Zoon lijkt soms van de wereld

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnebloem92, 26 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Onze zoon van bijna 8 lijkt de laatste tijd erg moe, suf en van de wereld. Zijn ogen hangen en staan op standje wazig en hij is traag van begrip.
    Hij is verder wel actief en geeft aan niet moe te zijn.
    Wel klaagt hij wel eens over hoofdpijn en lijkt de kleuren niet altijd goed te herkennen.
    Is dit voor iemand herkenbaar? Misschien toch een beetje oververmoeid?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou de huisarts even bellen om te overleggen of je dit kunt aankijken of dat het verstandig even te laten checken.

Ik denk dat ogen laten controleren ook geen kwaad kan. Van slecht zien word je heel moe.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik dacht ook direct aan het controleren van zijn ogen. Kan nooit kwaad en slechte ogen kan zorgen voor hoofdpijn en vermoeidheid.
    Zijn er oorzaken waarvan hij een beetje oververmoeid zou kunnen zijn? Heeft hij een drukke f stressvolle periode achter de rug?

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Ik zou een afspraak maken bij de huisarts. Een ogentest kan geen kwaad en misschien ook even bloed laten controleren.

5. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Ik zou een bloedonderzoek vragen bij de huisarts. Met een check van het algemeen bloedbeeld en vitamines ben je al een heel eind.

Ogen laten checken is sowieso ook goed om te doen.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties, ik zal inderdaad zijn ogen en bloed even laten controleren.
    Waarschijnlijk is het iets onschuldigs als slecht zicht en/of vitaminetekort.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Laat met ogen testen ook zicht van dichtbij onderzoeken. Schoolarts, CB etc. kijken alleen hoe ze veraf zien. Mijn zoon heeft nooit goed van dichtbij gezien, maar daar kwamen we dus pas begin groep 5 achter. Hoe verder ze komen, hoe kleiner de letters in boeken. Hij had ook steeds hoofdpijn. Scheelde echt. En ook met de resultaten op de DMT, die waren ineens heel veel beter.

8. maliro

maliro Niet meer actief

Goeie tip idd!
    Mijn broertje had met +5 een prima ogentest bij de schoolarts, op school dachten ze dat hij dom was. Tot hij een bril kreeg.
    Mijn dochter was 2 toen ze haar eerste bril kreeg, +glazen dus. Op mijn initiatief doorverwezen naar oogarts en dat bleek een goede zet

Jo79 vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je hoeft met hem ook niet naar de oogarts. Veel opticiens hebben een optometrist in huis die druppelonderzoek doen bij kinderen van 8-12 jaar. Kan je ook heel snel terecht en kost doorgaans 50 euro. Ik heb het pas bij mijn 8 jarige dochter laten doen en die heeft een kleine + afwijking, een bril zou kunnen maar het kan ook nog normaliseren. Wij wachten het nog even af maar ik vind het wel fijn om te weten.
    De klachten van je zoon herken ik niet zoals bij mijn dochter want die klaagde enkel dat ze soms een beetje wazig ziet op het beeldscherm op school en heel soms hoofdpijn.

Deel Deze Pagina