Vanmiddag is mijn zoontje van 3 heel hard op zn mondje gevallen en nu is er een voortand wat naar achteren geschoven, het bloedde flink en voor zover ik eraan mocht voelen zit de tand niet los. Kan dit kwaad? En moeten we nu ook ergens op letten of ergens rekening mee houden? Hoop dat er een tandarts is die voor nu even mij ook wat gerust kan stellen
Ik ben geen tandarts, maar wel ervaring hiermee bij beide kids helaas. Wij moesten langskomen om een foto te laten maken, ter controle van de wortel en de blijvende tand die al klaar zit. Daarnaast was bij mijn zoon de voortand wel iets los en mocht hij daardoor de eerste week niets hards eten/bijten in de hoop dat de tand weer vast ging groeien. Soms is hij nog steeds gevoelig. Ik zou dus morgen toch even laten checken als ik jou was, puur voor de zekerheid.
Bedankt Bailey! Dan zal ik morgen inderdaad maar ff bellen met de tandarts. Moest je de tand ook nog in de gaten houden op verkleuring?
Altijd gelijk bellen. Niet vanwege de melktanden maar vanwege het blijvende gebit wat ook in de kaak zit. Zeker omdat het verschoven is vanavond nog gaan als er schade is dan valt het nu nog te redden. Hoe langer je wacht hoe erger het word
Ja. Bij zoon waren er ook 2 punten afgebroken, die hebben ze netjes aangezet (voor het zicht, en de scherpte eraf te halen). Bij dochter was de tand intact, de wortel onbeschadigd gelukkig maar het tandje is nu grijs gekleurd. Dat kwam pas een week na het trauma, dus hoeft niet direct nu te tonen.
Mijn zoontje heeft vorige week op school een tak tegen zijn mond gekregen. Ook 2 tanden los, waarvan 1 zelfs naar achteren geschoven stond. Wij zijn wel naar de tandarts geweest en bi hem is de wortel afgebroken. Op zich kan het geen kwaad volgens de tandarts, maar zodra hij pijn gaat krijgen moeten ze eruit gehaald worden. Voor de rest mag hij er niet meer mee kauwen, dus vloeibaar eten en alles in stukjes. Beterschap voor je zoontje!
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vanmorgen met hem naar de tandarts geweest. Ze zag dat de tand idd verschoven is en dat het ook wel wat rood was eromheen. Ze heeft nog even gevoeld of zn kaakje niet gebroken was maar dat was niet het geval. Tandje zat wel ietsje los dus in de gaten houden of het niet losser gaat zitten anders moet het tandje eruit Nu in ieder geval 2 weken geen hard eten afbijten en hopen dat het meevalt. 3 april staat er een algemene controle dus dan kijkt ze weer eventjes
Nee niets... heeft in zn mondje gekeken en gevoeld maar verder niets.... Zn tandvlees bloedde net ook weer wat
Apart... Vind het knap dat ze zo kunnen beoordelen of er verdere schade is, als je begrijpt wat ik bedoel. Das dus geen aanval naar jou he
Nee dat begrijp ik ik kijk et nog even aan en als het blijft bloeden steeds dan bel ik gewoon weer. Ben nu wel wat bang (is een groot woord) dat hij weer valt op zn mondje en dat dat meer schade brengt aan zn tandje...
Hier hadden we het een keer op de zondag. Naar spoedtandarts geweest en heeft ook een foto gemaakt. Later bij de eigen tandarts geweest, die gaf aan geen foto te hebben gedaan als we kwamen. Het is toch röntgen en ze zei dat beschadigingen niet altijd zichtbaar zijn. Haar tandje kon tot dat hij wisselend nog weer wat terug schuiven, blauw of geel worden. Dat kan maanden later nog.