Als ik het zo lees valt het toch allemaal wel mee met Owen? Hij kan ook gewoon eczeem hebben zónder allergie hoor.. Succes in elk geval, als ik jou was, was ik inderdaad ook weer overgegaan op gewone voeding
ja vaak valt het ook enorm mee met Owen hoor! Hij heeft alleen van die dagen ertussen dan is ie bijna niet te troosten. Dat begon rond moederdag. Toen begon ie vreselijk op zijn handje te sabbelen en vaker te huilen. Die week werd het alleen maar erger. Dus ik kreeg Zantac want had het idee dat het aan zijn reflux lag dat ie zo huilde. Na 2 keer Zantac te hebben gegeven en speciale zalf voor zijn uitslag werd het huilen veel erger. Wij naar de huisartsenpost want ik dacht dat het een allergische reactie was op de Zantac. Maar hun onderzoeken doen en uit het bloed kwam eruit dat ie ergens allergisch voor was en ze ging ervan uit dat het dus koemelkallergie was. Naderhand merkte ik dat ie totaal niet tegen die speciale zalf kon. Als ik het erop smeerde dan krijste hij het uit en werd ie heel erg rood! Ach weer heel verhaal. Sorry. Maar probeer voor mezelf alles op een rijtje te zetten en te kijken hoe en wat en wat heb ik gemist? Waarom doet Owen zo de ene keer en de andere keer niet? Wat mis ik? Welk onderdeel van het gedrag begrijp ik niet of zie ik verkeerd? De oudste ( Erik ) was een hele moeilijke baby. Wilde niet alleen slapen, alleen maar aan de borst, dag en nacht en anders dan huilde hij alles bij elkaar uren en uren lang. Owen is zo totaal niet. Dus echt vergelijkings materiaal heb ik niet.
Het kan ook een tandje zijn? Owen zal de eerste baby niet zijn die zo snel een tandje krijgt En daar kunnen ze heel lang last van hebben, het kan ook nog tijden duren eerdat dat tandje dan eens door is..
ja dat zei mijn schoonmoeder ook. Haar oudste kreeg ook met 4 maanden al zijn eerste tandje. Maar dacht dat dat niet kon. Is wel zo dat als ie zo sabbelt op zijn handje wil ie geen speen maar wel een bijtring. Schijnbaar geeft dat toch verlichting dan?
Dan zou het best eens een tandje kunnen zijn. En natuurlijk kan hij daarnaast last hebben van eczeem - dat kan helemaal los staan van allergieën. Ik heb ook al eczeem sinds mijn geboorte, maar ben nergens allergisch voor.
lief dat je het vraagt Nog steeds goede dagen en slechte dagen. Gisteren en eergisteren heel goed. Vandaag weer huilerig. uit pure wanhoop maar rijstebloem door de fles gedaan en toen was ie eindelijk stil! Kan ook toeval zijn natuurlijk Morgen op controle bij de kinderarts. Ik las dat de AR voeding goed aansloeg bij Joënna he?
Heb je wel eens aan sprongetje gedacht? Dan huilen ze ook meer/vaker/harder.... Hier gaan de sprongen heel moeilijk. 2 dagen veel huilen, dan 1 dagje rustiger en meer slapen, dan weer 2 dagen huilerig/weinig slapen enz.... Zou dat het misschien ook kunnen zijn? Misschien heeft iemand dat al eens opgenoemd?
Had ik wel aan gedacht ja aan een sprongetje. Dat dacht ik in het begin ook. Maar toen werd ie om de zoveel dagen huilerig en dat elke week. Dat maar een dagje en dan weer over. Kan me niet voorstellen dat ie elke week een sprongetje heeft. Wel lief dat je meedenkt
Daar kom je alleen maar achter door het vaker uit te proberen Misschien is hij wel erg hongerig? Is er nog wat uit het bloedonderzoek gekomen? Succes, laat je weten hoe het is geweest? Ze doet het zo super goed op de voeding! Ze spuugt niet meer, soms kulkt ze nog wel een beetje, maar dat is als ze druk is geweest in haar box. Dit mag echt geen naam hebben. Ze is super vrolijk. Ik heb al geprobeerd om de Zantac achterwegen te laten, maar hierdoor werd ze toch weer huileriger. Ook hoef ik nu nog maar 2 schepjes nutriton toe te voegen ipv 5 á 6.
hoi hoi. Vandaag dus kinderarts geweest. Uitgelegd dat de Nutramigen niet werkte en nu gewone voeding. Ze zei ook dat dat prima was en als ie het nu goed doet op de AR voeding dat dat dan meer iets voor hem is. ZE zei wel dat ik het in de gaten moet houden. Dat over 3 -4 weken ie niet weer een terug val krijgt ( dat is meestal als ze een koemelkallergie hebben ) Als dat niet het geval is dan is het toch geen koemelkallergie geweest en wat ze in het bloed zag ziet ze meestal bij allergie. maar kan ook dat het 'gewoon' in zijn bloed zit en dat verdwijnt na een tijdje ( dat gebeurd bij meer kindjes zei ze. Echt snappen deed ik het niet ) Kan ook dat ie ergens anders allergies voor is. Maar wat dat weten we niet. Wel heeft ie een grote kans op astma omdat mijn man het heeft en zijn oom. En ook omdat ie vaak zo vol klinkt en dat met zijn eczeem is de kans groot dat ie het ook krijgt. Dus in de gaten houden. Maar goed, wat het nou precies is dat ie het een paar dagen goed doet en daarna niet meer dat weet ze dus niet. Ze vroeg : is het leefbaar voor hem? En voor jullie? Zo ja dan laten we het zo. Ik zei dat het zo wel leefbaar was. Hij groeit goed en eet goed en ontwikkeld zich goed en op de goede dagen is ie erg vrolijk enzo. Over de rijstebloem zei ze dat ik dat dan gewoon moet geven op de mindere dagen. Kijken hoe dat gaat. En of dat de truc is. Over 3 maanden terug komen. Als er dan tussendoor wat is ofzo dan kan ik eerder komen. ----------- Wat fijn dat Joënna het zo goed doet op die voeding! Anders over een maandje weer eens proberen of je de zantac weg kan laten. Wie weet lukt het dan wel.