Mijn zoontje is 6,5 maand en krijgt nog 4 flessen, 3 van 180 en 1 (de laatste) van 210 cc (met Nutriton ivm spugen). Hij krijgt ook fruit 's ochtends en groente 's middags, en tot nu toe vindt hij alles lekker. Ik merk ook dat hij minder geïnteresseerd is in de fles, hij weet blijkbaar nu dat er ook andere dingen zijn! Vooral de fles van (normaal gesproken) 3 uur gaat er maar moeilijk in. Hij drinkt het wel op, maar hij doet er langer over en hij is erg afgeleid, steeds hoofd wegdraaien enz. Zou deze fles eraf kunnen? En wat zou ik dan in de plaats daarvan kunnen geven? Over 2 weken moet ik naar het cb en ik zou daarop kunnen wachten, maar ik kan natuurlijk ook jullie advies vragen. Ik doe niet graag zomaar ineens iets op eigen houtje als ik niet weet of het wel kan, vandaar Alvast bedankt!
Finn ging met precies 6 maanden over op 3 flessen, 1 sochtends, 1 tussen de middag en 1 voor het slapen gaan. in plaats van die fles van 3uur, gaf ik dan een liga of ander koekje en sap... Heb dit trouwens toen ook een beetje op eigen houtje gedaan..hij was er gewoon aan toe
En die sap, geef je die dan in een tuitbeker? Mijn zoontje kan nog niet zelf zitten, moet je die beker dan als een fles geven? Dat kunnen ze toch nog niet zelf?
Ja, sap gaf ik eerst nog uit een flesje, maar al snel uit een tuitbeker...en dan legde ik Finn op zn rug en ging hij hem zelf vast (proberen) te houden...en anders inderdaad als een flesje geven
Je kunt ook eerst gewoon wat minder melk geven om 15:00, eventueel met een uurtje later wat sap + liga/broodkorst. Je merkt vanzelf of hij dan enorme honger heeft later op de middag/avond! Als dat zo is, heeft hij blijkbaar nog behoefte aan de melk.
Wij moesten van ons CB met 6 maanden ook naar 3 flessen. Nou lukte dat niet helemaal, maar volgens mij kun jij prima over, zeker als hij het zelf aangeeft. Ik geloof dat we tot 7,5 maand wat sap of thee bij de boterham deden, en dan om 3 uur een hele fles. Na 7,5 maand kreeg hij een halve fles melk bij de boterham, en dan in de middag sap/thee met een knabbeltje (rijstewafel, soepstengel, fruit uit het knuistje, liga)
Ja hoor, je kunt die fles prima weglaten (of evt afbouwen zoals aangegeven). En die fles van 16.00 is daar heel goed voor geschikt. Evt. (ook al eerder gezegd) een liga/soepstengel. Wij zijn met 6 maanden probleemloos overgestapt naar 3 flessen. Succes!