hartje klopt niet.........

Discussie in 'Miskraam' gestart door moniek1979, 14 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik moest vandaag voor een echo.... het hartje klopte niet meer.
    ik was vandaag 13week en 2 dagen zwanger.. het hartje was al gestopt bij 7 week.... waarom heb ik dan al die weken wel de zwangerschapsverschijnslen gehad? zelfs mijn buik is toch echt gegroeit :oops: in gewicht ben ik afgevallen... ik snap er niets van.. hebben meer meiden daar ervaring mee?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee monique geen ervaring mee, maar ik wilde je/jullie heel veel sterkte wensen. Wat erg..

3. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wat naar voor jullie heel veel sterkte met t verlies...
    En ervaring heb ik hier niet mee, ik weet wel dat de geest hele nare spelletjes met je lichaam kan uithalen.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Wat verdrietig monique :cry:

enne Sientje.. dit heeft niks met de geest te maken hoor.. er word gewoon nog HCG aangemaakt bij een missed abortion.

5. Juu

Juu Lid

3 aug 2006
    27
    0
    0
    Noord-Holland
    He bah Monique, wat ontzettend naar voor je. Ik weet wat je meemaakt want ik heb hetzelfde gehad. Echo bij 10 weken en hartje gestopt bij 9. Je hoopt toch iets heel anders te horen als je voor zo'n echo gaat en zo'n bericht is een klap in je gezicht. Wat betreft die zwangerschapshormonen, die zitten tot je miskraam of curretage nog in je lichaam waardoor je je gewoon zwanger blijft voelen, zelfs als het eruit is kan je hier nog even last van houden. Ik zelf heb toen besloten het weg te laten halen via een curretage en zou daar een volgende keer (hoop uiteraard niet dat dat gaat gebeuren) weer voor kiezen. Je hebt op die manier alles weer sneller achter de rug, je hormoonhuishouding herstelt sneller en mijn ervaring is dat je cyclus ook weer sneller op gang komt. Maar meid probeer t een plekje te geven, je gaat nog even door een nare tijd heen. Maar één ding neem de tijd om het te verwerken. Wens je in ieder geval ontzettend veel sterkte. En mocht je nog vragen hebben...........stel ze gerust. :)

6. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    heel veel sterkte

7. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Veel sterkte,
    De hormonen zitten nog steeds in je lichaam, vandaar dat je nog de verschijnselen had.
    Wat ga je doen. Wordt je gecuretteerd of moet je wachten tot het zich spontaan uitstoot.

8. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    sterkte liefs chantal.

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Sterkte Moniek, wat een schok moet dat geweest zijn.. Je zult er nog wel ondersteboven van zijn...

Neem de tijd, je moet nog 'ontzwangeren' (alle hormonen moeten nog verdwijnen) maar dat gaat vanzelf.

Veel sterkte de komende tijd, zorg goed voor jezelf.

Amber

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Heel veel sterkte meid.

Liefs Mirre

11. jantina72

jantina72 Actief lid

11 jul 2006
    107
    0
    0
    Wat erg, heel veel sterkte! En het klopt. wat die hormonen betreft. Die blijven gewoon in je lichaam tot na de curretage/miskraam.

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hallo monique,

ja zoals je al las komt het door de hormonen in je lichaam die er ook blijven tot na een curretage of natuurlijke afstoting.

Ik was negen weken zwanger en het vruchtje schijnt bij de vijfde week al afgestoten te zijn!
    ik heb direct dezelfde dag een curretage ondergaan toen waren de zwangerschapsverschijnselen ook weg.

Sterkte Jette

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heel veel sterkte meid!

jessica

14. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    weet niet wat ik moet doen... moet nog langs de ha maar hoop dat het zo snel mogelijk uit mijn lichaam komt...
    in het ziekenhuis zeiden ze dat ik eerst moest wachten tot het er vanzelf uitkomt. maar zit er al 6 week dood in! is dat nog niet genoeg?

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Moniek,

ik zou vragen om een curretage, het is echt een "eenvoudige" ingreep,
    ik heb het dezelfde dag nog gehad, s'morgens op de echo geconstateerd dat het niet goed was, en s'middags om drie uur ben ik al geholpen en dat omdat ik al ontbeten had, anders was ik direct s'morgens al geholpen.

Nou woon ik in duitsland, daar zijn ze wat sneller met dat soort zaken als in nederland geloof ik, maar ik zou er echt op aandringen.
    Je bent dan direct schoon van binnen!

groeten
    jette

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Kan je anders niet naar de vk of gk bellen :(:
    om te wachten dat het vanzelf uitdrijft........
    Ik snap niet waarom je niet wordt gecureteerd, ik zou echt even bellen hoor meissie :)
    Kan je teminste verder met verwerken.

laat wat van je horen als je ieds meer weet

sterkte :)

jessica

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Monique, veel sterkte meid. Dit zal een enorme schok zijn geweest....Neem de tijd...het is namelijk echt een soort rouwproces dus beslis niet van alles te snel. Ik heb een spontane mk gehad bij bijna 9 weken (terwijl we het hartje de weeek ervoor nog hadden gezien en gehoord...) dus heb geen ervaring mee, maar wat ik begrijp van de dames hier is dat je wrs toch om een curretage moet vragen in de komende week als het niet vanzelf komt en je afscheid heb kunne nemen, omdat de kans niet zo groot is dat het er vanzelf uit komt.

18. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Heel veel sterkte.
    Liefs, mussie

19. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Moniek, ik wil je veel sterkte toewensen nu, en de komende tijd.
    ivm met wat je kan doen, is een persoonlijke keuze, bij mij was het vruchtje ook al aan aantal weken overleden en ik had geen verlies .

Ik koos voor een curetage, ik zag het niet zitten om op mijn werk voortdurend naar het toilet te lopen, is het zover enz...
    IK heb een curetage ondergaan, de dag nadat ik definitief wist dat het vruchtje overleden was, en ik heb er geen spijt van.
    Is heel goed meegevallen, en pas dan heb ik eigenlijk definitief kunnen beginnen het verlies te verwerken,

sterkte, volg je gevoel
    flyke

20. Abigail

Abigail Bekend lid

6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoefde geen 6 weken te wachten maar mocht echt zelf beslissen wat ik wilde. Ik heb gekozen voor een curretage en dat was binnen een paar dagen gepiept. Je kan dan tenminste verder en hoeft niet af te wachten op wat komen gaat. Als je daarvoor kiest zou ik er gewoon op aandringen bij je verloskundige of ziekenhuis. Bij mij heeft de verloskunidige de afspraak geregeld. Meid mijn ervaring is dat het inderdaad een simpele ingreep is. Ik heb er nauwelijks of eigenlijk geen last van gehad daarna.
    In ieder geval nogmaals heel veel sterkte. Kop op meid.

Deel Deze Pagina