'Gedoe' met van 6 naar 5 voedingen...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sallie, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer even! Lees wel veel mee, maar heb weinig tijd om te schrijven. 4 dagen werken onder schooltijd is voor de kindjes heel fijn maar voor mama erg druk, want ben heel de dag aan het racen van hot naar her.......maar alles voor je kinderen..........;);) Nee hoor, doe het echt met alle liefde en plezier.

Hidde zit nu op 5 x 180/6 en dat gaat super goed, de fles van 23.00 uur drinkt hij nooit helemaal leeg, laat altijd 60 of 70 staan, dus we hebben altijd een buffertje mocht hij nou overwachts 's nachts weer een keertje komen, maar dat is al weken niet meer gebeurd. Wel fijn dat hij die laatste fles niet goed opdrinkt, want dat geeft me hoop dat die er als eerst af kan :D

Slapen gaat goed, rond 20.00 uur gaat hij naar bed, krijgt nog een fles om 23.00 uur en dan slaapt tot ergens tussen 6.00 uur en 7.30 uur. Als hij om 6.00 uur wakker wordt wil hij met ene speen vaak nog wel even weer indutten, voor 7.00 uur krijgt hij eigenlijk nooit de fles dus dat gaat wel lekker.

De heertjes hebben beiden geen oorontsteking meer, dus dat is wel fijn. Morgen met de oudste naar de kno arts, ben benieuwd of hij buisjes krijgt!

@Luna; jouw oudste heeft toch een helmpje gehad? Hoe heb jij dat ervaren? Als Hidde zo doorgaat "mag" hij ook en ik maak me daar zo druk over, lijkt me verschrikkelijk! Maak ik me drukker dan nodig, hoe vond jij het? En nog beter, hoe vond Julian het? had hij er veel last van?

@Heppie; zag dat je een topic had geopend over middag slaapjes. Hier kan Hidde sinds een week (na zijn 12 weken sprong) weer in slaap vallen nadat hij even gemopperd heeft, we gaan niet zomaar terug en dat werkt toch wel goed. Ene dag beter dan de andere, maar zie wel verbetering. Ooit een speentje teruggeven en af en toe werkt niks en dan haal ik hem lekker uit bed. Als hij dan, voordat het tijd is voor zijn voeding, weer in slaap valt leg ik hem toch weer terug in bed.

Zo, ga weer even verder werken!

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Elsa, fijn dat Hidde het zo goed doet! Lees hetzelfde ritme als onze robin. Ook hij laat vaak bij de avondflesje 70 cc staan maar tijdens het sprongetje gaan ze wel op hoor;) woog ook al ruim 6 kilo dus ik schat nu zo'n 7 kilo..haha onze dikke bink;)

Wat vervelend om te lezen dat Hidde misschien een helmpje moet. Heeft hij een afplatting aan de achterkant of zijkant? Misschien heb je dat al gezegd hoor maar dat heb ik even gemist. Julian heeft idd ook een helmpje gehad. Met 4 weken oud was zijn hoofdje al plat.. En als ik foto's terug kijk was het idd heel ernstig. Met 5 maanden wilde ik doorgestuurd worden naar een arts om doorverwezen te worden want met 6 maanden wilde ik gewoon die helm hebben. Ik zag er als een berg tegenop maar het viel me heel erg mee. Tuurlijk baalde ik vaak van die k helm maar ik zag ook verbetering en Julian had er geen last van.. Sterker nog het was ideaal als valhelm;) de nachten waren wel pittig en de helm verschoof soms wat maar met 1 jaar was de score zo verbeterd dat hij af mocht. En dan was het echt heel plat..bij twijffel moet je echt een helm nemen want als ik het niet gedaan had.. Had ik echt heel veel spijt gehad. Zijn koppie is nu onwijs mooi ook al is het nog wat platter maar het lijkt ook nog wat te vormen. Als je vragen hebt stel ze gerust;) over traject, welke helmpjes of als je foto's wilt zien dan plaats ik ze hier:) dan zul je zien dat het juist super schattig staat. Krijg je nu nog steeds fysio? En worden er metingen gedaan? Is de voorkeur al minder erg? Het kan tot 6 maandjes nog wel beter worden maar ik weet dat dat onwijs intensief is voor jullie.. Was de hele dag bezig met hoofden en vergelijken met anderen. Ook was ik Julian elke keer anders neer aan het leggen en dan werd hij weer wakker. Proberen aan te kleden op zijn buik. Alles op zijn buik enz.. Vond dat heel slopend en wil je dan ook een dikke knuffel geven..

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    nou, hier zitten we midden in een 12 weken sprong volgens mij :( (lucas is 10 dagen te laat geboren dus zou hij eigenlijk nu 12 weken zijn in ontwikkeling).
    Hij drinkt slecht, zit veel op de speen te knabbelen/kauwen/sabbelen, drinkt zijn flessen niet goed leeg en is jengelig. Vandaag tussen 13 en 19 uur niet fatsoenlijk geslapen. Wil niet bij mama, bij papa, wil niet in de box, of speelkleed en vooral niet in bed :D. nu slaapt hij eindelijk.

We zitten alleen in de nacht een beetje te dubben wat te doen, misschien hebben jullie nog een tip? Meestal komt Lucas nu rond half 5 -5 uur. Ik geef hem nu 120/4 in de nacht, maar dan is hij om 7 uur toch weer wakker. Omdat ik de dag wel graag gewoon rond 7 uur wil starten, krijgt hij dan gewoon zijn 'eerste' fles van de dag, maar die drinkt hij dus niet leeg, laat vaak 30-40 cc staan. Is er een manier om hem die tijd van 5 uur 's nachts door te trekken naar 7? Of moet ik gewoon geduld hebben?? Hij krijgt nu 4x150/5 overdag, 1x180/6 om 23 uur en in de nacht dan 120/4.
    Ik zou graag naar 5x180 willen gaan, maar zoals jullie ook al zeiden dat het fijn is om dan een buffertje te hebben, mag ik dan natuurlijk geen 6e fles meer geven....en dat risico durf ik nu nog niet te nemen. Lucas weegt denk ik nu zo'n 5700-5800 gram...

@helmpje: morgen ga ik ook de fysio bellen voor een afplatting bij Lucas! de verpleegkundige bij het CB viel het op. Ons was het niet opgevallen....maar goed, we gaan eerst de fysio bellen in de hoop dat die wat tips heeft, want ook wij willen graag voorkomen dat hij een helm moet hebben. Een collega van me haar dochtertje heeft het ook gehad dus die heb ik even om advies gevraagd. Kreeg al meteen ook goede adresjes voor evt. helmpje. Daar worden nl helmpjes gemaakt zonder bandje onder de kin. Zij was daar heel erg tevreden over. Maar goed, hopelijk is dat dus niet nodig!
    In zijn ledikant heb ik nu aan de niet-voorkeurskant allerlei felgekleurde knuffels gelegd. Ook heb ik van mijn collega een andere manier aangeleerd om Lucas op te pakken zodat ik de andere kant stimuleer...

4. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Wat een lieve reactie van je luna, echt heel fijn. Ben er inderdaad zo'n beetje 24 uur per dag mee bezig terwijl we nu niet meer kunnen doen dan dat we al doen. Heel frustrerend vind ik het eigenlijk! Hoop dat de kombende maanden nog genoeg tijd is om wat te herstellen, hij heeft de afgelopen 2 nachten toevallig goed met zijn hoofdje naar links gelegen in plaats van op zijn achterhoofd. We zullen wel zien, maar ben er niet gerust op. Achteraf gezien heb ik veel spijt dat ik me aan het nieuwe protocol heb gehouden van rugligging, Florian moest nog op zijn zij in het begin en dat ging veel beter. Maar goed, daar hebben we nu niks meer aan natuurlijk.

@heppie. Hidde is ook lang om 4.30 uur nog gekomen, gaf dan ook 120 en ineens werd het 5 uur, daarna 6 uur en daarna 7 uur. Alles na 6 uur begon ik een nieuwe dag, daarvoor eerst proberen te rekken en anders een klein flesje. Denk dat je gewoon nog wat geduld moet hebben, hier was het omslagpunt wel rond 12 weken, dus wie weet zit je al snel op de 5 voedingen en kun je over naar de 180/6. Hidde laat zowel de late als de ochtendfles altijd wat staan.

Hier verder alles prima, al wil Hidde nu niet slapen, ga hem dadelijk maar eens streng toespreken :)

Fijne avond nog allemaal!

5. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Graag advies! Mijn dochter (11 weken en heuse hongerlap) dronk tot op gisteren 6 flessen, we hebben steeds 6x 165 aangeboden. Soms dronk ze ze allemaal leeg, soms liet te wat staan. Nu dronk ze van de week alle flessen leeg en bleef daarna wat onrustig. Ik ben eergisteren begonnen met 200 aanbieden, en ja hoor.. leeg!
    Ze kan daar ook wel 4 uur mee vooruit, waar ze voorheen iedere 3 uur wilde drinken. Maar ik kom nu helemaal in de knoop... want haar eerste fles was zo rond 6 uur 's ochtends, en ik hoopte dan op een mooie 6-10-14-18-22.. maar nee, als ze minder dronk, bv 170, wilde ze eerder drinken. Zo kwam ik uiteindelijkd e eerste dag uit op de laatste fles om 20.30 uur... En heb haar toen om 22.30 uur nog een klein flesje gegeven (zat toen in totaal op ongeveer 950 ml)
    Gisteren heeft ze het voor het eerst op 5 flessen gedaan, fijn! Ook niet allemaal leeg, maar de laatste kwam uit op 21,.30 uur. Vannacht helaas sinds een week goed doorslapen toch weer om 5 uur een fles.

Vandaag is de dag zo verlopen:

5.15 170 cc
    9.15 180 cc
    13.30 160 cc

En nu? Ik denk dat ze zo weer wil..maar dan komt de laatste fles al rond 21 uur en kom ik 's nachts weer in de knoei..
    toch maar weer 6 flessen gaan geven??

6. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Hai wokkel,

Hier hetzelfde probleem, maar dan met kleinere flesjes. CB gaf de tip om een evt nachtflesje niet groter dan 90cc te geven. Zo blijf je qua hoeveelheid binnen de perken, maar hoeft je kindje geen honger te lijden. Misschien dat dit ook voor jullie werkt.

7. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    bedankt voor de tip Zafira, maar helaas werkt dat hier niet.. ze wordt vreselijk boos, drinkt de fles namelijk echt leeg! Als ik haar minder geef gaat ze niet meer slapen.
    Ik heb het vanmiddag weten te rekken tot 17.30, en ze dronk maar 140... inmiddels zit ze aan fles nr 5, en om half elf ga ik haar toch maar weer fles 6 geven. Waarschijnlijk slaapt ze dan gewoon weer tot morgen.

Gepuzzel he? Heb ook het idee dat ze in een sprong zit, ze doet ontzettend lang over een fles en zit er maar mee te rommelen!

Jij geeft nu 5 flesjes van 135 en 's nachts 1 van 90?

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier nog iemand die aan het puzzelen is!
    Lucas drinkt nu de volgende flessen:
    7.15u--150/5
    11.00u--150/5
    15.00u--150/5
    18.45u--150/5
    23.00u--180/6
    nachtvoeding 120/4

Zo kom ik uit op 6x150/5....
    Qua gewicht zou Lucas nu wel op 5x180/6 mogen zitten maar omdat hij 's nachts nog komt, kan dat nog niet.

Vannacht kwam hij voor het eerst pas om 5.10u! Echt helemaal super! Omdat ik de ochtend altijd rond 7 uur start (en hij dan ook gewoon altijd wakker wordt, ongeacht hoelang hij heeft geslapen) heb ik hem vannacht een klein flesje gegeven, nl 90/3

Hij was na deze fles echt ontevreden, begon meteen te piepen en huilen. Heb hem uiteindelijk wel kunnen sussen maar dat was lastig! Eigenlijk wil ik proberen om de fles van 18.45u ook naar 180/6 te verhogen, maar dan mag ik 's nachts niet meer dan 90/3 geven (dan zit ik volgens mij toch net boven de liter). Maar van de andere kant denk ik dat als ik die fles ook verhoog, hij misschien sneller gaat doorslapen....

Twijfel er erg over, dus ik ga er maar een vraag aan wagen hier in een nieuw topic, kijken wat voor advies ik krijg!

9. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    @ Heppiedepeppie, drinkt Lucas zij fles om 18.45 leeg? dan zou ik die inderdaad verhogen en even aankijken wat hij dan 's nachts doet. Lekker dat het vannacht na 5-en was, dat vind ik toch altijd een magische grens! Zou dan ook overwegen de ochtend wat later te starten, dan kom je misschien eerder op de 5 flessen uit!

Bij mij is het gisteren uiteindelijk zo gelopen:

5.15 180
    9.20 170
    13.30 160
    17.30 140
    20.00 60
    22.30 120

En vanmorgen pas om 6 uur wakker, toen 160 en weer geslapen tot 10.00! Om 10.20 150 gedronken... ben benieuwd of het er vandaag 5 of 6 worden!
    Neig toch zelf nog erg naar 6 omdat ze dan 's nachts langer slaapt, ongeacht de hoeveelheid, want dat is hetzelfde met 5 of 6 flessen. Ze vindt het 's avonds volgens mij gewoon fijn om wat vaker te drinken, ze is sowieso dan erg onrustig!

10. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Heej meiden,

Echt belachelijk lang geleden dat ik meegekletst heb . Maar heb het gewoon druk. 3 kids waarvan er ook nog eentje jarig was, een kinderfeestje georganiseerd moest worden en ook nog druk met vrijwilligerswerk. Kortom ik verveel me niet.

Mats doet het prima. Hij komt zo een beetje om de vier uur en ik weet nu het wel te rekken. Gisteren heeft hij zijn eerste prikjes gehad en ik vond het knap zielig.

MAts mag nu op 5 voedingen 150/5 en krijgt snachts een voeding 120/4. Mijn wijkverpleegkundige zei dat de nachtvoeding niet helemaal meetelt omdat het de bedoeling is dat dat toch tijdelijk is....

Succes allemaal, liefs Biene

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @wokkel: ja Lucas drinkt alle flessen helemaal leeg tot op de laatste drup (nou ja soms blijft er een klein beetje in de speen zitten omdat het dan zo dik is van de nutriton!).
    Gisteren voor het eerst 180/6 om 18.30u gegeven, hij viel alleen in slaap onder de fles omdat hij die middag super slecht geslapen had en dus echt heel moe was. Om 23 uur weer een 180/6 gegeven.
    Vannacht werd hij weer wakker om 5.10 en heb ik hem 120/4 gegeven (want die 90 van de nacht daarvoor werd hij niet echt vrolijk hahaha). Hij sliep vanmorgen tot 8.15! Dus toen ook maar weer 120 gegeven omdat ik toch weer een beetje richting de tijden van het normale ritme wilde komen!
    Dus nu vandaag gegeven:
    5.10--120/4
    8.15--120/4
    11.30--150/5
    Dan wil ik nog geven:
    15.00--150/5
    18.45--180/6
    23.00--180/6

Dan zit ik precies op 1liter....Dus hij krijgt nu al wel de hoeveelheid van 5x180/6 alleen dan over 6 flessen verdeeld...
    Ben benieuwd wat ze er op het CB van zeggen. Moet op mijn verjaardag (13 maart) terug voor de 2e prikjes en dan zullen we wel zien wat ze er van vinden. Maar Lucas doet het er goed op! (en ik ook :) )

12. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Nou, dat klinkt goed zo! Lekker doorgaan op deze manier dan, het belangrijkste is dat jullie je er allebei goed bij voelen!

Hier is het een enorm gedoe met de flessen, krijgt er nu ook maar weer 6, maar ze drinkt ineens weer heeel traag en veel minder dan voorheen. (120-140 per fles) De hele dag onrustig etc. Ik ga misschien pepti proberen, zie ook mijn geopende topic "pepti proberen?"

Deel Deze Pagina