'Gedoe' met van 6 naar 5 voedingen...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sallie, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Lentebloem: wat fijn zeg! Arm mannetje! Hopen dat het nog beter wordt! Hier gjng de tweede nacht in het ledikant beter. Hij kwam wel om 5 uur maar heeft tot die tijd iig geslapen. Hij eet nu maar heeft ook echt honger, wisselt dus best wel per dag! Maar liever 5 uur en dat hij aan een.stuk slaapt dan 6 uur en om de haverklap wakker....

Hoe ging het bij jullie? Elsa als ik jouw andere topic lees lijkt het goed te gaan he ?! En luna, gaat robin snel weer slapen nu na de fles? Hoe is het met zijn poepen?

2. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Yep, hier gaat t goed. Tis nu 6.20 en mijnheer ligt nog steeds te slapen! Vanaf afgelopen vrijdag slaapt hij door dus er lijkt wel n patroon in te komen maar roep t nog maar niet te hard ;)
    En, ook op 5 flessen!! Bied 5 x 180 aan maar hij drinkt ze gelukig nog niet op en los van t feit dat hij af en toe n mondje extra terug geeft heeft hij er geen krampjes van gekregen.
    Gisteren was t
    7 uur 145
    11 uur 200
    15 uur 180
    19 uur 190
    23 uur 150
    Hij heeft alleen nog niet gepoept maar die verrassing komt vast vandaag....

Hier slaap hidde al vanaf week 2 in zijn ledikant. Gaat in de nacht altijd goed, overdag slaapt hij beter in kinderwagen maar hij slaspt ook in zijn bed maar dan korter. Wissel af. Florian heeft de eerste 3 maanden in zijn kinderwagen gelegen en dat is nu de meest schone slaper die ik ken dus t maakt in die beginperiode niet zoveel uit!

Lentebloem, fijn dat je mannetje minder pijn heeft, zielig is dat!

Sallie, goed dat jouw mannetje t beter doet in zijn ledikant!

Luna, houd je t nog n beetje vol?

Hier vandaag eerste tien minuten gesprek op school, ben benieuwd wat we allemaal te horen krijgen......wat moeten ze toch al veel als ze vier zijn!!

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Lb, fijn dat het met medicatie beter gaat. Hopelijk blijft dat ook zo. Hoe gaan de nachten en op hoeveel flessen zit je nu?

Elsa, wouw netjes zeg dat jouw kleine mannetje al zo goed slaapt. Voorzichtig aan gaan genieten want ik verwacht dat hij het nou snapt en lekker blijft doen. Moet jouw mannetje nog poepen in de nacht? En lekker joh al op 5 flessen. Hier ook 5 keer 180+6 maar meestal blijft er van elke fles 20 cc staan.

Sallie, Hier gaat het ook steeds wat lekkerder. Al 2 nachten tot 5 uur geslapen met de laatste fles om 22.00 maar het fijnste is dat hij eindelijk vanaf 20.00 lekker slaapt. Maken hem wakker voor de fles en dan gaat hij meteen lekker slapend in bedje tot ongeveer 5 uur. Vanochtend lag ik er zelf alweer om half 6 in en meneertje lag heerlijk te tukken tot half 10. Super dus! Ik lig alleen zelf nog veel wakker door kiespijn en onrustig. Maar dat komt wel goed.

Ik zat er van de week behoorlijk door heen maar nu gaat het weer goed. Vandaag is de oudste bij oma en morgen op het kdv dus heb ff lekker aan mijzelf. Ik merk dat ik dat echt nodig heb en heb stiekem al weer zin om te werken.

Wanneer moeten jullie weer werken? en voor hoeveel uur?
    Oh salie jij vroeg naar onze echte namen. Ik zeg hem niet meteen want anders ben ik zo makkelijk te googelen maar het begint met een I. En wat is jouw naam?

Kijken jullie ook zo uit naar de zomer? en gaan jullie op vakantie?

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Elsa, en hoe was het 10 min gesprek?

Zo grappig ik kreeg van de week de plaatselijke krant in de bus staat mijn zoontje erin. De burgemeester kwam voorlezen op het kdv omdat de boekenweek van start was gegaan. Zit hij in zijn pyjama met zijn favo cars auto in zijn handen naast de burgemeester. Zo lief!

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Wat is het stil hier? Hoe gaat het met de kindjes?

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hoi

ik zag het topic voorbij komen en hoop dat jullie me even wat advies kunnen geven! Ook ik zit hier met het dilemma van 6 naar 5 flessen. Nu heb ik het een en ander voorbij zien komen aan ideetjes.

Lucas drinkt nu 6 flessen waarvan ik er 5x120/4 geef en rond 23 uur 1x150/5. Ik merk dat hij die 6 flessen echt nog nodig heeft, zeker nu hij waarschijnlijk een sprongetje heeft, hij komt bijna om de 3-4 uur....
    Hij weegt nu ruim 4600 gram (vorige week gewogen) dus zou op 5x150 uit mogen komen.

Op één van de pagina's las ik dat je rustig aan kunt gaan opbouwen. Dus eerst 1x 150, de volgende dag 2x 150, daarna 3x enz. waardoor er waarschijnlijk meer tijd tussen komt te zitten.

Wie heeft daar ervaring mee? Nu zit er namelijk totaal geen ritme in mijn tijden en meestal heeft Lucas zijn een na laatste fles om half 6 al waardoor ik het niet meer kan rekken naar 23 uur.... Omdat hij in de nacht altijd nog minimaal 1x komt, en soms 2x weet ik niet zo goed hoe ik het moet aanpakken....

7. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vind ik je kindje nog jong om nu al op 5 grote flessen 150+5 te zitten ook in combinatie met zijn gewicht. Maar dat scheelt natuurlijk per kindje daar snap ik ook. Mijn (grote baby) zit nu nog op 6, heel af en toe op 5 flesjes. Het is ook een grote plens melk voor zo'n klein maagje...

Maar als het echt nodig is zou ik sowieso een vaste tijd voor eerste fles en een vaste tijd voor laatste fles aanhouden. De nacht fles vervalt uiteindelijk vanzelf. Hier was dat met een week of 8/9

Drinkt je kindje altijd zijn flessen leeg?

Misschien eens proberen rekken met kwartiertjes en de flesjes langzaam ophogen?

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik geef jullie dinsdahg weer een update, heb wel in mijn 'eigen' topic wat geschreven.
    Hp: ik ben het met luna eens, maar volgens mij heb je dat advies al veel vaker gekregen.in andere topics ;)

9. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Sallie, ik lees ook je andere topic even zo. Ben echt benieuwd!

Mijn zoon komt smorgens steeds vroeger voor zijn fles, het zou dus logisch zijn dat ik zijn avond files zou ophogen naar 180 cc.
    Dit drinkt hij nooit op, dus ik neem het zoals het is en wacht in dit ritme af tot hij wel toe is aan grotere flessen. Komt vanzelf goed.

ps: ik geef nog steeds fv op verzoek, er komt vanzelf ritme in. Die maakt de baby zelf.

10. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Hee meiden,

MAg ik ook met jullie mee denken/kletsen?
    Ik zit sinds een maand op deze site en kom iedere dag wel even meelezen.
    Mijn schatje (een jongetje) wordt woensdag 3 weken en vanmiddag ga ik hem wegen op het CB. Sinds gisteren lijkt hij over te gaan van flesjes van 100 naar 120/4 en ik moet eerlijk zeggen dat ik het spannend vind. Kijken of hij het wel trekt, hoe de nachten gaan enzo.
    Hij zit nu als het goed is vandaag op 6 flesjes (incl. nacht) Maar is hij nog niet heel erg jong om om de vier uur eten te krijgen? (hij woog met de geboorte 3940).Het is mijn derde maar ik moet toch er weer helemaal inkomen. Andere kids zijn bijna 12 en bijna 7.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Hoi biene,tuurlijk mag je mee kletsen. Nog gefeliciteerd met je 3 kindje. Het is voor mij ook de tweede en ik moet bij heel veel dingen toch weer even heel diep graven. ik zou je zoontje denk nog even lekker om de 3 uur voeden of misschien 3,5 uur. Hoe slaapt hij in de nacht?

12. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Hij krijgt rond elf uur half 12 de laatste voeding en dan tussen drie en vier een nachtvoeding. Hij huilt alleen met honger en verder slaapt hij als een roos.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Hier afgelopen nacht goed gegaan joh! Was heel lang geleden dat we van 22.00 tot 7.15 konden slapen. Wel heel onrustig geweest gisteravond. Dus mannetje was gewoon zo moe dat hij zo lang geslapen heeft;) brengt ons wel op een ander tijdschema vandaag maar dan is er een fles om 20.00 uur en misschien valt hij dan wel meteen in slaap.. Benbenieuwd.

Elsa, hoe gaat het met jou en je kindjes?

Lb, de medicijnen werken? Alleen nog wat onrustig in de nacht las ik hè?

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.867
    9.380
    113
    Gelderland
    Biene, lekker joh dat het zo'n tevreden mannetje is! Dan slaapt hij ook al lekker lang in de avond en nacht. Verder een huil/wakker uurtje? Hier echt in de avond een mannetje die alleen bij mama wil liggen. Geef er maar lekker aan toe en ga er vanuit dat dat niet altijd zal zijn;)

Sallie, ook vanuit hier een dikke knuffel. Hopelijk kan de arts jullie helpen. Laat je het weten hier?

15. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Zijn huil wakker uurtje is per dag verschillend. Meestal is dat wel in combinatie met krampjes en dan is er maar een oplossing lekker kroelen bij mama en papa. En graag en met liefde hoor.
    Nu ligt hij lekker even in de box. Klokte net bij oma (voor het eerst) lekker zijn flesje leeg. (heeft gewoon 135 gedronken)

Wat fijn zeg dat je zo een lekkere nacht heb kunnen maken. Dat geeft weer energie voor de dag toch?

16. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom :)
    Heb even mijn schriftje er bij gepakt (en vervelende eigenschap van mijn om alles op te schrijven :)).

Mijn zoon woog bij de geboorte ruim 4 kg. Toen hij drie weken was, dronk hij 7 flesjes op een dag. Ik geef op verzoek, hij dronk ongeveer om de drie uur, en dan gemiddeld 100cc per fles. De ene keer 90cc, de andere keer 120 cc. Hij kwam ongeveer 1x per nacht.

Kun je even vergelijken, maar elk kindje is anders natuurlijk.

Gelukkig gaat het goed Luna, grote kans dat je kindje komende nacht wat vroeger komt natuurlijk, als je je schema aanhoud.
    We zullen er maar van uit gaan dat ze niet komen knuffelen als ze 18 zijn toch?

Hoe is het met elsa?

Even wat power naar Sallie sturen met zijn allen...

Gelukkig gaat het hier wat beter met medicijnen, ik weet wel dat medicijnen v oor een kleintje niet ideaal zijn, maar volgens mij kan dit niet zoveel kwaad. Anderzijds beter dit dan dat hij zoveel pijn heeft....

Ik denk dat mijn zoon bijna toe is aan grotere flessen, en misschien zelfs wel naar 5. Ik wacht het komende dagen af, wellicht is hij dan in de nacht ook wat meer verzadigt

17. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik vind het zo lief dat iedereen zo meedenkt hier!!

Als Mijn kleintje lekker doordrinkt dan krijgt hij vandaag als hij er behoefte aan heeft gewoon een flesje extra. Ik wil proberen om om 23 uur een laatste flesje te geven zodat hij vannacht gewoon een keertje komt. Anders breekt het ons na een paar dagen/weken op denk ik. Maar wie weet misschien loopt het allemaal vanzelf. Het is even bekijken weer he?

En lentebloem komt jou kleintje ook nog snachts? Ik dacht zoiets te begrijpen omdat je het over verzadiging hebt snachts. ;)

18. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven

19. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hoi,hoi,

Hier ben ik ook weer even!
    Het was even rustig de afgelopen dagen met ons geklets :)

Hidde heeft vorige week na zijn prikjes onwijs veel last gehad,en had dit weekend nog harde schijven op zijn beentjes staan, zielig hoor. Maar dat gaat nu weer beter maar hij zit wel in de 8/9 weken sprong volgens mij. Vannacht namelijk van 4 tot 5 met hem opgezeten, wilde niet meer slapen en is nu ook erg onrustig. Pffff, even wennen weer na een een week van doorslapen. Ik zeg het ook nooit meer, want op het moment dat ik het tegen mensen ging zeggen hield hij op met doorslapen ;)

Maar goed,op zich dus prima op vannacht na. Maar hoop dat het eenmalig.
    Hier wel nog op 5 voedingen van 180 en die drinkt met name in de avond en in de ochtend niet op waardoor hij totaal dus minder drinkt dan met 6 flessen maar ik kan er makkelijk 4 uur tussen laten dus ik laat het mooi zo want hij lijkt er over het algemeen toch tevreden mee te zijn, behalve vandaag dan......maar hij heeft geen honger.

Luna; fijn dat het bij jou wat beter is gegaan afgelopen nacht, hopelijk blijft het zo! Het breekt je aardig op denk ik zo, zeker met zo'n kleine koter erbij. Je vroeg nog hoe het gesprek op school ging....mwah......niet wat ik horen wilde, ze maken zich wat zorgen over het contact maken met andere kindjes, dus dat is niet leuk om te horen. Ik ga ervan uit dat het nog even de nieuwigheid is en dat het beter wordt, ze gaan het wel in de gaten houden. Wat een zorgne heb je toch als je eenmaal moeder bent......

Sallie; voor jou een hele dikke knuffel, hoop dat het snel beter gaat met je kleine mannetje!

Lentebloem; bij jou dus beter met medicatie, fijn om te lezen. Niks zo vervelend als een verdrietig mannetje........

Biene; welkom! mijn ventje dronk rond die leeftijd ook nog 7 keer en dan volgens mij 100 tot 120 per keer, en dan ook rond 3 uur in de nacht. Dat werd vanzelf 5 uur en nu tussen 6 en 7

Heppiedepeppie; leuk je hier ook tegen te komen :D Mijn mannetje heeft best lang op 6 x 150 gezeten. vond het zelf wel veel, maar het cb zei dat het wel mocht. Hij is wel een flinke jongen.......60 cm en 5800 gram, ben even kwijt hoe zwaar jouw knulletje is. Nu zit hij op 5 x 180, maar drinkt in verhouding minder dan bij 6 flessen, apart kind.......

Nou, ga er maar weer 1 uit bed plukken want het gaat vandaag niet zo goed!! pfffffffff, wat waren we verwend.........

20. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Tnx lieve meiden! Fijn dat het bij jullie goed gaat en ik laat het morgen zeker weten! Hang nu op de bank, hij wordt steeds wakker uit zijn (zittende :eek:) slaap maar rusten we iig iets....

Deel Deze Pagina