voor 1 keer langer dan 2 uur in de maxi cosie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendyd, 25 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hallo, ik heb een vraagje. vandaag gaan we naar familie voor de kerst en daar kunnen ze geen wandelwagen kwijt, dus nemen we de maxi cosie mee voor onze baby van 2 weken oud zodat hij daar in kan slapen, we gaan een halve dag, is het erg als hij voor 1 keer langer dan 2 uur erin zit. hij zal er ook wel regelmatig uitkomen hoor voor eten enzo. groetjes wendy.

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ikzelf zou het niet doen eigenlijk, maar ieder zijn/haar eigen mening hè, dus als jij vindt dat het kan dan moet je het doen voor een keertje.

3. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou het niet doen. Kun je de wagenbak niet meenemen en dan op bed zetten ofzo?

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Dat wilde ik ook zeggen.

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Kan de kleine bv niet boven in het midden van het grote bed liggen om te slapen?
    Een kleine van 2 weken rolt nog niet, dus dat kan best.
    Ik zou het niet doen, zolang in de MC... Het is echt een onnatuurlijke houding, probeer zelf maar eens zo te slapen!

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik zou het ook niet doen, er zijn zoveel andere opties, bijv wat de anderen zeiden de kidnerwagenbak of tussen 2 grote kussens in in het midden van het bed ofzo... heb je geen campingbedje? Heb ik zelf niet hoor daar niet van :p Ik zou zelf de bak van de wandelwagen meenemen. lekker makkelijk

7. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    ik zou ook de bak meenemen of inderdaad lekker op t grote bed (heb je een mooi excuus om er zelf even bij te kruipen ;) )

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik zou ook gewoon de wandelwagenbak meenemen. Die kan je eventueel zelfs op een tafel kwijt!

9. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Neem in iedergval iets mee waar de kleine plat kan liggen. Je hebt ook wipstoeltjes die je in een hele rechte ligstand kan zetten bijvoorbeeld. Maar een wandelwagen is het beste denk ik. Lekker beschut en knus. In de maxi cosi laten slapen voor z'n kleine baby is echt slecht. Kunnen ze best last van het rugje van krijgen.
    Succes!

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb je laatst niet gehoord, van baby's die slapen in een maxi-cosi?
    Er kunnen rare dingen gebeuren.
    Gebruik z'n maxi-cosi alleen voor in de auto, of op de wagen evt om te wandelen, maar laat je kindje er niet in slapen.
    * reiswieg meenemen.
    * campingbedje
    * of idd in groot bed, met 2 kussens ernaast.
    Maar ik zou als ik jou was gewoon de reiswieg meenemen, is lekker warm en knus voor z'n kleintje.
    Succes ;)

11. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    zou het ook niet doen, ik voel me al rot als mijn mannetje er een uurtje inzit, omdat het wel eens kan uitlopen met bijv. boodschappen doen.

gewoon de wagenbak meenemen!

12. bellaitalia

4 dec 2006
    9
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Ik lees net al jullie reacties en moet toch even ook mijn reactie kwijt. Heb zelf 2 miesjes (3 en bijna 2 jaar) en ben net zwanger van de derde. Wij wonen in Italie en toen de meisjes klein waren zijn we soms ook met de auto van Nederland naar Italie gereden. Ze zaten dan een enkele keer ook langer dan 2 uur in de maxicosi. Ik zette deze dan helemaal plat, naar voren getrokken zodat er een ligstand ontstaat die welliswaar niet helemaal plat is maar wel horizontaal. Het kan echt geen kwaad als je baby eens voor 1 keertje iets langer in de MC zit hoor. Natuurlijk, als het anders kan, dan liever anders, maar bij lange reizen, bijvoorbeeld 3 uurtjes in de auto is het echt geen ramp. Het is vervelender om je baby na 2 uurtjes wakker te maken dan hem nog een uurtje te laten doorslapen in de MC. Als je baby lighouding vervelend begint te vinden laat hij wel van zich horen.
    Nogmaals...ik heb het wel over 1 keertje, en niet over regelmatig natuurlijk, dat lijkt mij namelijk ook geen goed idee.

Zo, dat moest ik ff kwijt. Groetjes en alvast gelukkig nieuwjaar voor iedereen.

13. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik wist het eerst ook niet hoor dat dat slecht was. Ik reesde van hot naar her met die kleine in de maxi. Hij vind eht heerlijk. Toen ik het dus hoorde heb ik het negevraagd en sindsdien ben ik er wel alert mpop hoor. Maarja soms kan je het niet voorkomen, Wanneer je gaat shoppen en je kan niiet de hele wagen mee nemen nou dan nemen we de maxi taxi. Zodra we thuis zijn gaat die kleine eruit.

Dus een keertje moet kunnen denk ik. Verder als ik lang op visite ga dan neem ik een wipstoel mee kan ie lekker plat liggen en neemt geen ruimte in beslag ook.

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nou ik vind persoonlijk shoppen niet een belangrijke rede om je kindje langer in de mc te laten zitten/liggen eigenlijk, maarja..wie ben ik ;)

15. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    precies ;)

16. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik denk dat een keertje langer in de MC echt geen kwaat kan, als je er maar geen gewoonte van gaat maken. Een vergroeing krijg je echt niet zomaar en een baby ook niet. Maar als je een andere mogenlijkheid kan toepassen doe dat dan wel..

17. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Het is niet goed, maar als je oplet kan het voor een keer geen kwaad. Wij zijn op wintersport geweest met de auto en Tijn mee. We reden snachts en hij heeft er achter elkaar zo'n vier uur in gezeten, toen gestopt. Ik zat bij hem achterin. Hoorde later ook van het bericht dat het zo slecht was, zou het nu ook niet meer zo snel doen. Maar volgens mij is het niet zo erg als het een keer gebeurt. Heb je een andere keuze, dan zou ik dat doen, gewoon lekker plat laten liggen.

Deel Deze Pagina