'Gedoe' met van 6 naar 5 voedingen...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sallie, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Daar was ik weer, hoe ging het vannacht?!

Je nacht daarvoor klinkt goed! wat fijn dat hij als hij wakker is ook nog zoet kan zijn, hier betekent wakker gewoon eten willen ;). Maar het gaat wel iets vooruit... Slaapt hij nu overdag ook weer goed?!

Hier ging het vannacht goed, hij was erg van slag door de kerstdagen en sliep twee dagen overdag erg slecht. Vannacht schrok hij om 2 u even wakker, weer meteen gillen maar hij was goed te troosten met speen en sliep tot 4.30. Daarna om 8.30 weer, heb hem wakker gemaakt door te gaan rommelen op zijn kamertje, anders is het hele dag schema weer in de war...

Hij ligt nu vanaf 12.45 in bed, het is echt even een strijd, maar dit is neer jengelen en niet willen. We lopen iedere tien minuten terug om te troosten, speen te geven en weer strak toe te dekken. Ben bang dat het iets van een lange adem wordt. Er is namelijk niks, want zodra je binnenkomt lacht meneertje ons toe ;).

Over die forte, heb er even naar gekeken, dat kan je dus mengen met.gewone voeding?! Wij geven namelijk comfort en ben bang dat het met evt forte te dun wordt....

2. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi allemaal,

Ik ben met hetzelfde aan het worstelen :) luna, sorry dat ik niet meer heb gereageerd op je andere topic, ben met de kerstdagen weinig online geweest.

Ik vind t heel lastig hoe om te gaan met tijden en voedingen. Onze eerste huilde heel veel en die sliep overdag en in de nacht heel slecht, weet niet meer hoe dat bij hem allemaal is verlopen.

Hidde is daarentegen erg tevreden en slaapt best heel veel. Zijn huiltjes zijn ook goed te onderscheiden, dus weet wel goed wanneer hij honger heeft!

Hij komt echter standaard, zowel dag als nacht tussen 3,5 en 4 uur en t begon erop te lijken dat de nachten korter gingen worden terwijl hij wel meer ging drinken.

Bied hem nu 150+5 aan, hij is bijna 5 weken. Overdag drinkt hij t wat lastig en laat hij vaak staan, in de avond en nacht tankt hij aardig door :) al met al komt hij op 6 voedingen met ongeveer de volgende tijden

7.30
    11.30
    15.30
    19.30
    23
    4

De nachten daarvoor was t

7.30
    12.00
    16.00
    20.00
    00
    4 of zelf iets eerder

Dit was de afgelopen dagen in de nacht maar 3 uur en kreeg van t consultatiebureau de tip om de laatste voeding niet later dan 22.30/23.00 uur te doen, voor baby's blijkt de nacht eerder te beginnen en heeft rekken geen effect op langer slapen. Daarnaast moet hij leren om overdag te drinken en niet in de nacht dus in de nacht minder aanbieden. Dacht eerst dat dat nooit zou kunnen maar hij heeft maar 110 gehad en was tevreden! Hij heeft nu dus voor t eerst 5 uur geslapen, is maar n uurtje langer maar toch ;)

Maak me wel zorgen dat hij wat veel binnen krijgt, gemiddeld toch wel 860 cc per dag. En hoe gaat in godsnaam die 6e voeding eraf of gaat dit vanzelf? Raar dat ik t niet meer weet van de oudste. Ook raar datbik hem overdag bijna altijd wakker moet maken na 4 uur en in de nacht schrik ik wakker van t brandalarm.......

Ga maar even op deze voet verder maar blijf t lastig vinden. Ben benieuwd hoe t bij jullie verder gaat, sorry voor mijn lange verhaal!

Oh ja, mijn ventje is bijna 5 weken en zal zo'n 5 kilo wegen, tis nogal n boedha......en ik gebruik h.a. Voeding

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Elsa: hetzelfde probleem dus ook ;). Lijkt wel een lastige overstap zo, je moet eigenlijk een fles terug, maar veel kindjes slapen nog niet door, dus dan is het lastig om naar die 5 flessen te komen. Toen ik jouw verhaaltje las leek het wel of hij dacht en nacht omdraait, maar daar ben je nu al mee bezig.

Hier geen problemen met de flessen leeg krijgen, ze gaan allemaal schoon leeg. Ik lees jouw tijden, die lijken aardig op die van mij. Bedenk me nu alleen iets. Wij houden ook heel erg vast aan die laatste voeding om23.00 uur. Maar vraag me nu af of je daarmee de 6 flessen niet juist in stand houdt... Wij komen namelijk aan het einde van de dag vaak zo uit dat we wat inschuiven. Dus begin van de dag er 4 uur tussen, en dan de laatste bijvoobeeld 16.00-19.30-23.00. Maargoed, om nou snachts aan de laatste voeding te beginnen lijkt me voor hem ook niet goed.

Ging het minder aanbieden snachts afgelopen nacht ook goed? Ik ben bang dat als ik dat zou doen hij eerder komt, toen hij nog 120 en 4 kreeg kwam hij om de 3 uur, en had dan ook echt honger.

Hier gister heel goed geslapen, vannacht ook wel maar weer met iets korter ertussen. Gister was mijn drinkschema zo:
    (Vanaf de avondfles ervoor)

23.00
    04.30
    08.30
    12.00
    16.00
    19.30

En vandaag is/wordt het:
    23.00
    03.45
    7.30
    11.30
    15.30
    19.30
    23.00

Dus het lijkt wel aardig op elkaar. Ga uit van wanneer hij snachts/smorgens komt en probeer daar het schema op aan te passen.. Vind het wel apart dat het zo kan verschillen. Hebben jullie dat ook?!

En sja, over het laten vallen van de 6de fles, ik vind het ook lastig hoor! Er werd overal gezegd geef maar lekker het komt vanzelf, maar ik ben ook bang dat ik te veel geef. Maar blijkbaar heeft hij het nodig...

Hoe ging het vannacht bij jullie Elsa en Luna?!

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Heb even geen puf om uitgebreid op jullie te reageren. Afgelopen 2 nachten ineens weer om de 3,5 uur wakker voor een fles. Mijn vriend is ook nog eens ziek dus alles komt op mij neer.

Kleine man is bijna 5 kilo nu dus zou eigenlijk meer voeding mogen hebben? Misschien dat ik het maar aan ga bieden? Lastig. Wat zouden jullie doen?

5. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Vermoeiend luna! Zat je nou al op 5, dat ben ik even kwijt... Misschien laatste fles 180 doen en kijken hoe het gaat? En evt snachts dan gewoon 150.. ik zou denk ik niet te snel met alles overgaan, want 6 van 150 is al veel.. lastig hoor!

Hier begon de overstap wel ook zo, dat hij inene sneller kwam steeds...

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Ja ik zit in principe op 5 flessen en dat ging eigenlijk heel goed. Maar eergisteren liet hij ineens 100cc staan bij zijn laatste fles en toen werd hij natuurlijk vroeg wakker voor de rest. Alleen nu had hij dat ritme dus ook afgelopen nacht :( heb hem wel een volledige fles aangeboden maar niet helemaal gegeven zodat hij er niet nog een nacht aan kan wennen. Maar goed zelfde probleem als bij Elsa dat het ritme nog niet elemaal goed is qua dag en nacht. Robin slaapt op de dag super en in de nacht wat rommelig maar wel oké. Ik moet hem altijd wakker maken voor de fles overdag maar in de avond em macht meld hij zichzelf alleen een stuk eerder dan 4 uur ertussen. Nu maak ik hem een half uur voor zijn fles wakker en hou hem wakker na de fles zodat het dag en nacht ritme duidelijker moet gaan worden, ben benieuwd of het gaat helpen..

Elsa, ik weet het ook allemaal niet meer zo goed van de eerste. Wat ik wel weet ik dat hij met 6 weken van 20.00 tot 6 sliep met een late fles om 23 uur en dan sliep hij meteen weer door. Robin blijft nog even wakker in de nacht.. Zucht..

Jullie kindjes krijgen dus eigenlijk ook gewoon te veel voeding nu.. Moeilijk hè? Gewoon geven en dan wordt het vanzelf minder zodra ze niet meer zo snel groeien.

7. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi!

Hier ging het vannacht weer best heel goed. om 23.00 uur laatste voeding en toen weer om 4.00 uur en 8.00 uur. Heb hem om 4.00 uur maar 100 gegeven, gisteren 120 en ook dat maakt dus niks uit. Zelf tijdens de 23.00 uur voeding heeft hij nog laten staan, maar hij was dus toch voldaan genoeg.

Zou graag nog wat eerder uit willen komen dan 23.00 uur met zijn voeding, want bij het consternatiebureau (zo noem ik ze altijd maar...) gaven ze aan dat kindjes al eerder aan hun "lange" nacht beginnen dus dat 22.00 uur of 23.00 uur niet zoveel uit zou moeten maken en als hij dan om 4.00 uur komt went hij aan een langer aantal uren slapen. Maar overdag moet ik hem altijd wakker maken dus kom ik altijd op 23.00 uur uit en dan smokkel ik al overdag soms naar 3 of 3,5 uur.

Tis wat, best lastig allemaal. Vandaag is hij heel veel wakker geweest, met 5 weken schijnt er een sprongetje te zijn, dus wie weet, is hij vannacht wel extra moe! Wij in ieder geval wel.....hahahaha.......

Ben ook proberen hem in een slaapzak te leggen ipv de puckababy, daar lijkt hij het ook niet meer zo naar zijn zin te hebben, maar of dat gaat lukken, ben benieuwd.........

Bij jullie dus eigenlijk ook nog steeds hetzelfde, hopen op snel wat langere nachten!

Jullie horen het morgen wel, ben benieuwd hoe het bij jullie gaat....

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Goeiemorgen,

Hoe gong het bij jullie? Elsa ik zou idd zodra er een ritme in zit de fles net even een tikje eerder gaan geven zodat hij net wat langer kan slapen naar de volgende fles toe.

Het cb kan wel zeggen dat kindjes aan een lange nacht beginnen na 22.00 uur maar mijn mannetje heeft dat knopje niet mee gekregen tijdens de geboorte;)
    Pff hier een lange nacht maar opzich gingbhet met Robin wel aardig. Alleem was de oudste ontzettend aan het spoken en doe doet dat nooit:$
    Gister de hele dag na zijn voeding wakker gehouden en iets daarvoor wakker gemaakt. Zo wil ik proberen het dag en nachtrimte er goeden te krijgen ( maar of dat de goeie manier is? ) na de fles van 18.00 mocht hij wel slapen en hebben we hem lekker op bedje gelegd. Echter melde hij zich al om 12.15 dus heeft hij de fles maar gewoon gekregen. Toen werd hij om 2 uur wakker..hoezo klokje?! Maar hij werd wakker met een poepbroek. In slaap gewiegd en toen heeft hij geslapen tot half 4. Fles gegeven en toen werd hij elke keer wakker van de oudste. Hij ligt nu bij mijn vriend in bed te slapen en dat gaat goed gelukkig. Hopen dat vannacht de oudste niet gaat spoken dan denk ik dat hij wel beter

Ik heb trouwens de laatste fles wel meer forte gegeven. En dat ga ik vanavond ook weer doen. Want hij had dus geen honger om 2 uur.

Wat hebben jullie kleintjes aan in bed en waaronder slapen ze?

9. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Ha,

Hier gaat het vanavond toch weer 23 uur worden, in de ochtend begint hij rond 8 uur en kom steeds om de 4 uur uit, eerder isnhij niet wakker en dan vervroeg ik de laatste al van 00 naar 23. Hoe doen jullie dat met tijden?

Vannacht weer hetzelfde om 23 uur en toen om 4 uur maarvik twijfelde wel of hij echt honger had, hij was niet zo gulzig en was met 100 al tevreden. Als dat vannacht weer zo is ga ik s proberen zijn speentje te geven.

Maar hij heeft wel in n gewone slaapzak gelegen, zonder in te bakeren. Jippie!! Daar ben ik wel heel blij mee eigenlijk. Het is n winterslaapzak met mouwen en daarover heen n lakentje met enkele deken.

Al met al prima, maar ik ben toch s benieuwd wanneer zijn klokje wat meer rek krijgt dan n alarm om de 4 uur :)

Luna, balen is dat he als de oudste er ook nog s bij spookt. Vermoeiend.......

Succes weer deze nacht!

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi Luna en Elsa, daar was ik ook weer!

Luna: is je man alweer beter zodat jullie het samen kunnen doen? En hoe ging het vannacht met de tijden? Dat wat jij zegt over de wekker herken ik hoor, hier ook stipt, niks langere nacht na 23.00 ;).

Elsa: heeft het geholpen het speentje? Ben erg benieuwd! Het is al een goed teken dat je mannetje tevreden was met 100, dat is in ieder geval een stap. Dat zie ik hier niet gebeuren, als hij snachts wakker wordt eet hij alles op, zijn slab, handen en alles wat meer voorbij komt. Daarna valt hij aan op de fles.

Gister had hij erg veel honger en vanmorgen ook, hij leek zelfs na de 165 nog niet tevreden, waar hij dus nog steeds 6 flessen van krijgt. Ik ben op de site van Friso gaan kijken voor wat info over eventueel extra voeding (dat is hetzelfde als forte van Nutrilon). Toen zag ik dat je ze zeven dagen in de week kon bellen voor vragen heb ik dat gedaan. Hij zit namelijk wel op de 5 kilo nu denk ik, en op het pak staat dan dat hij naar 180/6 moet, maar dan wel 5 flessen. Gezien hij nog niet op die 5 zit, lijkt dat me niet de oplossing.

Maargoed, ik heb dus gebeld en het eerste wat ze vroeg is of hij snel drinkt. Ja dat doet hij, dat is ook de rede dat ik na vier weken met borstvoeding ben gestopt, hij klokte zo erg dat hij er twee uur ziek van was en heel veel spuugde.. Anyway, gebeld en de situatie uitgelegd. Ze vertelde me dat kinderen die snel drinken (de fles binnen een kwartier leeg) geen verzadgigd gevoel krijgen en zullen blijven vragen om voeding, ook al krijgen ze genoeg voedingsstoffen binnen. Ik heb het advies gekregen om op de difrax fles toch weer de S speen te gebruiken, gebruikte nu de M omdat het leek alsof hij te veel moeite had met het drinken. Eventueel kon ik ietsje meer water toevoegen, zodat het wat makkelijker door de speen kon. We hebben het nu één fles geprobeerd en hij doet er in ieder geval bijna 20 minuten over dus dat is goed. Wel spuugde hij weer meer dan daarvoor, en dat vind ik niet zo'n succes. Het waterige kwam er twee uur later nog uit... Dus meer water doen we maar niet meer, maar ik ga vanavond wel gewoon geven met de S speen erop, dan werkt hij maar wat harder. Meneertje kan er helemaal driftig van worden als het niet snel genoeg gaat, maar daar moet hij dan maar aan wennen. De afgelopen twee nachten ging het redelijk.

Van donderdag op vrijdag:

23.00
    03.00 (helaas, het ging steeds iets later)
    05.50 (wakker, maar geen honger, speentje was voldoende)
    07.15
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

Afgelopen nacht hebben we geprobeerd iets meer te geven, omdat hij dus na de fles van do op vr nog hongerig leek. We hebben 180/6 aangemaakt en dan geleegd tot 180, dus 15cc meer dan normaal, hij heeft geslapen tot 03.45, dus niet heel veel langer. Daarna gewoon weer om 07.15 dus dat lijkt in zijn systeem te zitten.

Vanavond dus proberen met de andere speen en kijken wat het doet. De voedingsdeskundige van Friso zei dat ze dit vaker hoorde en dat als hij zich meer verzadigd voelt hij waarschijnlijk de 6de fles wel zal laten vallen. Ze zei wel dat hij veel kreeg maar noemde inderdaad de liter als max, dus het is niet erg, misschien voor jullie ook handig om te weten. Nou ik ben benieuwd naar jullie afgelopen nachten. Vannacht zal het misschien raar gaan, ik hoop dat hij gewoon door het vuurwerk heen slaapt.

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ow, en over nachtkleding e.d...

Hij heeft hier een heel dikke slaapzak met mouwtjes. Daar doe ik alleen een romper met lange mouwen en sokken onder, anders is het echt te warm ben ik bang. Daaroverheen een gehaakt katoenen dekentje van de Hema, dat is meer om hem een beetje strak toe te dekken zodat hij rustig ligt. Ik bedenk me nu dat hij vanavond eens een korte mouwen romper aankrijgt, pyjama en die slaapzak. Misschien is dat net wat warmer waardoor hij iets langer slaapt, heb ik ook wel eens gelezen. Laat het jullie weer weten!

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Sallie, goed dat je even gebeld hebt om Info te vragen. Wat vervelend dat jullie mannetje die 6e fles ook gewoon niet laat vallen.. Toevallig hebben wij de laatste 2 flessen vandaag ook iets meer gegeven want hij leek niet meer tevreden. Goed om te lezen dat het niet heel veel kwaad kan om 6 flessen te geven.

Bij ons ging het afgelopen nacht eigenlijk wel aardig. Hij sliep vanaf half 8 in zijn bedje en we hebben hem wakker moeten maken om 22.00. Dat hebben we nog nooit hoeven doen. Die fles dronk hij slapen op en daarna kwam hij om kwart over 3 pas weer. Na de fles was hij alleen klaarwakker en sliep pas weer om kwart over 5. Zo vreemd ik snap niet wat we verkeerd doen hoor maar waarom slaapt hij in de nacht nou niet meteen in na zijn fles... Nu is hij heel onrustig en slaapt nu pas dus ik voorzie een waardeloze nacht. Wat we trouwens wel gedaan hebben is hem dikker aangekleed. Dus een slaapzak, kleertjes, romertje lange mouw. Dan in de bekende gehaakte deken van de Hema;) en daarover nog zijn deken en laken. Klinkt heel warm maar hij voelt eerder koud als hij wakker is.

Ben benieuwd hoe onze kindjes het deze nacht gaan doen!

Alvast een fijne jaarwisseling en een fijn 2012!

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Allereerst ook een fijn 2012 voor jullie!

Hoe is bij jullie de nacht gegaan?

Luna: jouw mannetje dus ook lekker warm ingepakt?! Leuk he, de Hema deken, alom bekend haha. Heeft het geholpen om de laatste flessen iets meer te geven of scheelde het net als hier een kwartier ;).

Hoelang blijft hij wakker na de fles?! Omdat je zegt dat hij niet meteen inslaapt. Houd je hem al een tijdje rechtop? Dat is hier de truc, minimaal 10 minuten. Denk dat hij anders misselijk wordt ofzo, daarna slaapt hij al een roosje...

Hier heeft hij heerlijk door het vuurwerk heen geslapen. Om 23.00 laatste fles en om 23.45 lag hij te slapen. Was dus bang dat hij nog niet diep genoeg zou slapen om door het vuurwerk heen te gaan, maar dat was geen probleem. We hadden hem wel op onze slaapkamer aan de achterkant gezet, zodat het ietsje minder herrie was. Ik denk wel dat hij onbewust wat heeft meegekregen, want nadat hij om 3.15 kwam voor de volgende fles ging hij pas 4.30 weer slapen. Toen hij om 3.15 wakker was dachten we allebei meteen, he jammer, poging mislukt met de kleine speen erop. Maar toen hij sliep om 4.30 werd hij pas wakker om 8.30. Normaal is dat 7.00 uur, dus dat was een gelukje, konden wij ook net weer wat langer slapen!

Ik ben nu alleen in dubio over het schema van vandaag. Normaal gesproken zou ik om 11.30 of 12.00 weer een fles geven om het een beetje in het ritme te houden, maarja dan kom ik nooit van die 6de fles af. Maar eigenlijk wil ik gewoon dat hij die van snachts laat vallen, en niet overdag. In ieder geval wil ik om 23.00 uitkomen, dat zit nu goed in zijn systeem... Dus ik denk dat ik toch maar een beetje in ga schuiven in de hoop dat hij vannacht wat reserves heeft. Hoe doen jullie dat als ze later wakker worden?!

Verder ligt hij nu voor het eerst zelf te slapen. Heb hem in de kinderwagenbak gelegd. Snachts gaat het prima, maar overdag is het slapen drama. Dus ik ben een stapje teruggegaan van bedje naar dit, en hij ligt al 20 minuten zoet. Hij hoeft van mij ook geen uren te liggen, maar gewoon eventjes slapen niet bij zijn moeder op schoot is al vooruitgang!

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Wat ik doe als hij wat later de fles krijgt is gewoon om de 4 uur blijven voeden of misschien net iets eerder en de laatste fles gewoon om de vaste tijd geven. Dan zit er misschien kort tussen maar dat geeft ook weer een lekkere vooraad.
    Wat goed dat hij vanochtend even wat langer heeft geslapen. Zouden onze mannetjes er langzaam aan gaan wennen? Zou mooi zijn hè?!

Wat goed dat hij lekker in zijn eigen wiegje in slaap is gevallen. ik las je topic al in het babygedeelte. Lastig als ze alleen op de arm willen slapen hè? Zo kom je echt helemaal nergens meer aan toe. Wat ik nu doe is het ochtendslaapje zelf in slaap laten vallen. Lukt het niet dan wieg ik hem. Maar meestal kan ik hem slapend heel goed weg leggen dus vind het niet zo'n ramp om hem bij mij in slaap te laten vallen. Hij zou vast niet tot zijn 10e bij mij in slaap willen vallen ;) dus vertrouw erop dat het vanzelf gaat lukken.

Hier gelukkig een goede nacht. Beide kids hebben door het vuurwerk heen geslapen en mama ook :) ben even wakker geweest om twaalf. Laatste fles om 22.15 gegeven en toen werd hij wakker om 2 uur met een flinke poepbroek. In slaap gewiegd met een speen en toen heeft hij geslapen tot 4 uur. Fles gehad en toen kwam hij pas om 9 uur!! Helemaal super dus behalve die poepbroek om 2 die elke nacht terugkomt;) we hadden hem wel ingebakerd en in zijn reiswieg gelegd dus misschien is dat de oplossing?

Geef jij nu ook die 15cc extra? Ik wel en hopelijk blijft dat voorlopig ff helpen tot we bij cb geweest zijn.

Suc6 aankomende nacht en ik laat het morgen weer ff weten.

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Wakker na de fles, in de ochtend blijft hij zeker wel 1,5 uur wakker na zijn fles. Na de fles van 14.00 uur valt hij als een blok in slaap en na de fles van 18.00 ook weer zo'n 1,5 uur wakker. Maar als ik de fles geef in nacht dan is hij klaarwakker doet mijn vriend het valt hij als een blok in slaap? Vind dat zo veeemd.. Zou ik misschien iets anders doen? Meestal is hij vrij onrustig na de nachtfles en blijft zoeken.

16. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi,

Daar ben ik ook weer :) Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar, veel geluk en gezondheid in 2012.

Ze te lezen bij jullie over het algemeen wel goede nachten, los van het feit dat de 6e fles er nog niet af wil.......

Verder herken ik wel veel dingen als in de nacht onrustig na de fles en overdag moeilijker slapen in bed. Hier hetzelfde, avond en nacht in bed gaan prima, overdag lastiger, maar ik leg hem dan al vrij snel in de kinderwagen bak en dat gaat prima. Wel met de puckababy aan, in de avond en nacht kan mijnheer voortaan met slaapzak slapen, ben ik heel blij om!

Zijn jullie kids ook wat onrustig na het eten doordat ze wat voeding terug geven, ooit zelfs na 1,5 uur nog? Of dan krijgt hij ineens nog de hik of het zuur, heel irritant.

En die poepbroek in de nacht, hier ook zo. Bijna elke nacht, zou fijn zijn als ze dat ook overdag leren doen.....hahahahhaa.........

Het verschil met jullie is denk ik wel dat Hidde in de nacht niet super veel honger heeft, merk het nu met kleinere flesjes geven dat dat heel goed gaat, hij is net zo tevreden. Maar dat maakt het voor mij wel duidleijk dat hij het dus niet echt nodig heeft, als hij vannacht weer komt ga ik het proberen te rekken met een speentje zodat hij wellicht 6 uur redt en op de 5 voedingen gaat zitten. In de hoop dat hij dan na een paar nachten vanzelf neit meer komt. zo heeft een vriendin van mij het een keer gedaan en dat heeft wel geholpen.

Geven jullie bij de 150 + 5 alles of schenken jullie weg tot 150? Je mag alles geven toch?

Hier twee rare nachten.
    2 nachten terug was hidde na de fles van 8 uur erg onrustig waardoor hij pas om 22 uur sliep en wij hem niet wakker wilde maken om 23 uur. Had me al voorgenomen om de in de nacht 2 keer te moeten voeden, maar mijnheer kwam pas om 4.30 uur voor voeding!!!!! Hij kan het dus wel..........

Gisteren met de jaarwisseling waren wij niet thuis dus hebben we hem om 19.00 uur eten gegeven, daarna is hij gaan slapen en kwam toen pas weer om 1.30 uur toen we weer thuis waren. Daarna om 6.30 uur dus een mooi moment om aan de dag te beginnen. Hij lijkt dus wel langer te kunnen slapen, ga nou eens kijken of hij gewoon standaard rond 4.30 uur wakker wordt en het dan rekken, kijken wat er gebeurt.

Wat ik wel grappig vind om te lezen is dat je een aantal dingen herkent over slapen en dat soort dingen, heel herkenbaar.

Succes jullie weer vannacht en we horen het morgen wel weer!!

17. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Hoe is het afgelopen nacht weer gegaan bij jullie?

Luna wat jij doet doe ik nu dus ook maar, de laatste fles hetzelfde laten, en daarvoor dan wat schuiven. Zoals nu kwam hij vanmorgen weer om 8.30 en schuif ik twee keer een half uurtje in, dat we wel op 23.00 uitkomen. Herkenbaar he dat slapen, ik denk dat heel veel mensen daar "last" van hebben. Wel fijn dat jij je zoontje slapend weg kan leggen, die van mij blijft wel liggen maar schrikt dan heel erg als hij merkt dat je er niet meer bent. Heel sneu is dat. Maar het gaat al drie dagen erg goed! Hij slaapt lekker in de wagen, als hij slaperig wordt leg ik hem weg en hij vindt het prima!

En ook grappig om te lezen dat Robin (toch?) ook anderhalf uur wakker blijft. Nu ik hier Sam zelf zijn ritme laat bepalen. merk ik dat hij ook smorgens en smiddag 1,5 uur na de voeding wakker is...

Dat over het nachtslapen herken ik wel een beetje, maar dan overdag. Mijn vriend kan hem zo naast zich neerleggen maar als ik dat doe blijft hij wakker. Denk dat het gewoon zo is dat jij toch zijn moeder bent en hij daar dicht blij wil zijn/blijven. Ow en praat je veel tegen hem, misschien is dat het?!

Elsa ook bij jou de herkenbare dingen dus.. Toch fijn om te weten dat je niet de enige bent he :). Het onrustig zijn na de voeding herken ik wel, alleen was dat vooral toen hij nog bv kreeg. Nu hij fv krijgt van Friso tegen spugen en krampjes is het veeeel minder. Hij spuugt nog wel hoor, soms zelfs 3 uur na de voeding, maar hij lijkt zich stukken beter te voelen. We houden hem snachts na het voeden 10 minuten rechtop en overdag wat langer, dat helpt goed.

Wel erg goed dat Hidde snachts minder honger heeft, hij gaat al erg toe naar het laten vallen van het flesje denk ik, fijn om te weten toch! Wij geven btw gewoon de hele voeding, dus 165 ml.

Als ik het zo lees zit Hidde al met flinke pauzes tussen de flessen! Als je hem om 22.00 geef zal hij dan doorslapen?! Dan hoef je zelf niet zo laat naar bed, en kan je misschien tot de ochtend doorslapen. Ben benieuwd of een speentje helpt, hier niet, dan eet hij de speen :p.

Nou hier vannacht ook weer apart. We gaven dus weer de hele dag eten met de S speen, hij deed langer over de fles dus dat was goed. Alleen kwam hij vannacht gewoon om 3.15, precies 4 uur na de laatste voeding. Na de voeding mopperde hij nog wat in bed (dat wordt ook een beetje een sport ;)) maar ik heb hem laten liggen omdat hij niet huilde. Ben in slaap gevallen, dus hij ook neem ik aan ;). Toen werd hij om half 7 huilend wakker. Ik had geprobeerd hem te troosten en terug te leggen met een speentje maar dat ging niet, maar hij leek geen honger te hebben. Toen maar mee naar bed genomen en viel hij bij me in slaap. Hij schrok na 10 minuutjes weer even wakker en liet een paar flink harde scheten (om het even plat te zeggen;)) en toen viel hij al een blok in slaap tot half 9. Hij had dus gewoon buikpijn.

Vandaag zijn we bij het CB geweest. Weeguurtje, hij was in 17 dagen 700 gram aangekomen, nu 5 kg precies, dus prima. Ik heb meteen gevraagd over of ze nog tips hadden over het aantal flessen. Ze zei dat het wel iets te veel was voor zijn gewicht maar dat hij goed aankwam en niet te veel, en het dus blijkbaar nodig gaan hebben. Ze raadde ons wel aan om Friso extra toe te voegen aan de flessen, 1 schep extra en 4 scheppen comfort. Ze zei bij iedere voeding maar we willen het eerst maar eens in de laatste fles proberen, kijken wat het doet. Hij komt overdag om de 4 uur, en dat hoeft van mij niet langer te worden...

Luna: wat deed de Forte de eerste keer bij jou? Merkte je meteen iets? En kreeg hij er krampjes van?!

Nou ik laat het morgen weer weten hoe het ging, hoop ook nog wat van jullie te lezen :).

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Goeiemorgen,

Elsa, wat grappig dat alles zo herkenbaar is. Vooral dat gespook en gepoep in de nacht ;).
    Fijn dat Hidde het in de nacht met steeds minder gaat redden. Ik merk dat hier nu ook. Robin drinkt niet meer al zijn flessen leeg maar is wel tevreden. Robin is na de fles wel onrustig maar geeft geen voeding terug. Dik je de voeding in met broodpitmeel?
    hoe oud is jouw oudste zoon?

Hoeveelheid voeding, wij geven nu 5 flessen van 180+6 en gieten terug naar 180 maar hij laat nu bijna altijd wat staan maar soms ook niet.

Sallie, wat grappig dat ook Sam een beetje in hetzelfde ritme zit. Fijn ook dat hij lekker in slaap valt in de kinderwagen. Robin lukt het nu ook niet meer zelf in slaap te vallen. Hij schrikt iedere keer van het geschreeuw van de oudste.. Maar ik blijf het 1 slaapje proberen lukt het niet dan help ik hem even om in slaap te komen.
    Opzich dus goeie nacht voor jullie behalve die eerste voeding alweer na 4 uur. Ik moet zeggen dat die forte hier wonderen verricht heeft dus ik zou zeggen meteen proberen :)
    Robin had idd wel wat last van krampen toen we overgingen. Maar ik geef nu altijd infancol en gebruik een andere fles en dat gaat goed.

Wow hij is super gegroeid zeg! Ik denk dat Robin nu ook wel 5 kilo weegt. Hoeveel woog Sam bij de geboorte?

Hier, ging het afgelopen 2 nachten heel goed. Robin heeft 2 nachten geen poepbroek gehad om 2 uur en heeft doorgeslapen tot half 5 en vannacht tot 5 uur. Geef de laatste fles om 22.00 uur maar de uren daarvoor is hij heel onrustig en slaapt of niet of heel licht. We bakeren nu wel in trouwens en dat helpt gelukkig. Hopelijk gaat hij dit doorzetten en wordt het elke nacht ietsje later ;) volgens mij mag je van doorslapen spreken als ze langer dan 5 uurtjes slapen toch?

Vind het wel een fijn kletsclubje zo.. Kindjes zijn even oud en ik vind het erg fijn om informatie, tips en ervaringen te delen. Jullie ook? :D

19. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi,hoi,

Zeker fijn om ervaringen en tips uit te wisselen!

Luna, mijn oudste is net 4 geworden en gaat sinds kort naar school. Heeft nu vakantie, dus bedenk me suf hoe ik hem kan vermaken met dit weer ;)
    Hoe is jouw ritme met 5 flessen? Ik snap er echt geen hout meer van bij mezelf, zeker niet als de ochtend steeds anders begint. Laat je robin na de fles van half 5 in de nacht gewoon liggen tot hij wakker wordt of begin je toch rond 7.30 uur aan de dag? Anders kom je toch nooit al om 22 uur bij je laatste fles?

Sallie, zou jij mij je schema ook willen vertellen wat je op dit moment hebt? Zit er steeds mee te puzzelen. Wat goed dat daan nu zo lekker slaapt. Hidde ligt overdag in de puckababy en in de nacht in n slaapzak, gaat prima zo.

Hier echt n kl.tenacht! 22.30 uur laatste voeding, daarna werd hij om 2 uur wakker en kon hij verder met n speen, daarna om 4.30 uur en kreeg hij maar 100 omdat ik rond 7.30 uur toch weer aan n nieuwe dag wil beginnen maar hij ging dus niet meer slapen, ben tot 6.30 uur bezig geweest, zucht. Heb ik altijd als ik na 4 uur n fles geef. Volgende week moet mijn oudste weer naar school en dan moet ik er om 7 uur weer uit voor hem. Daarom zou ik graag rond 6 uur uitkomen door om 23 uur de laatste fles te geven.

Wat zouden jullie in mijn geval doen? Merk als we om 23 uur geen fles geven dat hij dan vaak net zo lang slaapt tot zijn volgende voeding, vaak tot 4 uur. Daarna is t vaak tot ongeveer 8 uur. Zouden jullie voorlopig dan het ritme aanhouden zonder late fles en dan hopen dat 4 uur vanzelf later wordt en de dag dan rond 8 uur te laten beginnen? Of toch 23 uur blijven geven met de hoop dat t dan vanzelf n keer 6 uur wordt? Hoop dat ik mijn vraag n beetje duidelijk stel......8 uur beginnen met de dag is voor mij nl. Vrij onmogelijk omdat nummer 1 dan naar school moet, maar daar passen we dan wel n mouw aan :)

Andere optie zou zijn om na de fles van 23 uur te rekken met n speen als hij rond 4 uur wakker wordt, maar dan moet hij niet net als vannacht al om 2 uur wakker worden.

Pfffff, wat een keuzes.......:D

Hongerig is hij overigens volgens mij niet, wil eigenlijk wel bij mijn hypo allergene voeding blijven. Ben wat huiverig voor overstappen ivm slechte ervaringen bij mijn eerste.

Alvast bedankt voor t meedenken en hopen op n betere nacht!

Grtz.

20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Elsa, wat lekker dat je oudste al naar school gaat. Op dit moment kan ik niet wachten tot Julian ook mag maar dat gaat nog 2 jaar duren ;) Is toch wel erg pittig zo met een 2jarige erbij.

Ik laat de dag nooit op hetzelfde tijdstip beginnen. Dus de fles om half 5 is de eerste fles en daar ga ik op verder borduren en werk ik naar 22.00 toe.
    Nu komen we uit op 5.00- 9.30-13.45 en dan straks rond 18 en dan weer om 22
    Wat je in jouw geval misschien ook kan doen is juist wel een volledige fles geven in de nacht ( misschien slaapt hij dan ook iets sneller in?) stel dat hij 4 uur komt voor een fles dan probeer je de volgende fles tussen 10 en 11 te geven. In principes kun je dan over op 5 flessen. Die tweede fles kun je veel makkelijker rekken omdat je dan zelf ook aan je dag begonnen bent. Zo heb ik het eigenlijk gedaan en nu merk ik dat hij steeds iets later komt dus hoef ik die 2e fles niet echt meer te rekken.
    Ik heb wel eens gelezen dat baby's na 22.00 in een diepere slaap vallen dus dat je ze met de fles van 23.00 ook weer uit die diepe slaap kan halen waardoor ze niet lang doorslapen..

Wat was je ervaring met je oudste met de voeding? Kreeg hij er erg last van? Heb je toevallig nog een goeie tip voor een kriebelhoest bij een dreumes? Pff slaapt Robin eindelijk iets langer worden we wakker van de ander. Hihi.

Hier stormt het op dit moment.. Het geboorte bord staat nog in de tuin dus zo maar even weg gaan halen;)
    Hebben jullie nog versiering hangen?

Deel Deze Pagina