Advies flesvoeding volgens pak

Discussion in 'Flesvoeding' started by ikkie97, Sep 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,971
    3,977
    113
    Ik bestudeerde laatst de aanwijzingen op de verpakking van de flesvoeding nog eens en toen viel me iets raars op. Er stond bij 5-6 kilo: 5 voedingen van 180/6. Maar bij >6 kilo staat: 4 voedingen van 180/6.
    Het is toch raar dat ze dan minder moeten drinken???
    Of gaan ze dan al uit dat je heel veel gaat bijvoeden? Als je al zo vroeg begint met bijvoeden is dat toch eerst maar een paar hapjes? Dat vervangt toch nooit een hele fles?

Snap ik iets niet?

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Op een gegeven moment gaan ze ook minder hard groeien denk ik. Onze oudste zat tussen de 3en 4 maanden een tijdje op 5x180/5. Later ging ze over naar 4 flessen, maar meer dan 180/5 kregen we er per keer niet in...

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Die adviezen zijn maar richtlijnen. Kijk gewoon naar je kind.

Mijn oudste was een zware, die had al heel snel naar 4flessen gemogen, terwijl hij in die periode juist liever 6-7 flessen zou drinken (wel overgestapt naar forte toen).
    Mijn jongste heeft zijn bijvoeding geweigerd tot 7 maand, dus hij had ook langer meer flessen..

Doorsnee zeggen ze dat ze vanaf 4 maand EN 6 kilo, dat ze maar 4 flessen mogen, maar 5 mag ook..

4. Koon

Koon Niet meer actief

Ons mannetje was met 2,5 maand al 6 kg. Hij drinkt nu 3 flessen van 180 en 2 van 150.
    Misschien dat ze denken dat bij dat gewicht een baby de laatste avondvoeding niet meer nodig heeft?

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Mijn dochter was een zware en dronk vanaf 6 weken ineens 4x 180+6... ze sliep door en de 5e fles kwam gewoon te vervallen...

Na een maand ongeveer heb ik de eerste fles opgehoogd naar 210+7 en na nog weer een paar weken de laatste fles ook... tot we dus op de 4 maand kwamen en het bijvoeden begon. Hoe meer ze at, hoe minder ze uit de fles dronk. Tot we dus weer op 4x 180+6 zaten en later zelfs op 3x 180+6 toen we aan de groente gingen.

Het is gewoon per kind verschillend wat het nodig heeft... het pak geeft een richtlijn aan... dus die gaat niet altijd 100% voor jouw kind op

En minder voeding is zo raar nog niet... als je bedenkt dat vanaf een maand of 6 met de nr. 2 opvolgmelk maar een max van 600 ml per dag wordt geadviseerd

Share This Page