Leek me leuk om met zn alle een mooie lijst van liedjes te maken ,waarin jij je gevoel kan uiten .... DIt is de mijne *fly van celine dion .... *voorbij van marco borsato en do *angel by my site van DO *afscheid van Volumia * vriendje mag ik even met je praten van willeke alberti * i surrender van celine dion * ga niet weg van Frans Bauer * ik heb vanacht in mijn droom een engel gezien ..Frans bauer
Young Folks, van Peter, Bjorn and John: omdat ik dit op MTV hoorde toen ik nog zwanger was, en op een vrijdagavond na het werk uitgeput op bed lag. De zon scheen en ik voelde me toch zooo gelukkig op dat moment, en zo enorm bevoorrecht! Mijn kind zou de volgende generatie worden. Dit nummer heb ik lange tijd niet kunnen horen zonder er tranen van in mijn ogen te krijgen. Ook vind ik het nummer Starlight van Muse echt super: vooral de regel: hold you in my arms, I just wanted to hold you in my arms. Als ik de woorden hoor in combinatie met de melodie, dan doet me dat aan de miskraam denken, maar dan op een positieve manier. Bij het nummer nine crimes van Damian Rice moet ik heel erg denken aan de donkere dagen na mijn miskraam. Het gaat hier puur om de melodie: ik vind het een erg mooi, maar ook een erg deprimerend nummer. De tekst ken ik niet eens, maar ik denk dat ik altijd aan de tijd na mijn miskraam denk wanneer ik dit nummer hoor. Liefs, Marla
helemaal niet mijn muziek, maar ik heb het bij de glimlach van een kind van willy alberti. Dan word ik tegenwoordig heel emotioneel als ik dat nummer hoor.
He Divi, geldt voor mij ook dat nummer van James Blunt! Ik heb mijn ogen uit mijn kop gejankt....toen. Nu kan ik beter naar luisteren hoewel er altijd weer dat gevoel van totale machteloosheid bijkomt. Banjer
Marco Borsato - Een liefde voor het leven een stukje tekst.. En je lichaam spreekt een taal Die ik nimmer heb gehoord Maar ik versta het allemaal Ik versta het woord voor woord En we lachen en we huilen Om al dat leven diep in jou De kracht die het ons geeft Brengt ons meer dan ooit dichter bij elkaar
Ik vond de vertaling van Starlight van Muse of het Internet en vind hem erg toepasselijk: Ver weg Het schip draagt me ver weg Ver weg van de herinneringen Van de mensen die het wat uitmaakt of ik leef of sterf Sterrelicht Ik zal je sterrelicht achtervolgen Tot het einde van mijn leven Ik weet niet of het het nog waard is En hou je in mijn armen Ik wilde je gewoon vasthouden Jij in mijn armen Mijn leven Jij brengt spanning in mijn leven Laten we afspreken om opnieuw te ontsteken Alle zielen die zouden sterven om zich weer levend te voelen Maar ik zal je nooit laten gaan Als je beloofd niet te vervagen Vervaag nooit Onze hoop en verwachtingen Zwarte gaten en onthullingen Onze hoop en verwachtingen Zwarte gaten en onthullingen Hou je in mijn armen Ik wilde je gewoon vasthouden Jij in mijn armen Ver weg Het schip draagt me ver weg Ver weg van de herinneringen Van de mensen die het wat uitmaakt of ik leef of sterf Ik zal je nooit laten gaan Als je beloofd niet te vervagen Vervaag nooit Onze hoop en verwachtingen Zwarte gaten en onthullingen Onze hoop en verwachtingen Zwarte gaten en onthullingen Hou je in mijn armen Ik wilde je gewoon vasthouden Jij in mijn armen Ik wilde je gewoon vasthouden Mooi, zucht..... Marla
ik heb op dit moment echt huilbuien als ik het nummer van Nelly Furtado-all good things hoor. en bij het nummer hurt (van chakira of cristina aguilera dat weet ik ff niet meer) liefs
Toen ik nog zwanger was had ik heel veel met dit liedje. Almaz van Randy Crawford refrein; Almaz pure and simple born in a world where love survives. Now man will want her cause life dont haunt her. Almaz you lucky lucky thing
ik pluk een ster alleen voor jou van frans bauer bij het verlies van ons eerste kindje. helemaal grijs gedraaid totdat er geen tranen meer over waren. de tekst zelf slaat totaal niet op de situatie van toen maar het refrein des temeer
Aguilera Mij doet het liedje I cried for you van Katie Melua me altijd denken aan een miskraam.. Heb zelf niet eens een miskraam gehad maar als ik al die verhalen hier lees en ik hoor dat liedje dan denk ik daaraan...
WAAROM NOU JIJ -------------------------------------------------------------------------------- Als er iemand bij me wegging Even slikken en weer doorgaan Even dollen en gewoon weer opstaan 't Deed me weinig Maar om jou ben ik verdrietig Zonder jou ontzettend nietig De stem die in m'n hoofd blijft zitten Mij geen moment met rust laat En dat er mensen zijn die lachen En dat er mensen zijn die dansen En dat er mensen zijn die innig zoenen Dat kan ik nu niet meer begrijpen Ik voel alleen de pijn van God waar is ze Ik voel alleen de pijn van jou hier bij me missen En ik kan er niet mee omgaan Ik kan er echt niet meer mee omgaan En ik zou wel willen smeken Je op m'n knieen willen smeken Als ik wist dat dat nog zin had Maar de dagen worden weken en de weken worden jaren Dit gevecht kan ik niet winnen Want jij zit veel te diep van binnen Waarom nou jij Waarom nou jij Waarom nou jij Waarom ben jij uit m'n leven Waarom ben jij nou niet gebleven Waarom wou jij me niets meer geven Waarom ben jij vertrokken zonder reden Ik hou je vast in mijn gedachten Ik zie nog hoe je naar me lachte Ik mis je lippen op de mijne Een beeld dat nooit meer zal verdwijnen Jouw hand niet meer in de mijne Dus tel ik de lege, lange dagen Die zonder jou voorbij gaan Met geen enkele hoop voor morgen Geen hoop op wat dan ook Ik tel gewoon de lange dagen Ik tel gewoon de lege, lange dagen Maar ik wil niet Ik wil niet meer Als er iemand bij me wegging Even slikken en weer doorgaan Even dollen en gewoon weer opstaan 't Deed me weinig Maar om jou ben ik verdrietig Zonder jou ontzettend nietig De stem die in m'n hoofd blijft zitten Mij geen moment met rust laat En dat er mensen zijn die lachen En dat er mensen zijn die dansen En dat er mensen zijn die innig zoenen Dat kan ik nu niet meer begrijpen Ik voel alleen de pijn van God waar is ze Ik voel alleen de pijn van jou hier bij me missen En ik kan er niet mee omgaan Ik kan er echt niet meer mee omgaan
Ook heel mooi, Hellentjuhh. Muziek kan vaak je emoties goed "verwoorden". Je hoeft er alleen maar stilletjes naar te luisteren, om jezelf in de tekst of melodie te herkennen. Ja, he, Divi? Ik vind de vertaling af en toe iets afdoen aan de tekst: het engels is bijna nog toepasselijker: you electrify my life wordt vertaald met "jij brengt spanning in mijn leven". Telkens als ik dit nummer hoor, en ik kan er maar geen genoeg van krijgen, dan gaat de radio wat harder, ook al ben ik op mijn werk. Ik luister altijd heel bewust naar dit nummer: in het begin met tranen in mijn ogen, maar nu voelt het gewoon heel erg goed. Goed topic, Hellentjuhh! Liefs, Marla
OOk erg moooooooooooooooooi Open je ogen maar, en zie wat ik zie Ik weet hoe mooi je bent, maar jij weet het zelf nog niet Het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet Het is nu nog te vroeg, maar alles wat groot is begon ooit klein Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn Weet dat de tijd je zal helpen, geloof maar gewoon wat ik zeg Al lijken je kleurrijke vleugels voor eeuwig gevangen, ja toch op een dag vlieg je weg Hoog in de lucht, zul je de wereld heel anders gaan zien Voel je de rust, zul je genieten ook als het maar even is Adem het in, durf dan ontdek je de liefde misschien En als je haar vindt, voel je bij iedere slag die je maakt dat je leeft Als je geduldig bent, gebeurd het vanzelf Als je genieten wil, wil het dan niet te snel Het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet Het is nu nog te vroeg, alles wat groot is, begon ooit klein Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
'One word' van Anouk is het liedje waar wij onze vlindertjes mee herdenken: I close my eyes And imagine you're here Did it all seem so hopeless Given the chance I would ask Forgive me I didn't do a thing to make you stay I didn't say a word to make you stay If I would have known Could I have tried to make it easier But I didn't do a thing Or say a word One word And I don't know why youre gone, now youre gone No beautiful goodbye You will never leave my mind And it turns out to be so much different than our dreams Now youre, you're a star in heaven My thoughts unsaid Stuck in my head And it all feels so useless Never forget to give all I have Forgive me I couldn't do a thing to make you stay And I couldn't say a word to make you stay If I could have known Could I have tried to make it easier But I couldn't do a thing Or say a word One word And I don't know why youre gone, now youre gone No beautiful goodbye You will never leave my mind And it turns out to be so much different than our dreams Now youre, you're a star in heaven Groetjes, Wendy * gelukkig nu betere tijden
Ik was nog niet zover met lezen, en wilde net plaatsen: Anouk met One word en dit stukje tekst in het speciaal And I don't know why you're gone, now you're gone No beautiful goodbye You will never leave my mind And it turns out to be so much different than our dreams Now you're, you're a star in heaven Maar Wendy was mij voor. Ik vond dit liedje altijd al mooi, maar na de MK hoorde ik pas echt wat ze zong. Zo mooi. Dat ons sterretje mag rusten in de hemel. Liefs Hope (shit weer tranen )