Dochter opeens gezwollen ogen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jolina, Aug 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Vandaag waren we in Plopsaland in Hasselt. Toen we buiten waren zagen we ineens dat mijn dochter van 3 jaar opgezwollen, dikke ogen had gekregen? Ze had er geen pijn aan en eenmaal binnen werd het weer langzaam minder erg. Inmiddels is het bijna weer helemaal weg en heeft ze nergens last van verder. Nu moeten we toevallig volgende week al naar de kinderarts ivm haar astma en eczeem.

Maar is dit nu typisch iets voor een allergie?

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja klinkt echt als allergie.
    zeker ook omdat ze astma heeft en eczeem. Is beide toch een soort van uiting al van allergie.

Je kan vragen om een allergie test.
    Wij hebben standaard verlichtende oogzalf/druppels en anti allergiepillen in de tas mee als we weggaan.

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja ik ga maandag zeker even vragen naar weer een allergie test. Ze heeft er al eens een gehad, en daar kwam een ei en tarwe allergie uit alleen was die heeeeeel minimaal. Maar ze heeft de laatste tijd veel moeten doorstaan met bloedprikken enz, 3 x een ziekenhuisopname, weet niet of ik nu weer wil bloedprikken....

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    is ook niet nodig hoor. Het wijst eigenlijk al voor zich dat ze ergens allergisch voor was. Omdat het buiten erg was en binnen werd het minder is de kans groot dat het gaat om een boom/pollen allergie.
    Het is fijn te weten waar ze precies allergisch voor is maar het is geen must.
    Je ziet niet dat er ergens een hazelaar staat bijvoorbeeld en of die toevallig net in bloei is. Of je ziet het niet en het word door de wind meegenomen de stofjes. Dan kan je er ook niks aan doen.

Zeg gewoon dat ze dit heeft gehad en vraag voor medicatie. Hier was het een drankje maar je hebt ook neusspray en pilletjes.
    Hoef je niet de hele tijd in te nemen maar wel als je ziet dat haar ogen ergens weer begint op te zwellen.

Als ze het elke dag heeft maar je weet niet waar het door komt dan kan je wel een bloedtest overwegen

Trouwens.... laboratoria/ziekenhuizen bewaren meestal wel bloed. Niet voor altijd maar wel een bepaalde tijd. Als het nog niet zo lang geleden is dat ze bloed heeft moeten prikken kan jullie dokter altijd eerst vragen of er nog bloed over is/bewaard is gebleven.

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Thx voor je tip!

Haar zus heeft idd een drankje voor de boompollen en huisstofmijt allergie, je ze hebben hier allemaal iets;)

We waren hier voor haar ook ooit mee begonnen maar toen werd ze weer opgenomen in het zk en toen zijn we hiermee moeten stoppen en een andere pompje voor haar astma moeten gaan gebruiken.

Ze niest soms wel meer en ik vermoed wel een pollen allergie ... Maat het is niet zo erg als bij haar zus. Dus mischien zijn zo'n pilletjes wel goed voor haar.

Nou bedankt voor je reactie :)

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    graag gedaan ;)

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Wat me wel opvalt is dat de zwelling nog en beetje aanwezig is... Is dat normaal?

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja kan. Heb je de ogen, gezicht, haren goed gewassen na jullie dagje uit?
    Schone kleren aangedaan?

Als je dat niet hebt gedaan dan kleven de pollen daar nog aan.

Ik doe altijd aan het einde van de dag kids goed wassen, haren borstelen ( liefst in de badkamer en niet in slaapkamer ) en elke dag schone kleren. Oude kleren niet in slaapkamer laten liggen.

Je kunt haar ogen met natte watje gedrenkt in gekookt en afgekoeld water afdeppen. En dat een paar keer per dag.
    Ze zijn natuurlijk geirriteerd en dat blijft nog wel eventjes. als het niet overgaat dan even naar de dokter voor verzachtende zalf/druppels.

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja gister idd gelijk gedouched enz....;)

Kijk daar had ik dus nog nooit over nagedacht van de kleren, soms wil je ze nog eens een dagje aandoen. En iedere dag douchen gebeurt hier ook niet altijd....

Nogmaals bedankt :D

Share This Page