ik ben van mening dat je moet geven wat je kindje nodig heeft (natuurlijk niet overdijven) ik zou ook 6x150+5 aanbieden, dat doe ik trouwens nog steeds. het wijst zich echt vanzelf. de ene keer heeft hij nu eenmaal meer honger. van nature drinkt een kindje ook meerdere malen beetjes uit de borst. hoe oud is lucas nu? (lukt het met je banner?) hebben we trouwens allemaal jongetjes? haha grappig
@lentebloem: Lucas is 7 weken en 2 dagen oud. De kinderarts zei overigens ook dat hij wel meer mocht. Ik was alleen bang dat hij dat over een tijdje geen genoegen zou nemen met bijv. 4 flessen.... Maar we gaan het vanaf morgen gewoon proberen, want nu heb ik het idee dat we hem te kort doen en dat willen we niet! Overigens is hij vandaag bij zijn middagslaapjes, steeds na een uurtje wakker geworden waarna hij niet meer wil slapen....
Tegen die tijd dat hij vier flessen mag is hij ook al wat ouder en kan hij vanzelf meer uur er tussen laten. Misschien hebben ze dan iets minder nodig omdat ze iets minder hard groeien? Als hij honger heeft zou ik hem 150 geven hoor, je ziet vanzelf wat hij.doet
Hebben hem net 120/4 gegeven, lekker in bad gedaan en nog een 'toetje' van 30/1 gegeven! Hij heeft vandaag veel gehuild, de overdag slaapjes waren steeds een uurtje, en dan was hij alweer wakker en niet goed te troosten.... Nu ligt hij net in zijn bedje, hopelijk slaapt hij nu lekker in. En hoef ik hem pas om 23 uur wakker te maken voor zijn fles. Dan krijgt hij 150/5 en gaan we vanaf morgen kijken hoe hij erop reageert als hij grotere flessen krijgt! morgenvroeg ook naar de osteopaat. Dit is de 3e sessie, en het werkt goed, het enige wat nog moeilijk is voor Lucas is dat hij zijn vuistjes altijd gebald heeft. Hij heeft zijn handjes bijna nooit ontspannen. Waarom weten we eigenlijk niet, maar dat doet hij al vanaf zijn geboorte. Ook vaak tijdens het drinken....
Gisteren 6x150 gegeven en het ging prima! Lucas liet zelf mooi 4 uur tussen de flessen in zitten!! Vanmorgen was het echter moeilijker voor hem. Hij kwam om 7.15 en daarna om 10.15. Aleen doet hij soms wel 30 minuten over de fles. Ik heb speen 2 geprobeerd maar dat gaat veel te snel. De voeding dik ik al in met Nutriton. Even een vraagje aan jullie: als jullie kindjes bijv. om 6 of 7 uur 's ochtends komen, leggen jullie je kindjes dan weer terug in bed of gaan jullie er dan uit en volgt dan het ritme van de dag? Vanmorgen was het dus 7 uur. Ik twijfelde heel erg wat ik moest doen, omdat het nog pikdonker was, alles nog stil buiten en ik wilde eigenlijk ook nog wel wat slapen....dus heb ik hem terug gelegd. Maar toen werd hij dus al om 10.15 uur wakker....dat was dus na 3 uur al. Door de weeks vind ik het niet zo erg om er vroeg uit te moeten, (in het weekend ook niet zo hoor) maar ik vind 6 uur wel erg vroeg om op te staan... Hoe doen jullie dat? En nog een vraagje (ja sorry!): hoe vullen jullie de wakkere tijd nu in? Mijn ritme lukt nu niet helemaal meer omdat Lucas niet slaapt tot de volgende voeding, dat redt hij niet....
Hi, Hier ben ik ook weer even. Tis echt drama bij ons thuis, zit nu met 2 zieke kindjes. Pfffffff, zit er wel even doorheen eigenlijk. Hidde is echt al een week aan het spoken in de nacht, soms wel 3 uur achter elkaar. Hij moet ook best wel hoesten, dat vindt hij niet fijn en hij is ook erg hees. Dus ik denk wel dat het daardoor komt. Af en toe drinkt hij ook echt slecht. Ben woensdag bij de huisarts geweest en heb een speciale neusspray meegekregen, maar dat helpt hem nog niet echt. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog moet doen, anders dan afwachten. Moet alleen morgen weer werken en ben erg moe! Kijk het nog een paar dagen aan en anders bel ik nog maar even toch met de huisarts. Zit alleen wel erg met de voedingen te stoeien, hij zat zo netjes op 5 voedingen en dat kan hij nu overdag ook wel maar in de nacht wordt hij nu heel vaak wakker en twijfel ik erg of ik hem dan toch maar een soort van zoethoudertje moet geven of juis niet. Wat zouden jullie doen? Hij drinkt zijn flessen van 180 niet leeg, dus het zou wel mogen, maar twijfel erg of ik hem dan niet laat wennen aan de nachtvoeding.......Wat vinden jullie? En als klap op de vuurpijl heeft onze oudste Florian sinds gisteren oorontsteking, ben naar de hap geweest en antibiotica gekregen. Zo zielig, mag natuurlijk morgen ook niet naar school, dus ik begin met het opnemen van vrije dagen, niet fijn om ze weer te beginnen. Kortom, ik baal als een stekker!! Sorry dat ik niet op jullie vragen reageer, heb er ff de puf niet voor, komt wel weer. Grtz.
@elza: wat vervelend zeg met twee zieke kindjes! Knuf voor jou! En niet erg hoor als je niet op vragen reageert, dat moet ook niet!! Alleen als je er de puf en energie voor heb en dat is blijkbaar nu niet zo dat geeft toch niks! Ik weet niet precies hoe oud Hidde is? Denk je dat hij zou gaan wennen aan de nachtvoedingen? Hier komt Lucas nog steevast tussen 3 en 4 's nachts. Hij is er blijkbaar nog niet aan toe om de nacht al door te slapen. Hij krijgt dus dagelijks één fles te veel eigenlijk. Maar heeft hem blijkbaar wel nodig, dus het zal wel goed zijn. Moet 14 febr naar het CB voor zijn prikjes (arm kind, nog wel op valentijnsdag hihi) en ben erg benieuwd wat hij dan weegt/ wat zijn lengte is!
Jeetje heppiedepeppie ik herken veeld dingen van Lucas in mats. Alleen is MAts een maand jonger. MAts is gewoon niet meer verzadigd met 120/4 per fles. Sinds gisteren bied ik hem meer aan en hij drinkt er lekker van. LAat nu wel 4 uur tussen de voedingen. Hij drinkt nu 150/5 en laat dan ong 20 cc staan. Ik had er al een topic over geopend maar niemand reageert dus ik zal hem hier nog even "plakken". As woensdag wordt ons prinsje 4 weken. Hij doet het prima en heeft al een mooi ritme van om de ong. vier uur een voeding. HIj krijgt sinds een week 120/4 en was daar tevreden op. Sinds gisteren en vandaag komt hij gewoon meer dan een uur eerder. En dit signaal herkende ik. Honger.... Ik bood hem net een flesje aan van 150/5 en hij dronk het op zo een 25 cc na leeg. maar ik vraag me af krijgt hij dan niet te veel? En is hij nog niet te klein voor deze grootte fles? Op het pak staat dat het mag. Hij krijgt extra care van het Kruidvat. Oh jongens het is mijn derde Uk en ik twijffel aan mezelf en daar baal ik zo van. Hij krijgt nu 5 voedingen en een nachtvoeding. @elsa. Sterkte met de zieknboeg. Hoe is het nu? Als MAts om 7 uur zijn flesje krijgt dan moet ik er wel uit. Want mijn twee oudste moeten naar school. In het weekend kruip ik wel eens terug hoor.
hoi,hoi, Hier ben ik ook weer even. Zit weer op mijn werk dus heb ff tijd....hahahaha....... Het is nog steeds dikke ellende bij ons thuis, word er niet goed van. Florian heeft oorontsteking, opa is aan het oppassen. Hidde is wel naar de gastouder, begin steeds meer te denken dat zijn slokdarm/maag van streek is omdat ik hem heel vaak het slijm zie inslikken en dan een vies gezicht erbij trekt. Drinken gaat heel wisselend. Heb hem gisterenavond een zetpil gegeven en zijn bedje nog wat rechter gezet en hij was om 5.30 uur voor het eerst wakker! Daarna met ene speentje nog kunnen rekken naar 7.00 uur dus dat is wel fijn. Maar in de avond vaak schreeuwend wakker worden en duidelijk ergens last van hebben .Hij is ook helemaal hees en zijn keeltje doet volgens mij pijn. Kortom, er is iets met hem maar weet niet wat. Denk dat hij nu ongeveer 800 cc voeding binnen krijgt op een dag, maar hij weegt 6 kilo, dus dat is op zich niet zo heel veel. Probeer wel op 5 voedingen te blijven zitten en als het niet anders kan dan nog een nachtvoeding, overdag kan hij gemakkelijk 4 uur tussen de voedingen laten zitten dus dat wil ik graag zou houden. Slapen overdag is wel moeilijk, door het hoesten of het slijm wordt hij vaak huilend wakker. Heb met de huisarts gebeld omdat ik toch wel een soort van beleid wil afspreken hoe nu verder want van een baby die super tevreden was tot dit vind ik toch wel moeilijk en niet heel lang meer acceptabel. Zo, ga weer ff proberen te werken. Probeer snel weer op jullie te reageren!!
@elsa: groot gelijk heb je om de HA te bellen als je je kindje zo ziet veranderen! Hopelijk zijn je knullen snel opgeknapt! 800 cc is toch netjes! Hier wordt meer gedronken hoor! Lucas zit vaak op 900 of nog iets erover! Ik ben dan wel eens bang dat hij straks niet meer verzadigd is, maar dat zien we dan wel! @Biene: wat netjes dat Mats al 4 uur tussen de voedingen laat zitten! Die onzekerheid heb ik ook hoor, al is het mijn eerste, ik denk dat ik dat bij een tweede ook nog steeds zal hebben! @hier: ik twijfel ook zo wat ik moet doen met de voeding. 120/4 is in zoverre niet meer genoeg voor hem omdat ik merk dat hij steeds sneller weer honger heeft. Maar overdag lukt het hem ook nog niet echt om 4 uur tussen de voeding te laten zitten. Hij krijgt nu alleen nog maar flessen van 150/5 maar als hij dus overdag steeds om de 3 uur komt, krijgt hij veel te veel binnen. 's Nachts laat hij de laatste tijd rond de 4- 4,5 uur tussen de voedingen in zitten, dus dan kan een fles van 150 wel. Hij drinkt de flessen van 120/4 prima binnen 20 min leeg. De fles van 150/5 daar doet hij toch wel 30 minuten over, dat is dus eigenlijk weer te lang.... Misschien ben ik te snel overgestapt naar 5 flessen, ik weet niet zo goed wat te doen, hebben jullie nog tips???? Of een combi van 120 en 150? Maar hoeveel flessen 'mag' hij dan? Lucas deed het erg goed op mijn vaste ritme van: wakker worden-eten-spelen samen-spelen alleen- naar bed. Maar dit loopt dus helemaal in de soep zo. Ik vind dat persoonlijk niet zo erg maar ik wil graag iets nieuws bedenken waardoor het voor hem weer duidelijkheid brengt. Want nu doe ik zomaar wat hahaha, afhankelijk van hoe snel hij komt...
Ik denk dat het best normaal is als een kleintje over een flesje van 120/4 20 minuten doet dat hij dan op een flesje van 150/5 wat langer doet. Dat is hier ook hoor. (al is Mats wel jonger dan Lucas. Hoe zwaar is Lucas nu?
Ik denk dat Lucas nu ongeveer 5 kilo weegt...Had mijn moeder net aan de foon, die gaf nog de optie om 's avonds/ 's nachts 2x 150 te geven en dan overdag gewoon flessen van 120. Die zou ik dan max 5 mogen geven volgens mij....
OOh das ook nog een optie. Ik denk dat Mats een halve kilo onder het gewicht van Lucas zit. Qua voeding klopt het bijna wel he? Ik heb vanmorgen wel even kontakt gehad met het cb (ja ik weet het ben te netjes) En die zeiden wel dat hij niet te veel binnen mag krijgen. (jajaaaa) Ik bied hem nu wel 150/6 aan en dat drinkt hij echt niet allemaal op. Maar de 10 of 20 cc extra heeft hij wel nodig om zijn tijd door te trekken.
@Heppiedepeppie. Je vroeg wat je moet doen in de wakker tijd van de baby? Ik doe zelf altijd voeden, samen knuffelen op de bank, dan even in de box +/_ 20 min. Dan heeft ze er genoeg van en gaat dan weer naar bed. Ze is dan meestal een uurtje op ongeveer. Heb je trouwens een draagdoek of zak? Ik heb sinds deze week de bondolino van hoppediz, daar zit ze heerlijk in. Ik doe ze daar vooral 's avonds in van 18.00/19.30 ongeveer, vind ze heerlijk en ik kan gewoon mijn werk op de boerderij doen of het huishouden, vaak dommelt ze dan ook nog weg ook. Ik zit zelf ook op 6 flessen van 150, meestal krijgt ze er 4 van 150 dan zit ik met de 4e fles rond 15.00, de 5e fles krijgt ze dan 120cc rond 18.00 en om 20.00 180 cc. CB zal het wel niet met me eens zijn dat ik het zo doe, maar ze heeft het nodig, ze drinkt ze allemaal schoon leeg. Vannacht heeft ze weer geslapen van 20.30 tot 4.30. Maar overdag komt ze ook wel eens binnen de 3 uur al. Het is toch een beetje kijken naar de behoefte van je kindje en wat spelen met de voedingen.
@biene: je bent niet te netjes hoor, ik heb het CB ook al vaak gebeld hihi. Maar onze KA zei dat hij wel wat meer mocht hebben. Toch houd ik wel in de gaten dat ik nu niet overmatig ga geven. Ik heb vanmiddag om 13 uur een fles van 120 gegeven. Dat wil ik straks om 16 uur ook doen. En dan om 19 uur een fles van 120 en na het badje (rond half 8) nog een toetje van 60/2. Dat werkt hier als een trein, want dan leg ik hem daarna in bed en slaapt hij meestal direct in!! @sundance: ik heb hetzelfde ritme als jij hebt, alleen het probleem bij mij is als ik 4 uur tussen de voeding laat zitten, hij niet slaapt tot de volgende voeding....meestal slaapt hij nl 2 uurtjes (en als ik hem een uurtje wakker heb, wordt hij dus een uur te vroeg wakker als ik om de 4 uur voed). Daarom denk ik dat ik tijdelijk overdag maar even op 120 terug ga.... En dan zie ik wel wanneer ik het weer ga proberen naar 150....
Ha dames, Hier weer een update van mijn kant. Beiden kindjes zitten nu aan de antibiotica! Ook hidde heeft erge oorpijn, vandaar dus zijn gehuil en ander gedrag, zo zielig! Het zit dus blijkbaar in de genen van de heertjes, waarschijnlijk van mij want ik had het vroeger ook heel vaak. Hij heeft vorige week verhoging gehad en toen waarschijnlijk een ontsteking, nu waren de oortjes van binnen nog wel rood maar niet meer vuurrood maar dat schijnt dus evengoed erg pijnlijk te kunnen zijn. Hoop dat he nu snel beter gaat hier, want ben er wel klaar mee......Maar heb goede hoop! Vandaag mijn eerste werkdag, heerlijk. Even een andere omgeving en ik wist dat de kindjes goed ondergebracht waren dus dat is een zorg minder. Opa kwam op Florian passen en ik heb een hele lieve gastouder dus daar mag Hidde ook komen terwijl hij niet zo fit is. Erg fijn. Was wel moe, maar toch een fijn gevoel even een andere omgeving te hebben en op mijn gemak te kunnen lunchen Iemand vroeg naar de tijdens tussen de voeding. Hier wordt ook neit altijd geslapen van voeding tot voeding hoor sinds er 4 uur tussen zit, maar die tijd vul ik op met knuffelen, wipper of een wandeling. Hidde vindt het wel prima, klaagt dan nog helemaal niet van de honger. En in eht weekend leg ik hem altijd na zijn eerste voeding weer terug in bed zodat wij nog even kunnen bijkomen (oudeste slaapt altijd uit tot ongeveer 9 uur!!) en door de weeks blijft hij dus wakker na zijn eerste voeding totdat hij naar de gastouder gaat. Gaat eigenlijk vanzelf goed, is dus niet altijd hetzelfde hier. En wat betreft de flesjes, je zou ook juist overdag meer aan kunnen bieden in de hoop dat hij dan in de nacht meer verzadigd is, zo werkte dat hier wel met 6 x 150. Die gaf ik dan om de 3 uur, 3,5 en dan was het in de nacht tot 6.00 uur ongeveer slapen. Toen hij eenmaal om 7 uur kwam (precies 1 week gedaan) ben ik over gegaan naar 5. Daarna is hij ziek geworden dus heeft hij in de nacht weer regelmatig gedronken, hoop dat het snel weer over is. Hier juist de dagflessen vaker leeg en de ochtend en 23.00 uur fles laat hij vaak 50 staan. Zo, ga even wat slaap meepikken voor als de nacht weer slecht wordt. Ga maar duimen dat het beter gaat........
Even een teken van leven! Elsa, ah gossie allebei ziekjes. Hopelijk gaat de antibiotica snel werken. Jeetje je eerste werkdag alweer gehad. Ik moet officieel volgende week maar plak er een maand vakantie achteraan. Misschien een middagje werken of ochtend. Kijk wel even wanneer ze me nodig hebben. Hou het even kort want heb een zieke zoon. De oudste heeft al een aar keer overgegeven en net ook zijn hele bed onder gespuugd. Wordt een leuke nacht Robin gaat steeds beter want die slaapt al 3 nachten van 23.00 tot 8. Voor de fles van 23 slaapt hij op de arm maar vanavond voor het eerst in zijn bed. Ben benieuwd of de nacht hetzelfde zal zijn.
@luna: beterschap met je kindje! Hopelijk is hij snel opgeknapt! En wat heeft Robin al een mooi ritme van 23 tot 8! Dat is er hier nog niet. Wel het aantal uren maar nog niet die tijden! (hij slaapt zo lang van half 8 's avonds tot ongeveer half 3 's nachts) @Elsa: Ook jij beterschap met beide kindjes... Fijn dat je Hidde ondanks dat hij niet lekker is, toch mag brengen! Daar zijn ze hier op het KDV heel streng mee! En super dat je toch weer geniet van je eerste werkdag! Ik lees zo vaak dat vrouwen daar moeite mee hebben, en dat snap ik goed! Ik denk dat ik dat ook kei moeilijk vind straks. Alleen heb ik het geluk dat ik waarschijnlijk maar een weekje of 6 hoef te werken voordat het weer zomervakantie is! Wat betreft het aantal flessen: Lucas slaapt de laatste twee dagen veel langer ineens, dat komt omdat we hem om 23 uur niet meer wakker maken. We wilden kijken wat hij zou doen, omdat we hem altijd uit zijn diepe slaap moesten halen. Hij heeft vannacht geslapen van 20-2.30 dus dat is super! alleen zouden we die tijd graag wat opgeschoven zien! Maar misschien plakt hij nog wat uurtjes achter die 2.30 aan zodat dit steeds een beetje later wordt. Als hij dat zo volhoudt dan kan ik ook wel weer naar flessen van 150. Het is een beetje passen en meten merk ik! Vanmorgen had Lucas ineens 60 laten staan, hij was zo slaperig...dus die heb ik gewoon weggegooid. Vannacht had lucas een droge luier na slapen van 20-2.30, dat vond ik best wel schrikken. Normaal moet ik hem verschonen omdat die luier dan super zwaar is, er zat niets in..... nu was ik vergeten de verwarming van zijn kamertje uit te zetten na het badje dus het was 19 graden en hij had het best wel warm....zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?? Voor mij hoeft die exacte regelmaat ook niet voor overdag, maar ik ben bang dat Lucas het wel nodig heeft....daarom laat ik maar 3 uur tussen de voeding zitten overdag, zodat hij wel slaapt tot de volgende voeding. Al is meneer de laatste tijd steeds na 1 uur wakker. Nu ook weer, maar ik heb hem nu weer slapende gekregen, ben benieuwd voor hoe lang! Mag er trouwens tussen een fles van 150 ook 3 uur zitten? Ivm de vertering van het eten? Kan dat geen kwaad? Want dan kan ik ook wat meer spelen met de tijden....
@Luna en @Elsa wat sneu joh al die zieke kindjes. Veel beterschappies hoor. @heppiedepeppie: ik zou qua voeding en tijden gewoon even kijken wat Lucas zelf aangeeft. Ik denk dat het niet zo veel kwaad kan om hem na ong. 3 uur weer een voeding te geven. Mats gaat op zich wel lekker. Ik merk dat hij in de ochtend wat "wakkerder" is dan aan het eind van de middag/avond. Met de voedingen van rond 11 en 15 uur komt hij wat eerder en om 19 en 23 uur moeten we hem meestal wakker maken. In de ochtend is hij wat meer aan het mopperen. Wat doen jullie dan? In bed troosten of eruit halen? Ik vind hem eigenlijk niet wakker genoeg om hem dan eruit te halen.