Hoi, Ik kleed mijn dochtertje eigenlijk zoals ik zelf ook gekleed ga wat betreft het weer. Bv ik : zomer-winter of geen jas aan... dochter ook. Nu het toch echt zomer begint te worden weet ik alleen niet zo goed of ik mijn dochter van 9 maanden ook gewoon een jukje aan kan geven zonder een maillot en zonder romper met lange mouwen... Hoe gaan jullie hiermee om? UIteraard zit ze bijna alleen maar in de schaduw (en met wandelen zit ze bv veel stil).
Als het zo'n weer als vandaag is en het nog warmer word, kan ze makkelijk een rompertje met korte mouwen, maillot is veelste warm met dit weer. Ik had me zoontje vandaag lekker in zijn rompertje zonder mouwtjes in de box laten spelen naar buiten doe ik hem een rompertje aan (korte mouw) en eroverheen een tshirtje met korte broek of een 3kwart broekje. Ik neem wel altijd een vestje mee in me tas mocht het afkoelen.
onze dochter had met 3 weken al een jurkje aan en momenten met een romper en een broekje.... Het was toen 34 graden en in onze flat niet koeler dan 27. Warm = Warm... Dus lekker zomers kleding aan en de malloit lekker uit laten. Ik zou nu ook eerder kiezen voor een legginkje onder een jurkje dan voor een maillot.
Mijn jochie had met 9 maanden wel korte mouwen/broeken aan. Maar dan lag hij buiten in de schaduw, uit de wind. Vooral dat laatste maakt het soms nog koud.. Nou heb ik een warmbloedig jochie, dus die zweet al snel. Dat hebben ook niet alle kindjes. Misschien kun je een korte legging (knielengte) onder het jurkje doen, en dan een korte mouw romper? Alleen een jurkje zonder maillot is misschien nog wat fris. Jurkjes bedekken de beentje toch wat minder dan een korte broek (afhankelijk van het soort jurkje)
Ja hoor met zo'n warm weer gerust zonder mailiot en met blote armpjes. Hier vandaag bijvoorbeeld een 3 kwart broekje en daarop een spaghetti top. Heb er wel nog een bolero met korte mouw op gedaan. Dochter is bijna 10 maanden oud.
Mijn zoontje is 3,5 maand oud en ik doe hem op warme dagen al een korte broekje en een t-shirtje aan met een mouwloze romper eronder. Ben ik nu heel fout bezig? Mijn mannetje heeft het wel snel warm en zweet snel dus heb niet het idee dat hij het koud heeft.
mijn zoontje is ongeveer net zo oud als de jouwe, maar kleedt hem wel hetzelfde als jij doet. mouwloze romper, t-shirtje, korte broek (althans, hoort kort te zijn is nog iets te groot) en is vanmiddag ook zo mee naar buiten geweest. Uit de zon maar wel in de wind omdat het bijna niet anders gaat als je vaart maar bij binnenkomst had hij 37,5 dus niet te koud. Heb Daniël eerste 2 dagen wel vaker getempt, maar is eerder te warm dan te koud. 37,4/5 is normaal bij hem. Hij ligt nu gewoon in zn rompertje hier naast me.
Nee hoor, je bent niet fout bezig. Mijn ventje gaat ook gewoon in korte mouwen en een luchtig broekje. Heb nog niet echt leuke korte broekjes, maar anders kreeg hij die gewoon aan. En 's nachts (het is ongeveer 22 graden op zijn kamertje) ligt hij alleen in een rompertje met korte mouwen en een pyamabroekje in zijn zomerslaapzakje. Heb dan nog wel een dekentje hoor. Zolang zijn nekje aangenaam aanvoelt, vertrouw ik erop dat het allemaal goed is.
kan prima hoor als het lekker weer is. Emma is geboren toen het heel warm was dus die had al heel snel een t shirtje aan. Het was warm zat!
Hier ook zonder rompertje als het warm is hoor! Een 10-tal dagen geleden was het 28° (schaduwtemp) en toen enkel een luchtig jurkje met kortje mouwtjes aan. Ze deed niet liever dan het omhoog trekken en lekker d'r blote buik te showen
hier ook gewoon net als ik zelf hoor als je echt een koukluumpje hebt daan kun je meer aandoen maar dat ligt aan het kind. een vriendin die heeft een meisje die het snel koud heeft en die ligt nu dus echt nog in een maillot en ook een jasje aan. anders dan trilt ze echt van de kou. dus ligt echt aaan je kind en jezelf. maar het kan dus best hoor
Kreeg hier een keer een heel goed advies. Gebruik als richt lijn hoeveel kleding draag jij? En dan 1stuk meer. Heb ik eigenlijk daarna altijd gebruikt omdat ik het ook vrij lastig vind om te zien wat ze aanmoeten(te warm of te koud)
Ik vind het altijd makkelijk om je kindje in laagjes aan te kleden. Zo heeft Tygo een aantal broekjes die die lang kan dragen en kan oprollen zodat je een korte broek krijgt. T-shirt met korte mouwen en een dun vestje erop. Of een romper met korte mouwen en een t shirt met lange mouwen als je voeld aan je kindje en hij heeft het warm kun je het zo uittrekken.
Ik heb Gijs gister een tshirtje aan gedaan en een soort dunne joggingsbroek.. Doordat dat broekje aan de kleine kant begint te raken, kropen de pijpen al wat op en door t elastiekje onderin bleef t mooi vlak onder de knie zitten.. gisterochtend rond 10.30 even achter wezen kijken ( erf boerderij) en geen jasje aan gedaan.. Gistermiddag was dat hier ook niet nodig..
Ja, grappig ditzelfde vroeg ik me ook al af. Met name over de maillot dan. Een jurkje gaat toch tot de kont omhoog en leggings draagt ze niet. Ze is nu 5 maanden. Kan het dan wel, blote benen?
Hoi hoi, Dank jullie wel voor de tips. Soms is het zo lastig hihi omdat ik niet weet of ik het dan wel goed doe!
Onze meid krijgt met dit weer 'smiddags gewoon een jurkje met blote beentjes aan hoor. Het is echt wel heel warm. Alleen 'smorgens trek ik haar dan even een legging aan.
Finn heeft vandaag ook een kort broekje en t-shirtje aan met een romper met korte mouwen...kan best volgens mij
geen maillot zou ik haar met dit weer niet aantrekken. veels te warm joh. maddi heeft nu een korte mouw romper aan met een tshirtje en een 3 kwart surferachtig strandbroekje. zij net boodschappen wezen halen en hij vond het heerlijk.