Pijnlijke borsten, buiksteken onderin 2 dagen na nod

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sunny37, 27 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Hoi, ik heb donderdag positief getest ovulatie, donderdag avond 'geklust.
    Vrijdag ovulatie test negatief. Nu heb ik sinds vanochtend enorm pijnlijke tepels en steken in onderbuik.
    Nu moet ik natuurlijk geduld hebben en eind volgende week testen:D
    Maar wie had deze klachten ook zo kort na nod?
    Of wat hadden jullie voor verschijnselen?
     
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dat was niet je nod toch? Je nod is de dag dat je normaal gesproken ongesteld zou worden...
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Je nod is de dag dat je ongesteld moet worden. Ik denk dat je 2 dpo bedoelt, days past ovulation. Overigens denk ik dat je ei gister is gesprongen, of zelfs vandaag. Je ei springt 24-48 uur na de positieve test. Ik zou zelf vandaag als 1dpo nemen.

    Maar over je kwalen: tijdens/na je eisprong verhoogt je lijf het hormoon progestoron. Die geeft enorm veel kwalen die lijken op een beginnende zwangerschap. Die kwalen zeggen helemaal niks over bevruchting of zwangerschap zelf, helaas...

    Succes met wachten!
     
    Sado vindt dit leuk.
  4. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Oops ja bedoelde mijn ovulatie dag;)
     
  5. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Ik heb woensdag niet getest, maar wel vermoeden dat ik een piek had, en donderdag. Mijn gevoel zegt dat mijn ei al gesprongen is. Heb nu alleen erg pijnlijke borsten. Ik heb weleens gevoelige borsten tijdens of net na ovuleren, maar niet zo pijnlijk. Niemand mag er nu aankomen;). Valt me op. Had iemand dat ook zo vroeg? Kan natuurlijk ook gewoon iets anders zijn.
    Eerst maar ff afwachten:thumup:.. En geduld hebben
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja ik heb het heel vaak vlak na eisprong! Zere tieten, zodanig dat mn vriend er ook echt niet aan mag komen. Zoals ik al schreef, dat komt door progestoron.
     
  7. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Of misschien wel door een eventuele zwangerschap, zoals ik schreef;), normaal heb ik dat niet. Ik las dat sommige vrouwen al snel bepaalde verschijnselen krijgen. We wachten geduldig af:D, een test is toch het betrouwbaarst.
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Zwangerschapsverschijnselen kan je pas krijgen als er iets ingenesteld is. Je bent vandaag 1, misschien 2 dpo dus er kan nog niets ingenesteld zijn (pas tussen 5-10 dpo). Dat vrouwen sneller is boelen kan maar is wel pas na innesteling, er is nu gewoon nog “niks”. Dat je borsten erger zeer doen dan normaal komt zoals Lisa280887 al heeft aangegeven door het progesteron. Of, je lichaam is tenslotte geen robot, omdat het deze maand een keer net anders aanvoelt dan altijd. Je kan niets doen dan afwachten en over een dag of 8-10 een test doen.
     
    Sado en Lisa280887 vinden dit leuk.
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Maar dat kan dus niet zo snel na je ei... je maakt pas hcg aan wanneer de innesteling is geweest. En op 1dpo is dat nog niet geweest. Pas tussen 4 en 12 dpo ofzo.

    Als ze al zo vroeg die verschijnselen hebben, komen deze eerst door progestoron. Daarna toevallig door hcg.
    Ik heb het ook de ene keer wel en een andere keer weer compleet andere kwalen. En tot voor de IUI toch echt niet zwanger zijn, zie onderschrift.

    Nog iets: als je kwalen uiteindelijk door hcg komen, moet je positief testen met en predictor. Dus als je nu een test zou doen en hij is negatief, komen je kwalen dus zeker niet van hcg.
     
  10. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Mijn vraag was meer of iemand dat ook had, wat ze voelden na bevruchting. Nogmaals het voelt anders dan normaal na ovulatie bij mij.
    Genoeg geleerden in ieder geval hier:roflmao:.
    Dus mijn vraag iets duidelijker, voelde je lichaam anders aan na ovulatie? ( achteraf gezien na dat je zwanger werd)
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Wat je voelt tussen eisprong en de innesteling (dus zeg tot aan ca 7-9 dpo) is 100% progesteron.
    Dat je het normaal niet voelt na ei kan goed komen doordat je lichaam elke keer anders reageert op progesteron. Het heeft de dag vd eisprong/de dag na de eisprong helaas niks met een bevruchting te maken.

    Hoop mag je altijd hebben natuurlijk, maar je moet wel realistisch naar de "kwaaltjes" kijken.
    Zwangerschapkwaaltjes (die verdomd veel op progesteronkwaaltjes lijken) komen echt pas als je lichaam hcg gaat aanmaken en dat gebeurd echt pas na de innesteling.
    Op zijn vroegst kan je op 6-7 dpo iets merken van zw kwaaltjes, maar ook dan is het nog uitzonderlijk vroeg.
     
  12. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de theoretische uitleg. Dat was niet de vraag die ik had. Dus bij deze; zou ik graag weten wat vrouwen voelde na de bevruchting. Voelen.. Dus geen theorie les meer;). Dat is denk ik een andere topic.
    Graag kom ik in contact met vrouwen die zich andere voelden na de bevruchting, wat merkte je op? Ik heb op internet gelezen, dat sommige vrouwen veranderingen opmerkten.
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Na de bevruchting/eisprong? Bij mijn oudste zoon had ik krampjes op dag 2 na mijn eisprong. Maar aangezien de bevruchting buiten mijn lichaam om gebeurde in een schaaltje, kan het dus niet van een bevruchting zijn geweest.

    Verder voelde ik nooit iets direct na mijn eisprong en dus de bevruchting.
    Enkel pas na de innesteling, dan kreeg ik pijnlijke borsten door het hcg, maar dat kwam pas rond 8 dpo (de laatste keer op 6 dpo).

    Ik krijg het idee dat je niet wil geloven dat je nu kwalen hebt door progesteron en door het gele lichaam (het weer vullen van het lege follikel wat krampjes kan veroorzaken), maar liever alleen wil horen dat vrouwen zwanger waren en op 1 dpo kwaaltjes hadden.
    Echter (jaja daar komt die theorie weer), was het puur toeval dat ze die kwalen hadden, want dat kan niet door een bevruchting komen, maar kwam bij deze vrouwen dus door hetgeen wat hierboven ook al gezegd is.
     
    YellowEyes, Sniekie, Maan14 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Je vraag in je beginpunt was toch echt heel anders. Je had steken in je buik en zere tepels na je eisprong en wilde weten of andere dat wellicht ook hadden. Nu vraag je wat andere voelde na bevruchting en ook zwanger bleken te zijn. Vandaar dat je wellicht ook niet het gewenste antwoord op je vraag krijgt.
     
  15. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Helaas dus geen ervaring met iemand kunnen delen met iemand die zich anders voelt na bevruchting. Dat komt vast wel ergens anders:). Ik ben niet de persoon om negatieve discussies te beginnen. Dus hierbij graag deze topic sluiten.
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat doe jij onaardig zeg. We proberen je uit te leggen dat dat wat je vraagt niet klopt. Goed bedoeld. Maargoed. Als je dan zo eigenwijs bent, doe dan lekker je ding. Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn!
     
    Louise11110, YellowEyes, Roos12 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Ik ben niet onaardig. Maar goed, heb nu een topic gevonden met meiden die na dpo wel iets voelde:), daarna zwanger of niet. Dus respecteer graag dat deze topic gesloten wordt. Vind ik wel zo aardig:D
     
  18. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook niet dat je onaardig bent. Ik zeg dat je onaardig doet. Wij proberen je allemaal uit te leggen dat dat wat jij vraagt dus niet kan. En dat het dus puur toeval is dat die meiden die dingen voelden meteen na eisprong. Maargoed. @Beheer , ts wil er een slotje op. Ze krijgt niet de antwoorden die ze wil horen.
     
  19. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Beetje onaardig niet. Ik wens je sterkte
     
  20. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    En ik heb een topic gevonden hier met meiden die na 1, 2, 3 etc dpo wel verschijnselen hadden. Dus je hoeft hier niet meer op te reageren ;). Stop die energie in andere dingen. Met alle liefde bedoeld. Einde discussie. Beheer graag topic stoppen.
     

Deel Deze Pagina