Voor en nadelen

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by xSNDY19x, Mar 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    hoi dames,

ik heb een vraag. ik zal eerst even onze situatie uitleggen en daarna mijn vraag.

Ik en mijn vriend hebben nu een dochter van 10.5 maand, ik werk al enige tijd van 18.00 tot 22.00 en mijn vriend van 9 tot 17.00. Ik ben dit werk gaan doen omdat ik dan overdag bij mijn kleine meid kon zijn.
    Nu begint mijn vriend het minder te vinden dat ik 6 dgaen in de week werk (doordeweeks van 18.00 tot 22.00 dan en op zaterdag van 10.00 tot 18.00) en wilt hij dat ik net zoals hem van 9 tot 5 ga werken. Mijn dochter heeft toen ze 2 maand was 1 maand op de kinderopvang gezeten en miste haar toen overdag omdat ik toch thuis was dus snel weer vanaf gehaald.

aangezien mijn vriend nu dus wilt dat ik 4 dagen in de week overdag ge werken en 3 dagen vrij ben (heb 32 uur contract dus kan max 4 werken) dat Maury na de opvang gaat.

Nu is mijn vraag dus wat zijn de voor en nadelen, ga ik dan veel missen van Maury's ontwikkeling? Of is het juist voor haar ook goed? voor haar ontwikkeling en even zonder papa en mama zijn wat ze nu nooit geweest is.

Bedankt alvast voor de reacties!
    Liefs Sandy & Maury.

2. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Jullie als stel zien elkaar op deze manier nooit natuurlijk.

3. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Ik vind 4 dagen kdv wel veel maar zou je evt niet 2x overdag doordeweeks kunnen werken en 1 avond en dag in het weekend?

4. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    Klopt alleen op zondag. maar zondag is voor ons dan meer een dag om thuis te zitten met zn 3tjes terwijl ik graag met Mijn dochter weg zou willen en vriendlief.

5. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    mag ik vragen waarom jij het veel vind dan? Toen Maury 2 maand was ging ze 4 dagen ook hoor! vandaar.

en in het weekend willen wij dus niet meer!

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind persoonlijk 4 dagen kdv ook veel. Buiten dat is het kdv best goed voor haar ontwikkeling, ze leert met leeftijdsgenootjes omgaan en het meegaan in een groepsproces. Is er geen mogelijkheid om 3 dagen te gaan werken, dan zou de situatie voor mij al heel anders zijn.

O wilde ik nog even opmerken: wat wil je zelf??? Ik lees alleen maar: mij vriend vind het niet leuk dat..... en mijn vriend wil....

7. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Ik vind het persoonlijk gewoon veel 4 hele dagen, mijn dochter gaat 2 dagen en dat vind ik perfect. als ik kijk na mijn kind die gaat om half 7 /7 uur na bed na een dag kdv is ze munt dus als je dr dan om bvb half 6 haalt zie je dr nog maar een uur dus ja dan mis je na mijn idee kwa ontwikkeling wel het 1 en ander. Maar goed zijn zat mensen die hun kinderen 4 dagen brengen mischien kunnen zei daar beter antwoord op geven kwa ontwikkeling

8. Only me

Only me Niet meer actief

Kan je het niet splitsen, 2 x overdag en 2x een avond en dan de zaterdag lekker laten vallen om wat te gaan doen met je gezinnetje. Je werkt wel veel hoor.
    Misschien valt er wat te regelen met opa's en oma's qua oppassen? Zo hoef je haar niet op het KDV af te zetten en voelt het voor haar ook vertrouwder, en het scheelt je centjes!

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik persoonlijk vind het ook veel, omdat het bijna net zo veel als een schoolweek is. Ze kunnen daar heerlijk spelen, net als thuis, maar toch op tijd op staan en net voor het eten pas weer thuis. Ik vind kinderen tot 4 jaar gewoon te klein om een (bijna) volledige werkweek van huis te gaan.

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    #10 Maedra, Mar 28, 2011
    Last edited: Mar 28, 2011
    Ik begrijp niet zo goed waarom je twee keer schrijft dat je vriend het zo wil. Wat wil je zelf? Je moet dat toch samen beslissen neem ik aan. :)

Kun je/hij geen ouderschapsverlof opnemen?

11. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    ik zal t even beter uitleggen, ik vind het niet erg om overdag te gaan werken.

2x overdag en 2x avond gaat niet lukken. bij KPN werken ze met een punten schema en met die indeling ga ik niet aan mijn MAX aantal punten komen dus t word of 6 dagen werken zoals ik nu doe of 4x overdag anders niet helaas.

die voordeel zagen wij ook ja de ontwikkeling en ze krijgt dan vriendjes en vriendinnetjes. en ze blijft enigskind dus is wel goed voor haar.

12. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    hoi ik werk zelf 28 uur en mijn zoon gaat 3 dagen naar het kdv en de laatste ochtend gaat ie naar Opa. Ik zelf heb niet het gevoel dat ik veel mis, ik merk wel dat ik een heel makkelijk en sociaal kind heb, die makkelijk contact maakt met andere kindjes, ook als het wildvreemde kindjes zijn. Nou is woensdag ook mijn vrije dag en dan doe ik ook echt alleen maar leuke dingen met hem, en het huishouden blijft dan gewoon lekker liggen. Dat doen wij s'avonds snel even met zn tweeen, zodat we dat in de weekenden niet hoeven te doen. Dan is de tijd lekker voor ons drieen. Ik heb zelf niet het gevoel dat ik veel mis. En mijn kindje is een heel blij en gelukkig kindje. Succes met het maken van je keuze. Misschien is het een idee om inderdaad overdag te gaan werken en 1 dag ouderschapsverlof op te nemen, als dit beter is voor je gevoel.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,057
    113
    kan je niet dagdelen gaan werken?
    ik werkte maandag, dinsdag ochtend, woensdag middag, donderdag ochtend en vrijdag. (en ja jullie zullen het vast wel veel vinden;)) maar op die manier had ik haar toch meestal een ochtend of een middag thuis. en t weekend dan natuurlijk.
    Maar mijn man die werkt in horeca dus onregelmatig,dus hoefde ze niet altijd naar de gastouder..

Maar in mijn geval, heb ik niet echt wat gemist in haar ontwikkeling. We hebben haar wel naar een gastouder ipv kdv gebracht omdat dat meer een gezins situatie is.
    Maar je moet doen wat jij denkt dat het beste is.

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,057
    113
    inderdaad, zoals sas ook heeft, onze dochter is ook een heel sociaal kindje dat heel snel contakt maakt met andere kinderen&mensen en totaal niet eenkennig is ofzo.

15. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik werk 4 dagen in de week en daarna nog 1 dag ouderschapsverlof, 2 dagen gaat hij naar de buurvrouw (gastouder) en 2 dagen gaat hij naar een andere gastouder, mn man heeft wisseldiensten dus is vaak doordeweeks ook vrij en dan blijft Jayden dus lekker thuis.
    Ik heb zelf niet het idee dat ik veel mis aan zn ontwikkeling, wel denk ik dat het helpt omdat hij met andere kindjes bij de 2e gastouder zit en dus sociaal wordt in omgang.
    Voor de rest hebben we een super makkelijk ventje.

Vroeg je man het ook niet zodat jullie in de avonden weer samen zijn? Dat hij je misschien gewoon mist maar het niet durft te zeggen of uiten?

16. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,217
    1,282
    113
    Centrum België
    #16 Kwek, Mar 28, 2011
    Last edited: Mar 28, 2011
    Mijn dochter gaat 5 dagen naar het KDV en heb idd ook niet het gevoel dat ik heel veel mis.
    Was erbij toen ze de eerste keer zelfstandig ging zitten, rechtstaan; leerde haar handjes klappen, met rietje drinken etc... Als je ze naar je ouders of zo brengt, is er ook de kans dat je kind daar de eerste keer iets zal doen ipv als je erbij bent...

Ze heeft nog nooit gehuild als we haar afzetten (integendeel, ze begint te kirren als we op de parking toekomen) en 's avonds is ze nog steeds energiek en krijgt ze onze aandacht tot slapengaan.

Ze is idd ook supersociaal; als ze ergens kindjes ziet, trekt ze er meteen naartoe.
    En eerlijk is eerlijk, het is m'n eerste, ik weet niet altijd hoe en wat en door het KDV weet ik soms ook meer waar ze aan toe is of wat ze al kan, ipv haar "baby" te houden. :)

BTW, mijn broer en ikzelf zijn zelf ook kinderen van ouders die steeds FT gewerkt hebben en we hebben nooit het gevoel gehad iets tekort gehad te hebben, nooit verwaarloosd gevoeld of wat dan ook. Hebben een prima jeugd gehad!

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,057
    113
    ons 2e kindje zal ook zoveel naar de gastouder gaan als de 1e. alleen wel andere tijden wil ik gaan werken omdat de oudste straks naar school gaat en ik dan woensdag en vrijdag middag thuis wil zijn. Maar aantal uren zal redelijk gelijk blijven.
    Misschien even kijken voor ouderschapsverlof maar geen idee hoe dat werkt

18. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,278
    2,978
    113
    Verplaatst naar Oppas en Kinderopvang.

19. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    Bedankt voor de vele reacties.

mijn probleem is dat ik neit dagdelen kan gaan werken, bij kpn verschilt je rooster dan per week. ik werk nu in de avonden en die uren verschillen soms ook enorm ene keer vanaf 17.00 andere keer 18.00 of 19.00 dus dan krijg ik ook als ik aangeef ochtenden en middagen appart zogezegd. dus dat is helaas geen optie.

verder werkt mijn man nog geen half jaar bij het bedrijf dus heeft hij dan recht op een ouderschapsverlof 1 dag in de week? of maakt dat niet uit?

verder vind ik het fijn om van vele te horen die 4 of 5 dagen op kdv zitten het ze goed bevalt en zich niet schuldig voelen (daar ben ik namelijk bang voor dat ik me schuldig ga voelen).

opa's en oma's is geen optie want het volgende: mijn vriend zijn oduers zijn gescheiden en werken beide fulltime dus kunnen niet oppassen ten tweede heb ik het neit op beide ouders dus wil ik dat zowieso liever niet. mijn moeder heb ik geen contact mee (woont in spanje) en mijn vader in Heerlen (limburg) en die werkt als vrachtwagen chauffeur in NL belgie en duitsland dus ook helaas geen optie.

buren etc hebben we geen contact mee omdat we n tijdelijk huis hebben en in juli/augustus gaan verhuizen naar ons nieuwbouw huis.

20. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,217
    1,282
    113
    Centrum België
    SNDY, vaak zijn het de ouders die het moeilijker hebben dan de kindjes hoor!

M'n dochter amuseert zich te pletter en kan zo stilaan al een kamer vullen met alle knutsel- en schilderwerkjes die ze gemaakt hebben.

Maar hoe graag doe je je werk? Is het een optie te veranderen, aangezien je dit werk al aangenomen had ifv je kleintje?

Share This Page