benauwdheid bij dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

verleden jaar heeft onze jongste toen nog baby meerdere keren een luchtweginfectie of oorontsteking gehad in de winter.
    Meer richting de zomer geen problemen gehad en als we er op tijd waren met neusspray konden we de oorontstekingen ook voorkomen.

Nu was het najaar nog niet begonnen (september) en madam had haar eerste luchtweginfectie en dus ook kuurtje te pakken.
    Daarna leek het beter te gaan, maar nu 2 weken terug een dubbele oorontsteking en heel erg benauwd, gewoon zo benauwd dat ik haar niet op haar kamertje durfde te laten en haar 's nachts bij ons genomen had.
    Vanwege de oorontstekingen kreeg ze een kuurtje en ondanks dat haar luchtwegen schoonklonken zou het eventueel ook werken tegen een luchtweginfectie.
    Ze leek op te knappen, maar verleden week werd ze weer zo erg benauwd en ben ik weer naar de huisarts gegaan met haar, omdat ik het gewoon eng vond zoals ze ademde.

We moesten door naar de eerste hulp, omdat ze dacht aan een eventuele longontsteking.
    Daar is ze helemaal nagekeken en konden ze niets horen en klonken haar longen schoon.
    Ze knapte toen ook op en er werd gedacht aan een virus.
    Ze moet nu dus de hele winter haar puffer gebruiken, om ontstekingen te voorkomen.

Maar toch zit het me niet helemaal lekker, ondanks dat ze hierna geen aanval meer gehad heeft, maar bij erge inspanning zoals huilen is ze wat kortademiger dan normaal.
    Nu kwam ik van de week ook 2 eczeemplekjes tegen in haar knieholtes, niet echt heel erg, maar toch het ziet wel rood en het ziet er uit als lichte eczeem.

Ik heb zelf als kind zijnde astmatische bronchitus gehad en nu spookt het door mijn hoofd is het toeval dat ze benauwdsheidsaanvallen heeft die niet verklaarbaar zijn, omdat de longen schoonklinken?

Ze heeft ook een syndroom, maar luchtwegproblemen past niet bij dit syndroom, maar komt wel voor bij kinderen die ook een cranio gerelateerd syndroom hebben.

Mischien niet echt een vraag, maar een gedachtespinsel waar ik wel mee bezig ben en ik ga het ook zeker aankaarten in Rotterdam als we weer heen moeten in januari.

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier ook een meisje (2 eigenlijk) met erg veel luchtwegklachten. Meerdere malen opgenomen gelegen en deze herfst al 3x verneveld op de eerste hulp.. Nu ook een beschermpuffer qvar erbij, daarnaast ventolin. 2x ab voor de longen gehad dit seizoen.

Is idd eng benauwdheid. Het kan natuurlijk dat ze toch de gevoelige luchtwegen geerft heeft. Anders een verwijzing ka vragen puur voor de luchtweg klachten. Heeft ze al iets van qvar?

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hoe is het met je meisje?

Deel Deze Pagina