Ons meisje heeft 'opeens' twee tandjes onder. Elke keer zaten we te kijken en voelen omdat ze zo zat te kwijlen en alles in haar mond deed. Maar dit deed ze nu al zolang dat we de laatste week er niet veel aandacht meer aan hebben besteed. Totdat oma vanmiddag opeens zei dat ze twee tandjes had ontdekt, haha. Wat een verrassing dus toch. Ik heb weleens gelezen dat je gelijk moet gaan poetsen. Wie kan mij tips geven voor een goede site, welke tandenborstel, wel/niet met tandpasta, eigen ervaringen, enz. Daar zouden jullie me heel blij mee maken. Of misschien een link naar topics waar dit al is besproken. Kon ze zo snel niet vinden hier, zit op m'n iPhone namelijk. Bedankt alvast!
Je kan gewoon een tandenborstel en tandpasta bij de supermarkt of drogist halen. Op de verpakking staat voor hoeveel maanden de borstel of de pasta bedoeld is. 1 keer op een dag is voldoende.
Een site over tandenpoetsen? Zo ingewikkeld is het niet hoor . Je koopt bij de drogist een tandenborstel 0-2 jaar, bijvoorbeeld van Oral-B, en een peutertandpasta, ik heb die van Elmex omdat die gewoon naar pepermunt smaakt en niet zo mierzoet is. En dan een vast moment kiezen om elke dag 1 keer te poetsen, handigste is meestal aan het einde van de dag, als het kan na de laatste voeding.
Ik sluit me bij de voorgangers aan. Wel hebben wij vanaf het begin direct twee keer gepoetst. Dit wordt pas aanbevolen vanaf twee jaar, maar het leek ons handig dat het al vroeg een gewoonte was. Verder hebben wij één groot feest van het poetsen gemaakt. Onze dochter vind het nu nog steeds leuk om haar tanden te poetsen .
Ow, hoe maken jullie er een feest van dan? Bij ons is't altijd drama, zodra de tandenborstel in beeld komt gaan de lippen op elkaar... Liedjes, gekke bekken trekken, niets helpt!
Hier ook gewoon een babytandenborstel en elmex junior tandpasta. We poetsen alleen 's avonds, heb begrepen dat twee keer poetsen te veel is ivm de hoeveelheid fluor die ze binnenkrijgen... En aangezien onze dame tandpasta heerlijk lijkt te vinden
In het begin, toen de tandjes erdoor kwamen, vond onze dochter het ook geen probleem en zelfs wel leuk. Toen het wat moeilijker werd inderdaad de "truckendoos" erbij. Maar dat werkte op een gegeven moment ook niet meer. Toen maar de houdgreep-methode toegepast 2-3x (was ze al 3jr)en nu doet ze keurig haar mond wijd op, geen problemen meer.
ik poets hun tandjes electrisch, dat laten ze beter toe dan een gewone borstel toen ze net tandjes hadden, poetste ik met een vingertandenborstel..
Onze dochter vond de eerste weekjes tanden poetsen erg leuk maar nu is het ook echt de houdgreep techniek en dan nog is het lastig. Ze perst dr lipjes echt loeihard op elkaar. Beetje vervelend maar het zal vast wel weer beter worden.
ben sinds kort ook bij mijn zoontje zijn 2 tandjes aan het poetsen, peuterpasta van de jumbo en ik heb volgens mij zo'n klein oral-b tandenborsteltje waarbij de ene kant een "bijtring"is, 's ochtends als ik hem aankleed geef ik hem de tandenborstel(zonder pasta) kan hij zelf oefenen en dat vind hij erg leuk!