Kind ineens vaak ziek

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Typicalme, Dec 5, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Hoi allemaal,

Vraagje, mijn dochter van bijna 8 jaar is vanaf juli bijna iedere maand ziek geweest, steeds een ander virus. De nacht voordat we op vakantie gingen buikgriep, de nacnt voor 1e schooldag buikgriep, vorige week hoest/snot/koorts en gisteren weer hoofdpijn en koorts, vandaag dus weer de Sinterklaasviering gemist op school :( Dit had zij voorheen helemaal niet zo!
    Herkent iemand dit? Ik hoorde dat bij veel mensen de weerstand verlaagd lijkt sinds corona..

Ze eet veel groenten en fruit, krijgt Multi en vit D, Echinacea.. Ik begrijp er niks van..

Ik hoor het graag of iemand dit herkend.

Bedankt alvast!

2. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,768
    2,184
    113
    Hier eigenlijk ook wel bijna iedere maand iets anders, om gek van te worden.
    Ik denk ook dat het door de lockdown en corona maatregelen komt: er zijn nu heel wat virusjes die nog even snel lang komen.

Typicalme likes this.
  3. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,875
    2,875
    113
    Noord-Holland
    Ik denk ook verlaagde weerstand door de lockdowns, maar als ik zo je lijstje zie denk ik vooral ook spanningsgerelateerde klachten...

Dubbelgeluk and Typicalme like this.
  4. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Daar denken wij ook wel aan, hoewel er vorige week geen reden was. Maar het zijn wel steeds echt virussen, 1 keer had haar zusje het een week later en ze heeft er ook echt koorts bij, hoesten, snot... Weet ook echt niet hoe ik haar daar dan mee kan helpen..

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Hier werd t bal na t eerste RS geintje, dr hoefde maar een sniffel voorbij te schieten en zat ze weer thuis gestrekt met koorts en ellendig vanwege een doodordinaire verkoudheid waar een kind normaal keihard mee doorrent al snotterend. (Pre corona was dat).

Buikgriep hier nog weinig last van gehad, dat was, gelukkig, een eenmalig dingetje.

Echinea hebben we gebruikt, zijn hier overgestapt naar Sambucol gevoelsmatig werkt dat beter (moeilijk een cijfer aan te geven).

Share This Page