Altijd maar verkouden...herkenbaar??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kitty07, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje van 2 is erg vaak verkouden.
    Zo vaak dat ik het nu helemaal zat begin te worden.
    Vanaf begin december is het al raak...snotteren, hoesten, slecht eten, amandelen ontstoken, enorm veel slaap nodig etc etc.

Half december waren zijn amandelen ontstoken en de koorts was na 5 dagen nog niet weg.
    Hij heeft toen een AB kuur gekregen en hij is na die kuur welgeteld 7 dagen goed in orde geweest.
    Hij was weer vrolijk overdag, at erg goed en sliep normale hoeveelheden.
    En daarna begon de ellende weer........:(

Nu heeft hij de afgelopen 3 weken geen koorts (licht verhoging) maar wel steeds die snotneus.
    Nu vind ik een snotneus geen probleem maar hij voelt zich er ook altijd beroerd door.
    Dus..........slecht eten en heeeeel erg veel slapen.
    De avond/nacht rustig zo'n 13 uur en dit weekend sliep hij 's middags rustig van 12 tot 4! :(
    Om vervolgens 's avonds weer vrolijk zijn bedje in te gaan want hij was er weer aan toe.
    Ook veel pukkelige uitslag en hoesterig en loopneus.

Verder valt het me op dat hij de laatste tijd alleen nog maar zittend wilt slapen.
    Eenmaal in slaap valt hij wel om en ligt hij dus maar hij wilt niet meer liggen als hij wakker is.
    Praten doet hij erg nasaal en ook altijd erg zwaar en hoorbaar ademen.
    Ik word hier zooooooo moe van.....6 weken geleden een kuur gehad en morgen maar weer terug naar de huisarts. :(

Zijn hier mama's die dit herkennen bij hun kinderen?
    Ook dat ontzettend veel slapen enzo?
    Hij is altijd wel een goede slaper geweest maar dit......

Ging dit bij jullie op een gegeven moment ook "vanzelf" wat beter?

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ja mijn december 2011 meisje is altijd verkouden en ziek.
    ze heeft totaal geen weerstand :(
    Als er iets heerst is ze als eerste ziek :(

Ze is al vanaf haar geboorte steeds verkouden.

ze zijn er nu sinds een paar weken achter dat ze een te snel werkend schildklier heeft en daardoor net over de 13 kilo weegt :(

Ze blijft in dat cirkeltje hangen.
    zolang ze ondergewicht heeft en steeds ziek is word het niet beter :(

Ze word goed in de gaten gehouden bij de kinderarts.

8februari 2013 was ze geopereerd aan haar neus en keelamandelen en haar oren.
    helaas heeft het niet veel geholpen :(

ze slaapt ook erg veel.
    ook slaapt ze nog 2 keer per dag.

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn oudste dochter was ook bijna altijd verkouden. Tot haar neusamandelen zijn geknipt. Ik zou om een doorverwijzing naar de KNO arts vragen als je bij de huisarts bent.

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Herkenbaar. Hier was het bij mijn oudste. Keel en neus amandelen verwijderd en hij knapte zienderogen op. Hij is lang zo vaak niet meer verkouden. Slaapt beter en tot onze grote verrasing zijn zijn schoolprestaties ook verbeterd. Toeval? ik weet het niet. Maar toch wel erg toevallig dat het hierna gebeurde.

5. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is mijn zoontje ook enorm opgeknapt na een neusamandeloperatie. Mijn neefjes knapten er lichamelijk ook enorm van op en werden een stuk vrolijker.

Gauw even vragen aan een huisarts.

6. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier ook een dochter, die na het knippen van haar neus- en keelamandelen, veel minder vaak en minder heftig verkouden is, beter slaapt en bijna nooit meer ziek is.

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    De mijne ook en ook continu oorontsteking. Gisteren buisjes in beide. Oren geplaatst. Amandelen zien er ok uit. M'n dochter is overgevoelig voor ab, dus hopelijk werkt dit!

Sterkte!

8. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter was ook altijd verkouden en zwak, ziek en misselijk. Ik geef haar nu het hele jaar vitaminepillen en het gaat nu een heel stuk beter. Ze is deze winter nog maar 1 keer ziek geweest en 1 keer verkouden.

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier al bijna 1,5 jaar verkouden, ziek, zwak misselijk en onderweg..
    Vorig jaar via de huisarts bij de KNO terecht gekomen, die ons weer doorverwees naar de kinderarts omdat hij het teveel vond voor alleen maar amandelen.. Bloed geprikt en hij bleek geen weerstand te hebben.. 3 maanden preventief AB kuur, dit ging goed! 2 weken na het stoppen begon de ellende weer.. Nu buigt zijn groeicurve af (gewicht) dus kinderarts wilde weer aan de AB kuur.. Wij wilde nu toch eerst proberen of het knippen van de neusamandel zou helpen ( hielp bij de oudste super goed) dus deze word a.s dinsdag verwijderd..

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.159
    8.891
    113
    J. heeft dit ook heel erg gehad. Toen ze 1 jaar en 8 maanden was oid, zijn we echinea force gaan geven om de weerstand te verhogen. Sindsdien - toeval of niet - gaat het een stuk beter. Ze is wel nog regelmatig verkouden (maar dat zijn zoveel kinderen), maar heeft niet meer om de twee weken hoge koorts en de verkoudheden zijn ook minder erg ed.

11. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wij geven ook echinaforce. Ik geloof er in. Ze is nu wel wat verkouden maar niet ernstig. En bijna nooit ziek! In tegenstelling tot nichtje en neefje die de hele winter al erg verkouden zijn met minstens 5 keer op een dag een grote snottebel. Ieeuww ;)

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Het kan natuurlijk gewoon een dipje in zijn weerstand zijn, maar n.a.v. bovenstaande zou ik toch ook nog even bij de HA langsgaan. Zouden ook zomaar zijn amandelen kunnen zijn....

Sterkte!

Deel Deze Pagina