Even een vraagje. Ik heb de volgende tekst voor op het geboortekaartje waarmee we de visite duidelijk willen maken wat onze rusttijden zijn: Mama en het ukkie doen van 12.00 tot 15.00 een tukkie Maar het is wel de bedoeling dat je mensen toch van tevoren bellen om te laten weten of en wanneer ze komen. Is dat met bovenstaande zin duidelijk? Of komt het nu over dat ze voor 12en en na 15en zonder afspraak kunnen komen? De meesten zullen toch wel snappen dat ze even van tevoren moeten bellen? Of niet? Want dan moet ik toch een andere tekst zoeken.
Wij hebben er helemaal niets op gezet van rust tijden .. Ze bellen toch wel als ze langs willen komen.. ( denk ik ) ... En ik heb liever s'avonds rust dan smiddags zo kan ik mijn eigentijden van rusten aangeven als ze bellen..
ik vind het nav die tekst niet duidelijk dat ze moeten bellen, maar denk wel dat de meesten dat toch wel zullen doen... wij hebben de tekst: wil je vingers en tenen komen tellen? dan eerst even met papa bellen.
ik zou denken dat ik welkom ben voor 12:00 en na 15:00. maar bellen is altijd netjes (vooral in Nederland).
ik heb: Wil je mijn oogjes zien twinkelen? Laat dan de telefoon even rinkelen Ik vind het nu idd overkomen of ze gewoon buiten die tijden om kunnen komen. Zou zelf altijd bellen maar andere misschien niet.
Ik zou er wel iets op zetten over bellen. Mijn ervaring is dat mensen anders inderdaad denken dat ze zomaar binnen kunnen stappen buiten je rusttijden... en dat is 1x leuk, de 2e keer ook nog, maar daarna wil je ze wel buiten schóppen
Bij onze zoon hadden wij precies hetzelfde op de kaart en bij ons hebben de mensen allemaal netjes gebeld van te voren. Ik hoop dat het nu weer zo gaat.
wij hebben: Om te wennen en de lasten en lusten gaan wij van 13-15 en na 20.30 rusten. wil je komen kijken naar ons zoontje? dan eerst even een telefoontje
vind ik zo leuk uit ervaring in de familie weet ik dat ze zich toch niet aan de rusttijden houden je kunt er dus bij ons beter opzetten om even te bellen maar ook voor telefoontjes heb je zulke leuke zinnen en gedichtjes!
Wij hebben dit gedichtje: (ik zet hem er even helemaal op ) Ik zou het leuk vinden als je me komt bekijken, Zodat je me kunt vertellen op wie ik ga lijken. Je moet wel even bellen van te voren, Wanneer je langs kunt komen krijg je dan te horen. Kleertjes, speelgoed en beren heb ik in overvloed, Als je me iets wilt geven dan is een cadeaubon of een bijdrage voor in mijn spaarpot altijd goed.
wij hebben erop gezet: Voor info en boekingen bel mijn papa (en dan zijn 06nummer) Mensen bellen echt wel voordat ze op bezoek komen.
Dat vind ik een "gevaarlijk" gedichtje.. De meeste mensen verwachten dan dat ze de baby ECHT te zien krijgen en mogen vasthouden enzo.. Wat nou als je een afspraak maakt en de kleine ligt eindelijk na een aantal uur te slapen... Dan slaapt hij/zij alsnog...
Nou lijkt me niet eigenlijk, ik denk dat de mensen wel begrijpen dat als de kleine slaapt op dat moment dat het dan jammer is. We gaan de kleine in ieder geval niet wakker maken omdat er visite is, maar ik vind dat zelf eigenlijk niet meer dan logisch!
Nee, dat zou ik zelf ook vinden hoor.. Maar ik hoor ook vaak verhalen van mensen die dan boos/gepikeerd zijn als ze het kind niet zien/ kunnen vasthouden... dus vandaar dat ik het zei... Maar ik vind het ook niet meer dan logisch
Nou dat is dan hun probleem hoor, ik vind het wel heel erg kort door de bocht als mensen zo reageren, maar je hebt wel gelijk hoor, mensen kunnen de raarste dingen in hun hoofd halen haha . Ach, ze hebben de kleine toch kunnen ZIEN haha, dat staat ook op het kaartje!