd lichte weeenactiviteit. Heb toen ondanks dat m'n bmh nog goed 3cm was uit voorzorg weeenremmers gekregen (woon niet in NL en daar zijn ze hier dus veel sneller mee), dus weet natuurlijk niet hoe het zonder verder zou zijn gegaan, maar zou als ik jou was toch aandringen op ten minste een CTG en een extra bmh-controle - misschien is het allemaal toch 'onschuldig', maar beter 10x extra controle voor 'niets', dan 1x niet en het blijkt foute boel...

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik had hetzelfde.. alleen bij mij bouwde de menstruatiepijn echt op tot een punt dat het niet meer te houden was.
    Bleken niersteentjes te zijn

11. ambrose

ambrose Bekend lid

25 apr 2010
    635
    0
    0
    pm'er op een baby groep
    groningen
    wil even reageren op het feit dat je vk zegt dat je je teveel zorgen maakt... ze zou je juist gerust moeten stellen, en ookal bel je haar 10x op een dag, daar word ze voor betaald! mijn vk zei altijd, wil je iets weten of voel je je ongerust bel gerust daar zijn we voor... (natuurlijk niet zomaar met een vraag midden in de nacht of smorgens heel vroeg ;) )

Meid doe rustig aan, en ookal denk je dat 2 kinderen niet druk is.... je lichaam lijkt anders aan te geven, en luister daar goed na.

suc6 de komende 11 week! ;)

12. ambrose

ambrose Bekend lid

25 apr 2010
    635
    0
    0
    pm'er op een baby groep
    groningen
    hoe gaat het nu met je?!

13. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    bedankt voor jullie reacties
    ik heb uiteindelijk die vrijdag toch maar naar het ziekenhuis gebeld en ik moest komen

de baarmoedermond zat nog goed dicht, was wel een beetje week, en ik heb een in en uitwendige echo gehad en alles zag er goed uit

de kon ook de harde buiken voelen, ik kreeg geen cgt scan

ze wist dus niet waar de pijn vandaag kwam

ik heb wel gezegd dat ik niet eerder durfte te bellen door mijn eigen vk en dit vond ze heel erg, ze zei dat ik altijd moet bellen, liever 10 keer te veel dan 1 keer te weinig

uiteindelijk mocht ik naar huis toe en ik heb het hele weekend nog harde buiken gehad die om de 5 min kwamen en wat krampen..

nu gaat het wel weer beter, af en toe nog pijnelijke krampen, vannacht werd ik er weer mee wakker maar volgens hun is dit misschien iets dat hoort bij mij zwangerschappen

volgende week donderdag heb ik weer mijn standaart controle

14. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je gemeenschap hebt met je partner kun dit ook voor die klachten zorgen.
    Dit vertelde mijn verloskundige toen ik steeds (leek op) menstruatiekrampen had.
    Ook rond jou termijn.
    Had toen ook geen blaasontsteking.

15. ambrose

ambrose Bekend lid

25 apr 2010
    635
    0
    0
    pm'er op een baby groep
    groningen
    Wat vervelend dat je het hele weekend nog last hebt gehad!
    goed dat je hebt gezegt wat je vk je had verteld, hopelijk bel je nu gewoon wanneer je je ongerust volet, want daar zijn ze voor hoor! zoals ze in het zieken huis al zeiden "beter 10x te veel dan 1x teweinig"

suc6 met het verloop van je zwangerschap!!!

knuf!!

Deel Deze Pagina