'Gedoe' met van 6 naar 5 voedingen...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sallie, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    elsa: ik heb me ondertussen gewoon lekker tussen gevoegd hoor haha...vind het leuk om tips en trucs uit te wisselen, onze baby's zijn allemaal ongeveer even oud.
    er zijn nu 4 dames die mee kletsen toch?

dus jullie kindjes slapen overdag ook niet standaard in een bedje van bijv 1 tot 3 ofzo? (ik noem maar wat)
    hmm ik dacht dat dat nodig was, zodat de stap straks wat makkelijker is als ze echt meer regelmaat nodig hebben.
    bij ons is de baby 's avonds eigenlijk wakker tot zijn laatste fles ( rond 23.00) en gaat na de fles pas slapen in zijn bed.

wat ik wel merk is dat hij vaak 1,5 tot 2 uur na zijn fles weer gaat huilen. dan heeft hij wel 150 cc op, kan me haast niet voorstellen dat hij honger heeft. misschien is dit tijdelijk...

ik begin over 6 weken weer met werken, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat.

zullen we een topic openen bij de mama's? of hoe heet dat topic?

weten jullie of dat als je hier een foto plaatst in het topic je hem ook weer kan wissen? als dat zo is plaats ik ook een foto, dan kunnen jullie hem allemaal zien.

2. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    #82 lentebloem, 10 jan 2012
    Laatst bewerkt: 10 jan 2012
    persoonlijk zou ik geen tussenvoeding geven, dat heb ik hier ook wel eens gedaan. maar dan blijft dat ritme zich voortdoen denk ik. kan het ook mis hebben.

rekken tot 6.30 zou ik proberen, maar als hij echt honger heeft is dat nu misschien ook de oplossing niet

probeer de laatste voeding eens op te hogen? evt terug gieten tot 180 (hier is dat niet nodig want die van mij drinkt zijn fles zelden helemaal leeg, is dat trouwens wel normaal?) kijk eens wat hij doet smorgens. en of zijn speen dan nog nodig is...
    dat zou ik denk ik doen in jouw situatie, maar ik heb dan ook nog niet zoveel ervaring.

mijn kindje zit nog altijd op 6 voedingen, ik bied 150+5 aan. de ene keer drinkt hij 120, de andere keer 150 cc. van mij moet hij nu ook nog niet perse naar 5 flesjes, maar dat verschilt per kindje denk ik.
    hij drinkt hier ook nooit zijn fles helemaal leeg. maar tijd rekken lukt nog niet altijd.

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Ff snel hoor, Elsa ik zou ophogen en terug gieten naar 180. Kijken of hij het op drinkt. Wij doen dat ook en inmiddels gaan ze allemaal op.

4. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hi, heb nu de laatste 2 opgehoogd, ben benieuwd! Tot morgen.

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Pff, ben ik alleen met ze gaan ze nog meer spoken! Robin was om 3 uur al klaar wakker! Heb hem bij me in bed genomen en daar hebben we samen geslapen tot half 6. Hij wil steeds vaker bij mij liggen lijkt het.. Kan hij dat al zo vroeg doorhebben? In bed gaat hij steeds korter slapen namelijk en dan slaapt hij naast mij wel door?

Elsa, ben benieuwd!

6. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik herken dit ook, hier is dat ook zo. Ik weet niet of een baby dat al door heeft, dat vroeg ik me ook af. Volgens mij hoort dit bij het aantal weken dat ze zijn zoals in het boek word beschreven. Als je dat leest klopt het wel aardig.

Vannacht was hij om 4 uur wakkert, met veel honger. En dat kon ook kloppen want hij had gisteren een fles te weinig op.
    Daarna heeft hij nauwelijks geslapen, alleen maar liggen rommelen. Sindsdien ligt hij naast me... Prins heerlijk
    Ze voelen zich het veiligst bij ons.
    Pech voor de mannen, die moeten opschuiven haha.

7. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luna: zou het misschien kunnen dat ze het koud hebben? Dat denk ik ineens aan. Mijn zon ligt in en slaapzak met korte mouwen. Zal vandaag eens shoppen naar en met lange mouwen. En bedden goed voor zijn ledikant

8. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Ola,
    Hier weer proberen te rekken, maar dat begint nu wel op te breken moet ik zeggen zonder effect, denk toch echt dat hij nog 6 x 150 nodig heeft.

180 gaat in de namiddag en avond goed, maar in de ochtend niet. Dus denk dat we maar even 6 x 150 aan gaan houden, kijken of dat goed gaat gaat en als hij om 5 uur wakker is, dan geven want dit schiet ook niet op.

Zit dan alleen ontzettend met schema te worstelen om n beetje fatsoenlijk uit te komen, ff puzzelen.

Verder net op nacontrole bij ka geweest, blijkt hij n enorme voorkeurshouding te hebben! Had t zelf ook wel al gezien, maar de arts op het cb sprak t tegen, niet dus! Had ik toch gelijk. Enorm balen, want alleen oefeningen zou niet helpen, moet ook een kussentje gaan aanschaffen en naar de fysio. Stomme mutsen daar op t bureau!

Maar goed, beetje baaldag. Moe en gezeur in familie en met jongste op school. Wil naar n onbewoond eiland en even niks aan mijn hoofd geloof ik.....,hahahaha........of zijn t hormonen?;);)

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Elsa, mag ik mee naar dat onbewoonde eiland;) vervelend dat je je even niet helemaal lekker in je hum voelt. Dikke knuffel. Hopelijk gaat het kussentje werken. Had je verder nog tips gekregen? Mijn oudste had een erge voorkeur en heeft een helmpje gehad. Hij had een heel plat achterhoofd. Jullie zijn er mooi optijd bij en met de nodige fysio komt dat helemaal goed!
    Wat een gepuzzel hè met die voedingen. Ergens baal ik dat ik geen borstvoeding ben gaan geven dan heb je dat gezeik allemaal niet. Huilen is dan gewoon eten enz. Maar goed het is niet anders. Dit is ons schema nu misschien heb je er wat aan.
    9.30- 14.00-18.00-22.00 en dan tussen 5 en 6 weer.

Ik ga Robin even in slaap sussen en dan zo eten bij schoonmoeders.

10. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook mee op reis. All inn welnes comfort luxe 5 sterren hotel....aan een mooi zonnig stand!

Ben zo moe vandaag!

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Had niet gereageerd omdat ik nog ziek was maar even kort. Hetging zo goed, twee keer half 6 en nu zit ik ineens om4 uur. Meneertje heeft ook echt honger, speen was geen optie .. vanavond maar twee scheppen extra want zo komen we nooit aan se 5 flessen ..

Hie ging het bij jullie?

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Hè sallie, ik zie dat je ook online bent. Hier tussen 18. En 22 moet geslapen dus ik had goeie hoop voor deze nacht wordt hij om 4 uur al wakker. Schreeuwen toen ik zijn speen gaf. Geef nu de fles maar. Vanaf vandaag de flessen niet meer terug gieten naar 180 em dan zie ik wel wat onze dik zak drinkt, hihi. Wilde daar eigenlijk mee wachten tot vrijdag omdat we dan naar het cb moeten..

Sallie, bij jou ook weer om de 4 uur.. Is je mannetje ook toe aan meer voeding per fles? Of is het gewenning?

Lentebloem, zal natuurlijk ook van de kou wakker kunnen worden. Hoe voelde kleine man als hij wakker wordt? Hier zijn het meestal krampjes, honger of een poepbroek.

Wanneer gaat Robin nou gewoon lekker slape. Van 19 tot 7 uur met 1 flesje om 22.00 uur??? Pff heel vermoeiend om om4 uur wakker te worden en de hele avond ook al met hem bezig geweest. Hij drinkt nu ook amper dus misschien toch geen honger maar krampjes?

13. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo jullie waren vroeg!
    Salie beterschap, voel je je al beter?
    Wat bedoel je met en schepje extra als ik mag vragen?

Bij jullie schommelt het dus ook nogal.
    Wij hebben gisteren erg geworsteld met de tijden tussen de flesjes, totaal van de leg af
    Wonder boven wonder viel hij gisteren om 21 uur in slaap, zijn laatste fles dus niet gegeven, ik had verwacht dat hij wakker zou worden als hij in zijn wieg werd gelegd. Niet dus.... Om 3.30 werd ik wakker en schrok me kapot! Hij ademde nog....
    Om 4 uur had hij pas honger, daarna is hij weet in slaap gevallen tot vanmorgen 8.30

Ik snap er geen fluit meer van. En de nacht ervoor sliep hij onrustig en werd ook ook 4uur walker voor zijn fles.

In ieder geval heb ik heerlijk geslapen....

als ik hem wakker maak voelt hij toch lekker aan, alleen koude handjes. Bij ons blijft de kachel zachtjes aan zodat de meeste kou weg is. Ik blijf denk ik toch op slaapzakjes zonder mouwen

14. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen ze al met 8 weken van 19 tot 7 slapen met 1 fles om 22 uur?

15. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hi allemaal,

Ik ben weer van mijn onbewoond eiland af :D en weer wat beter gestemd. Gisteren was de meest chaotische dag tot nu toe, wat n ramp zeg! Om 3 uur had ik nog geen boterham gehad dus heb ik florian en hidde in de auto gegooid en ben even naar een eetcafe hier in de buurt gegaan om me te laten bedienen.....hahahahaha......ff n half uurtje rust. Florian achter de ipad,heerlijk. Daarna was t weer raak, om half negen stond t avondeten nog op tafel ;)

Maar goed, hier was t vannacht weer 6 uur, dus beter. Heb t ook niet gerekt en hem n fles gegeven, hij is daarna lekker in slaap gevallen en toen ik florian naar school wilde brengen ging hidde weer poepen dus we waren net voor de laatste bel binnen :$. Houdt nu overdag even 6 flessen aan van 150,hij blijkt ze echt nodig te hebben en 180 valt echt te zwaar nog. Even kijken hoe dat gaat, zo tobben we wat aan maar dit voelt wel goed. Zat zo op 5 flessen te werken, maar als hij in de ochtend om 5 uur al komt red ik dat niet door de dag heen en als ik 6 flesjes aanhoudt gaat dit beter. Ook met zijn slaapjes, hij slaapt meestal 1,5 uur tussen de voedingen dus dan zit ik met 3,5 uur beter. Ga zo even wegen en dan zal ik t eens overleggen.

Bij jullie rommelige nachten begrijp ik, maar kan het ook te maken hebben et n sprongetje? Rond 8/9 weken is t weer raak helaas.......

Gisteren nog bij de fysio geweest, oefeningen mee hekregen. Ze vond t zeker aanwezig maar schrok er nog niet van. Ze dacht dat door veel oefenen een helmpje niet nodig gaat zijn, hoop t!

Ga s lopen naar het cb, tot later. Ben benieuwd hoe t met jullie gaat.

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Mijn oudste sliep met 6 weken op die tijden dus ik ben bang dat ik gewoon ontzettend verwend ben..
    Vanochtend wel tot half 10 geslapen saampjes :)

17. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik reageer wel maar niet zo uitgebreid, mijn laptop is er mee opgehouden, en op mijn telefoon vind ik het minder prettig typen ;).

Lb: met een schepje extra bedoel ik een schepje van de gewone voeding vervangen door een schepje Friso Extra, dat is voor hongerige baby's.

Elsa: lekker dat je er weer een beetje bent.

Luna: spreken Robin en Sam af ofzo haha. Ik ben bang dat ik hem misschien een beeje heb aangestoken, hij klonk vanmorgen vrij vol. Ik heb ook nog lekker tot 9 uur in bed gelegen met hem, hij was om half 8 alweer wakker, had geen honger.

Ik ben me nu een beetje aan het opvreten hier. Hij slaapt constant 10 minuten of een kwartier om vervolgens weer wakker te worden en te gaan jengelen/huilen. Hij is wel gewoon moe, maar krijg hem daarna hooguit nog weer 10 minuutjes in slaap. En als hij er genoeg aan had was het tot daar aan toe, maar als hij niet goed slaapt is hij heel de dag humeurig. Hij krijgt zo ook alweer eten, in de ochtend heeft hij altijd heel snel weer honger. Ik laat hem nu maar even, moet er oook niet om de haverklap bij staan natuurlijk. Verder voel ik me wel beter kwa groep/verkoudheid, maar heb ik al 3 dagen zo'n pijn in mijn nek/schouder dat ik er misselijk van wordt, niks helpt alleen ibuprofen, maar beter wordt het niet. Ben bang dat het overbelast is door tillen enzo....

Jullie nog plannen vandaag?!

18. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hmm, denk dat ik de onrust begrijp, Sams eerste tandje is al door :eek:. Had het nog niet verwacht... Hebben jullie babys dat ook al?!

19. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh? Dat is toch wel heel vroeg???
    Hoe kan dat?

20. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elsa: als hij het op 6 goed doet zou ook dit lekker zo houden. In eens zijn ze klaar om over te gaan op 5 flesjes.

Luna: heerlijk, dat is inderdaad wel een luxe haha

Deel Deze Pagina