Ik heb een gedichtje gevonden dat totaal op mij en mijn man slaat Mijn papa is in de zon geboren, mijn mama in de regen. Dat mijn papa Marokkaan is hield mijn mama niet tegen. En als u mij ziet zult u zeggen: Dit kind verdient alle zegen! Alleen vind ik de 3e zin een klein beetje vreemd overkomen. Wie heeft een idee wat ik van die 3e zin kan maken?
Wat vind je hiervan? Mijn papa is in de zon geboren, mijn mama in de regen. Zij smolten twee culturen samen voordat zij mij in hun leven kregen. En als u mij ziet zult ook u zeggen: Dit kind verdient alle zegen!
Vind het idd wel een beetje een vreemde regel. Misschien is: De verschillen tussen onze culturen Hielden ons niet tegen een idee?
Ik vind het ook een beetje vreemd dat er wordt gezegt dat hield mijn mama niet tegen.. Het is mooier als er wordt gezegt dat hield papa en mama niet tegen.. Anders vind ik het nogal discriminerend overkomen..
Ja ik vind dat ook een stuk beter klinken. Dat mijn pa en Marokkaan is hield mijn mama niet tegen? Daarmee zeg je eigenlijk dus dat dat de meeste vrouwen wel tegen houdt...