Ik kreeg vandaag een heel lief kaartje van iemand die me sterkte wilde wensen. Daar stond zo'n mooi gedichtje op. Ik lees het iedere keer op nieuw en het geeft me zo veel steun. Daarom wil ik het graag met jullie delen: Voor Altijd Zijn rupsjes geen beestjes, als ze zich niet mogen ontpoppen? En zijn rozen geen bloemen, wanneer ze niet verder gaan dan knoppen? Een herfstblad is toch een blad, ook als het valt van de boom ? En liefde kan oprecht zijn, als het niet wordt getoond Zo is ijs er écht geweest, ook als het smelt. En is een mooi verhaal nog prachtig, als het niet wordt verteld. Een kaars is een kaars, zelfs als het licht is gedoofd. En de waarheid blijft waar, ook als je het eigenlijk niet gelooft Vragen, niet gesteld blijven toch vragen. En jouw kind is jouw kindje, óók onvoldragen PS. Groen is de kleur van hoop!
wauw echt een mooi gedicht. Ik heb ook een gedichtje die ik na mijn bbz heel vaak gelezen heb, en waar ik kracht uitputte Ik heb je maar heel kort bij me gehad Je gaf mij vreugde in mijn leven, ook al was het maar heel even. Jij maakte me vrolijk en blij, je was een stukje van je papa en mij. Maar het genieten duurde niet lang, het bloed en leegte maakte me bang. Ik heb je moeten laten gaan, mijn tranen zijn aan het stromen gegaan, Niemand koos voor dit feit, maar ik ben je nu wel kwijt. Een ding moet je wel onthouden, ik zal altijd van je blijven houden. Je papa en broer geven mij de kracht en geloof me kleine schat, Je had de beste papa van de wereld gehad. Meid, heel veel sterkte, knuffel conny
ja de tranen schoten mij ook in mijn ogen bij het lezen van de gedichten! kan er wel veel kracht uithalen! en veel herkenning!
Idd. diegenen die jou dat kaartje heeft gestuurd die snapt het. Ik kende het gedichtje al alleen dan in een net iets andere vorm. Nooit voldragen Zijn rupsjes geen beestjes wanneer ze niet tot vlinder mogen ontpoppen En zijn roosjes geen bloemen meer wanneer ze blijven in de knoppen Is een herfstblad geen blad meer wanneer het valt van de boom En is liefde niet oprecht wanneer het niet kan worden getoond Is het ijs er nooit geweest Alleen omdat het smelt En is een mooi verhaal niet mooi meer wanneer het nooit kan worden verteld is een kaars geen kaars meer wanneer het lichtje is gedoofd En is een leugen geen leugen alleen omdat je er in hebt geloofd Vragen die niet zijn gesteld zijn dat dan geen vragen En mijn kind.....is hij geen kind Alleen omdat ik hem niet mocht voldragen