Iemand ook ervaring met corpus luteum cyste door clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Amely86, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Hoi meiden,

Ik ben benieuwd of er meiden zijn die hetzelfde hebben gehad. Ik weet sinds september vorig jaar dat ik pcos heb. Ben in januari begonnen met de eerste dosis clomid 50mg en had netjes een eisprong. Helaas werd ik ongesteld en ben toen 2 februari weer begonnen met de clomid. Kreeg op 8 februari mijn 1e follikelmeting en daar zagen we aan de linkerkant 2 eitjes zitten, 1 was al rond de 20mm dus die stond op springen. De andere follikel was iets kleiner. Kreeg op 12 februari de tweede follikelmeting en we zagen dat het grote eitje was gesprongen en het andere eitje niet was gegroeid. Goed nieuws dus...de gyn zei dat ik nu gewoon moest afwachten tot mijn nod op 26 februari.

Helaas ben ik afgelopen dinsdag met spoed opgenomen in het ziekenhuis omdat ik een cyste in mijn eierstok had. Ik had al een paar dagen wat last van mijn buik links onder ten hoogte van mijn baarmoeder. Ik dacht dat het niet echt ernstig was want het ene moment had ik er geen last van en het andere moment weer wel. Maar op dinsdagochtend (was gewoon op mijn werk) kreeg ik onwijze steken en kon bijna niet meer lopen. Ik naar de ha en zij dacht dat het een blindedarmontsteking was dus werd met spoed naar het ziekenhuis gestuurd. Na een aantal uren doorgebracht te hebben op de SEH werd ik doorgestuurd naar de afdeling gynaecologie. Kreeg een echo en daar was dus een cyste te zien van 4.5 cm. Geen idee of dit door de clomid komt, in ieder geval heb ik van mezelf geen eisprong. De gyn dacht omdat ik zoveel pijn had dat de cyste mijn eierstok draaide. Ze zei dat ik gelijk geopereerd moest worden omdat als ik inderdaad een gedraaide eierstok had, deze aan het afsterven was. Dat was best wel schrikken! Ik werd gelijk klaar gemaakt voor de kijkoperatie en werd binnen een uur de operatiekamer ingereden.
    Gelukkig is de operatie goed gegaan. De gyn vertelde dat mijn eierstokken en baarmoeder er goed uit zagen, geen rare dingen en alles gezond. Ook was het geen gedraaide eierstok! De cyste zat alleen verkleefd aan mijn darm en daarom deed het zo'n pijn!

Nu blijkt dat ik dat het een Corpus luteum cyste te zijn. (ofwel gele lichaam). De gyn zei dat ik grote kans heb dat ik wel zwanger ben. :$ Ik dacht dat niet kon omdat ze de cyste had stuk gemaakt. Ik moet nu 3x per dag progesteron inbrengen omdat de gyn dus mijn gele lichaam heeft kapot gemaakt.

Ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn die zoiets gelijks hebben meegemaakt en ook inderdaad zwanger (of niet) waren.

Groetjes, Amely

2. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    hoi amely,
    jeetje wat een verhaal zeg! ik heb dit zelf nog nooit mee gemaakt, wel een gewone cyste gehad die vanzelf is geslonken maar niet zoiets als jou mee gemaakt. maar ik wilde je wel nog even sterkte wensen en hoop dat je alsnog zwanger bent.
    gelukkig maar aan de ene kant dat de cyste niet was gedraaid om je eierstok soms verwijderen ze die dan.

3. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Hoi pearl,

Leuk en lief dat je reageert! Ik heb wel vaker een cyste gehad want heb pcos maar gelukkig zijn die vanzelf weggegaan! Normaal gesproken gaat zo'n corpus luteum cyste ook vanzelf weg maar omdat hij verkleefd aan mijn darm zat kon hij dus niet slinken. Maar goed, heb het overleeft en Hopelijk de volgende keer gaat het wel goed.

Deel Deze Pagina