Hugo heeft dus pseudo kroep... Ik had hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord... Toen ik het aan een aantal (wat oudere) collega's vertelde wisten die maar al te goed wat het is... Het is echt heel akelig, net alsof hij geen lucht krijgt en stikt. Hugo is echt net een zeehondje, echt heel zielig. Gisteravond had hij ook flinke koorts (39,1) vanmorgen dus bij huisarts geweest en hij zei dus dat het psuedo-kroep is. Hier kun je weinig aan doen en gata binnen 2,3 dagen weer over. Als hij echt een aanval krijgt dan hebben we een baby-inhalator gekregen. wat 'n apparaat is dat, zeg! Je zou er bijna eng van worden! Deze ziekten kan dus ook vaker terug komen en kinderen kunnen er over heen groeien vanaf 4 jaar... ik hoop toch niet dat hij dit vaker krijgt, want het is zooooo zielig! Zijn er meer moeders hier die dit kennen? Gr. Niki
ik weet nog dat mijn broertje dat vroeger ook had, mijn moeder zette dan de hete douche aan en ging daar met hem in de badkamer zitten stomen. succes
Het komt best vaak voor. Het is een winter-virus. Inderdaad wil stomen nog wel eens helpen. Meestal is het 1-2 nachten een ramp, maar het gaat vanzelf over.
idd met hem in de douche gaan staan, kraan open op heet. En hem laten stomen .. dat schijnt het beste te helpen
Ja hier had de oudste het ook toen ze klein was. Nu gelukkig helemaal over! Ze is 6 1/2 en na 3 jaar geen aanval meer gehad. Idd stomen in de douche met warme kraan open. Wel opletten dat ie erna geen kou pakt!
Ja, de huisarts zei dat ik dat wel kan doen dat stomen, maar dat het niet bewezen is dat het helpt... Vanacht heeft hij gelukkig goed geslapen, we hebben hem 2 pufjes met de babyhalergegeven, misschien dat dat geholpen heeft... gisteravond was hij er trouwens best goed aan, hij kon al weer een beetje lachen en heeft ook al weer wat gespeeld in de box... vanmorgen was ie weer heel zielig, begon meteen toen ie wakker werd weer te hijgen als een oud mannetje... hij had ook nog een oogje dichtzitten dus ons mannetje zag er zo zielig uit.... we hebben hem weer een paar pufjes gegeven, hopelijk helpt dit een beetje... hij begint nu ook wat meer te hoesten hopelijk is dit een goed teken en komt het allemaal een beetje los, hij had gelukkig ook geen koorts meer! Wat voel je toch machteloos als je kleintje ziek is... vooral omdat ze ook nog niks kunnen zeggen... Maar het komt allemaal goed! Ja, ik hoor nu dus van meer mensen dat dit een bekendere ziekte is... alhoewel ik er hier ook weinig over kan vinden... dus ik dacht laat ik het onderwerp eens aansnijden! Gr. Niki Gr. Niki