Lb: daarom verwachtte ik het ook nog niet! Mja hij zit er echt... Elsa: ik blijf ook op 6 hoor tot het vanzelf gaat, tis hier nog geeneen x gelukt...
De fles met twee scheppen Extra zit erin, en hij ligt lekker te slape. Ben benieuwd! Hoop dat jullie ook een goede nacht hebben!
Hier ook net de fles bijna leeg, ik denk dat hij weer en goede nacht zal hebben. ben benieuwd hoe de nacht bij iedereen gaat.
Hier een perfecte nacht. Heerlijk na 2 slechte! Heb hem om kwart over 7 wakker gemaakt. Regaeer later uitgebreid nu haast.
Ola, Hier ook n goede nacht. Om 23 uur laatste fles gehad, om 5.20 uur werd hij wakker, 1 keer speen geprobeerd,vervolgens om 7.15 uur wakker gemaakt! We hebben wel besloten om dan vandaag niet direct 5 flessen te geven maar op 6 flessen te blijven en de laatste dan om 00.00 uur te geven met iets minder tijd tussen de flessen totdat hij structureel tussen 6 en 7 wakker wordt, dan de flessen ophogen, anders blijf ik elke dag veranderen en daar word ik een peux nerveux van geloof ik Kom dan op het volgende schema voor nu 7.15 10.15 13.30 17.00 20.00 23.30 Zo ongeveer met her en der wat speling uiteraard......klinkt dat n beetje logisch? Luna ook een goede nacht dus, fijn! Wat ik altijd heb als ik de speen heb gegeven is dat ik ga liggen wachten totdat hij weer komt dus zelf slaap ik niet meer zoveel maar goed, doe ik mezelf aan...... Vandaag 2 keer kraamvisite, druk druk dus! Manlief is zoon naar school brengen dus kan n beetje rustig opstarten, fijn!
Elsa: schema ziet er goed uit. Wonder boven wonder weer en goede nacht. Gisteren om 00.00 laatste fles gehad en om 8.u de eerste. Als ik nu terug kijk heeft hij gisteren 5 flessen op. Ik laat hem zelf komen, maar hier en daar rek ik wat. Ik denk dat de 5 flessen wel toeval was hoor, we zullen zien wat hij vandaag doet. fijne dag allemaal. Salie: jou kindje is ook all zo'n schatje. Weet niet of ze op elkaar lijken. Zal vandaag en foto proberen zetten. Kan ik die hier weer wissen of blijft die voor eeuwig op dit topic staan?
Hoe is het hier?! Al even rustig zie ik . Ben nog steeds laptooloos dus even kort... Lb: tnx . Ja je kan de foto ook weer verwijderen hoor! Dus als wij hebben gezien hoe lief je mannetje is kan je hem weer wissen Luna en Elsa: nog veranderingen?! Hier goed, vannacht om 6 uur, daar voor niet gehoord na de 23.00 fles. Enige puntje is dat meneer na die fle weigert weer in zijn eigen bedje te slapen. Maargoed, hij is vast van mening dat het dan ochtend is en hij is dus bij mij mag . Met mijzelf is het niet zo, vandaar dat ik ook niet zo veel schreef. Ben eerst ziek geweest en heb sinds een week heel erge nekpijn. Het was te doen met ibuprofen maar vannacht brak ik even. Ik ben zoo moe maar kon niet slapen van de pijn, zat msselijk en huilend in bed. Vanmorgen de huisartsenpost maar gebeld, heb pijnstillers gekregen. Heb er een uur geleden een ongenomen, zou met half uur moeten werken maar ik merk echt nog geen verschil.. Hoop dat het snel over is!
bij ons gaat het erg goed eigenlijk... hij begint steeds vaker maar 5 flessen op de dag te drinken. gewoon uit zich zelf. hij komt uit zich zelf om de drie uur, soms probeer ik het eens te rekken om te zien wat hij doet, en dan in eens heeft hij een uur later pas honger. ik pobeer wel 6 flesjes te geven, omdat hij zijn flessen van 165 cc nooit opdrinkt (meestal maar 120 cc) krijgt hij niet altijd binnen wat hij nodig heeft voor zijn gewicht. ik denk maar zo "hij drinkt wat hij nodig heeft en als hij honger heeft dan huilt hij" dus het zit wel goed denk ik. sallie: bij jou slaapt hij ook al lekker door dan sallie, haha wat je schrijft over de ochtend dat hij dan niet meer in zijn bedje wil, dat is hier ook zo. hij wil dan op me liggen en dan slaapt hij wel verder. zou een babay dat al kunnen weten? dat word nog wat dan als we weer gaan werken zijn e.d. zorg goed voor jezelf sallie, zo'n kleintje vraagt ook veel van je dus je moet goed je rust nemen hoor ik stuur je morgen (als het lukt) een pb met foto. dan kan je kijken of ze op elkaar lijken fijne avond en een goede nacht!
He meiden, Sorry ik verwaarloos jullie ook een beetje! Ben enorm druk geweest de laatste week omdat vriend naar Duitsland was voor het werk en ik dus alles alleen moest doen en nu ook een druk weekend gehad maar wel erg gezellig. Robin sliep van de week 1 nacht tot kwart over 7 en daarna ineens weer tot 2 uur. Gek kind totaal geen ritme dus. Hopelijk komt dat snel ben wel toe aan een beetje zekerheid. Sallie, bij jullie worden de nachten ook steeds beter! Fijn zeg. Jeetje erge last dus van je nek. Hopelijk met de juiste medicijnen gauw beter. Doe maar rustig aan! Lb, Ook al langzaam aan stukken beter. Lekker hoor. Ook jullie een goeie nacht gewenst. Binnenkort weer een sprongetje.. Rond de 9e week las ik net. Ben benieuwd of we die gaan merken bij onze ukjes. Vinden jullie ze ook al zo groot zijn? robin zat net op de arm bij mijn vriendin en ik vond hem ineens zo groot. Hij was echt klein bij de geboorte vond ik en daar is echt helemaal niks meer van te zien. Kledingmaat 62 al aan en luiers maat 3 kunnen al aan. Robin krijgt nu de fles dus ik duik zo lekker mijn bed in.. Welteruste
Hoi, hoi, Hier ben ik ook weer even! Een druk weekend achter de rug, vandaar weinig reactie van mijn kant. Van mijn vriendinnen nog n super mooi kraamcadeau gehad, de lodger met jeans, echt gaaf! Verder gewoon druk met verjaardagen en 2 kinderen Hidde doet t super goed, maar ik word echt nerveus van het hebben van geen ritme, herkenbaar luna? Na n paar goede dagen met 6 flessen dacht ik naar 5 x 180 te gaan en dan terug te gieten naar 180. Geen succes! Het leek wel alsof hidde veel meer honger had en hij heeft van 23 uur tot 2 uur gekrijst, volgens mij van de pijn omdat de melk in zijn maag klotste....overdag ook veel minder tevreden. Raar hoor, hoeveelheid voeding is tzelfde gebleven. Gisteren dus n enorme rommeldag gehad en uiteindelijk vannacht n nachtvoeding dus vanaf vanmorgen maar weer de 6 voedingen overdag en kijken wat hij wil eten. De nacht bliven rekken met n speentje totdat hij wel de 5 x 180 kan drinken.,heb de nutrilon lijn gebeld en zij gaven ook aan dat dat waarschijnlijk beter gaat als hij n weekje of 10/11 is, dus tot de volgende controle op het cb doen we t maar even zo. Wat n getob zeg, zou bijna vergeten te genieten van t prachtige mannetje wat volop lacht en super tevreden is! Op n gegeven moment denk je dat hij vanalles heeft, tot verborgen reflux aan toe........hahahahaha........... Tot gauw. Grtz!
Ha, even vliegensvlug... Hoe gaat het met jullie kindjes en de flessen + nachten? Bij ons gaan de flessen best goed afgelopen dagen. Hij begint steeds meer zijn fles leeg te drinken. Wel heeft hij na zijn fles wel pijn lijkt het... Ik denk dat het niet lekker zit in zijn maag. Vaak huilt hij ook 2uur na zijn fles. Toch eens aan cb vragen. Hij krijgt al jbpm door zijn flessen wegens reflux. Hebben jullie kindjes de prikjes al gehad? Wij zijn deze week aan de beurt. Ik realiseerde net dat hij echt te groot is voor in zijn wieg, hij moet nu echt in zijn ledikant gaan slapen op zijn eigen kamer. Ineens is hij zo groot.... Ik ga hem missen naast me haha. Denk dat ik het lastiger vind dat de kleine.
Heej meiden! Hoe gaat het? Hier goed, steeds rond 5.15 wakker. Vandaag 6.30 maar denk dat dat door prikjes jwam.. hadden jullie kinders er veel last van? Gisteraaf had sam alleen een romper aan en was 38 gr. Normaal bij hem is 36.5 dus had hem toch een zetpilletje gegeven. Om 3 uur even wakker, hij voelde wat fris dus dekentje erbij, broekje aan en speentje in en hij sliep tot 6.30. Verder bij cb alles goed. Ze kejen erg op van zijn tandjes maar het was echt zo. Ook lachen was erg snel.. ik wil niet dat ie zo snel gaat haha, hij moet nog ff lieve kleine baby zijn.. . Hij was met 9w2d btw 5455 gr en 60 cm. Ben benieuwd hoe het bij jullie is!
Wij komen net van cb af.. 9w en 3dgn: 5895gr en 62 cm. Wat een gemene prikjes! Omdat hij zo kwijlt en sabbelt op zijn vuisten denken ze dat de tandjes er aan zitten te komen... Ook en vroegertje hier. De nachten gaan best goed hier, hij blijft wel op 6 flessen maar dat vind ik niet erg. Hoe gaat het met jullie? Sallie, ik ga vandaag echt de foto sturen...heb het erg druk gehad.
Daar was ik ook weer even . LB: hoe heeft S.em de prikjes getrokken?! Sam was toch wel echt twee dagen van slag, vooral de eerste dag heel heet en veel huilen. Ook heeft hij weer een nieuw tandje door, nr 3 alweer, dus het arme mannetje krijgt alles tegelijk! Mooie maten heeft je mannetje . Groeit er goed op in ieder geval! Had het CB nog bijzonderheden? Bij mij niet, alleen dat hij echt niet in bed mocht slapen bij mij toen ik me liet ontvallen dat ik hem smorgens bij me neem. Nou toedeloe, ik doe het hartstikke voorzichtig en als iets meneertje niet aanstaat zet hij het op een brullen . Hier nog steeds op 6 flessen, gaat toch het beste. Hij is de afgelopen dagen om 6.30, 6.30 en 6 uur gekomen, heerlijke nachten van bijna 7 uurtjes dus, heerlijk. Daarna slaapt hij nog bij mij tot een uur of 9, dus dat wordt nog afkicken als ik weer moet werken. LB: helemaal vergeten terug te PBen, ik weet ook niet hoe het moet in berichtje een foto, heb het even bekeken maar kan het niet vinden. Maar als je hem hier plaatst kan je in je gebruikersinstellingen bij bijlagen hem weer verwijderen. ( Wel als ik hem gezien heb natuurlijk haha). Ben benieuwd hoe het gaat bij jullie!
Hi, de andere meiden zijn stil? Mijn mannetje heeft de prikjes goed doorstaan, diezelfde avond 38,5 graden hoger niet. Alleen vandaag is het de hele dag huilen.... Hij drinkt ook ineens wat minder. Wat groeien ze hard hè? Flinke jongens hebben we aan de maten te zien. Ik trek me niet veel van cb aan. Heb het verhaal van in bed liggen maar niet verteld haha. Over de flessen hadden ze wat, hij mocht meer drinken en naar 5. Maar dat is echt nog te veel voor hem in 1 keer. Ik merk vanzelf wel wanneer het tijd is, dat merk ik aan de hoeveelheid hij per fles drinkt. Hij drinkt ze zelden leeg. Ook mocht ik hem niet te veel wassen, maar hij vind in bad gaan zo lekker, dat vind ik ook belangrijk. Het gaat goed met jou hè Sallie, met de 6 flessen. En ook al een lekker slaapritme... Zal morgen ochtend (of als ik zo nog even tijd heb) een foto hier zetten, reageer even als je hem gezien hebt dan gaal ik hem weg....
Sorry sorry sorry, ben druk met eigenlijk helemaal niks maar ben een beetje lui en heb de puf niet om te schrijven.. Lb, goed gegroeid zeg! Zielig en gemeen zijn die prikjes hè? Vond het zo sneu. Robin had ook iets verhoging en ik had wel ff een zetpil gegeven en dat ging perfect. Sallie, fijn dat de nachten zo goed gaan. Geef je op de dag om de 3 uur voeding omdat je op 6 flessen komt? Afgelopen machten elke keer drama om2 uur en dan om 5 weer. En dan gaat om 7 uur het kleine wekkertje van bijna 2 jaar heel vermoeiend. Maar afgelopen nacht sliep hij weer lekker tot 6 uur. Hopelijk aankomende nacht ook want heb wel zin in een lange nacht. Want mama ligt elke keer wakker van 5 tot 7 en ik heb nog kiespijn ook.. Zielig hè? Hhihi. Nog leuke plannen dit weekend? Wij gaan morgen even een cadeau voor de oudste scoren en ik heb nog een cadeau bon van de prenatal die ik op wil maken en dan haal ik ook meteen de doos !zondag verjaardag. Verder lekker rustig aan.
Hoi meiden! Zo, heerlijk geslapen vannacht. Sam kreeg de laatste fles gewoon om 23.00. Toen kwam hij om 6.30 en heeft daarna nog tussen ons in gelegen tot 10.00. Das wel een beetje later dan normaal, maar stiekem wel erg lekker! Lentebloem: misschien had ik dat over dat in bed slapen ook maar beter niet kunnen melden . Maar ach, het kwam ter sprake. Vorige keer probeerden ze me weer over te halen om Sam op zijn rug te laten slapen in plaats van op zijn zij, dan slaapt hij niet dus doe ik lekker niet . Sneu hoor voor S.em dat hij zo huilerig was, maar als ik je verhaal zo lees kunnen het ook de tandjes wel zijn denk ik . Hier ook weer een dag gehad donderdag dat je denkt pfffttt, en gister was het over en weer tandje door dus. Het gaat inderdaad goed met de flessen, hoe zit jij nu met de tijden en de nacht?! Ennuh, ik wacht op de foto . Luna: hoi . Ach, soms ben je gewoon lekker druk met niks en dan heb je geen zin in andere dingen, dat komt dan wel weer . Balen van je kiespijn, wordt het al beter? Wordt Robin wakker voor honger of om niks? Of heeft hij dan weer poepluier? Wij hebben hier wel de mazzel dat hij eigenlijk niet snachts wakker wordt tenzij het voor voeding is. We zitten inderdaad evengoed overdag op 6 voedingen. Schema ziet er nu ongeveer zo uit: 23.00 06.00 9.30 12.30 16.00 19.30 Het zijn nu flessen van 150+5 nog en dan 1 schep Estra. In de laatste fles 2,5 schep Extra. Gaat prima zo. Als hij om 7 uur gaat komen gaan we proberen grotere flessen en dan om de 4 uur te doen. Ik heb wel een keer geprobeerd om de fles van rond 10 uur 120+4 te doen maar dan komt hij snachts eerder, hij moet echt genoeg opbouwen op een dag om de nacht door te slapen. Hier gaat het verder redelijk. Had van de week natuurlijk zo een nekpijn, na vijf dagen Diazepam nog niet over. Gebruik dat nooit dat soort dingen dus kwam aardig hard aan. Gister weer bij huisarts geweest en heb andere pijnstillers ivm verslavingsgevoeligheid van die diazepam. Nu ga ik dinsdag naar de fysio (ook nog nooit geweest) en dan kijken of hij de boel los krijgt, het komt waarschijnlijk door het slaapgebrek, tillen van Sam en veel andere activiteiten. Ben benieuwd hoe jullie nachten waren en ook hoe het met Elsa is! Wat zijn eigenlijk jullie echte namen? Of willen jullie die hier niet neerzetten? Of jullie moeten als Luna (zou nog kunnen ) en Lentebloem door het leven gaan haha....
Hoe lief! Sam is wat donkerder, maar verder lijken ze wel wat op elkaar.. mooi mannetje! Slapend zijn ze zo lief he
lekkere nacht dus...heerlijk hoor. bij ons heeft meneer ook naast mij geslapen vanaf 6 uur. toen mijn vriend vanmorgen thuis kwam van zijn werk, vond hij het toch een beetje eng. dus dan maar verder slapen op mama haar buik tot 10.00 haha...heerlijk. ons ventje kan zich zelf al draaien. hij begint op zijn zij en eindig al tijd op zijn rug. latst vond ik hem op zijn buik net als de reclame van otrivin, met dat kontje omhoog. gisteren was het de hele dag huilen...zelfs als ik hem oppakte bleef hij huilen, savonds was het over. ook de hele dag geen poepbroek. of dit nou van de prik is of een tandje??? zou wel vroeg zijn. maar ja bij sam is het ook zo. het lijken wel tweelingen.... tsja een schema...eigenlijk heb ik geen vast schema. maar de laatste fles is meestal tussen 23.00 en 00.00. en de eerste fles meestal tussen 7.00 en 8.00. daar tussen overdag zit er vaak 3 uur of 3,5 uur tussen dus zo kom ik op 6 flessen. het gebeurd zelden dat hij 5 flessen drinkt, en als dat gebeurt dan komt hij rond 4 uur 'snachts. hij krijgt 150+5 aangeboden. maar drinkt meestal 140 cc op. ik schrijf trouwens nog steeds alles op zoals in de kraamweek...haha, kan er maar niet mee stoppen