loopfiets voor 2 jarige?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Mindy26, Jun 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

Feb 11, 2014
    977
    413
    63
    Female
    Mijn zoontje wordt dinsdag 2 jaar en wij willen hem graag een loopfiets voor hem kopen. Nu zie ik overal dat het vanaf 3 jaar is..
    12 inch. Nu weet ik niet wat ik moet doen..mijn zoontje is groot voor zijn leeftijd. Wat zouden jullie doen?

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    #2 Rian85, Jun 3, 2015
    Last edited: Jun 3, 2015
    Onze dochter heeft een puky voor haar tweede verjaardag gekregen. Ze paste er wel meteen op maar kan nu met 2.5 jaar pas echt goed fietsen.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Hier ook bij beiden gestart met de puky en ze konden er hier wel snel mee overweg, rond 1,5 jaar. Dochter was toen wel iets te klein maar mijn zoon fiets er nu elke dag op naar de winkels en is ongeveer 86 cm.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook een Puky voor z'n tweede verjaardag en hij reed er gelijk mee weg...

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    We hebben early rider.
    topfietje!

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    hier ook een puky met de 2e verjaardag gekregen, wel bewust de puky 3+ gegeven. die is net wat groter maar heeft luchtbanden en ze kunnen er langer mee vooruit anders moet je volgend jaar weer wat nieuws kopen.
    mijn zoon kon er met de 2.4 maanden op rijden maar ging (en gaat) nog niet hard, het gaat steeds beter en we blijven goed oefenen,
    hij noemt het altijd de moter omdat er geen trappers aan zitten en maar 2 wielen heeft :D

7. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
  8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Mijn dochter kreeg voor haar tweede verjaardag een puky loopfiets en kon er gelijk goed mee overweg.

9. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Ik heb vandaag toevallig een loopfiets gezien bij de Kruidvat. Ik wil voor mijn dochter ook eentje kopen, zij wordt bijna 2.5 jaar en ook groot voor haar leeftijd 96 cm.
    Het is een houten loopfiets ook 3+ .. Hij kostte 35 euro..
    Ik weet niet of ze een jongens versie hebben maar hij lijkt goed. Ik ga hem misschien kopen.

10. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Roosje
    Mijn moeder heeft dat fietsje. Ziet er ook goed uit hoor. Maar deze is hoger dan de Puky.
    Mijn dochter is nu 86 cm en kan er nog niet op!
    Voor jouw dochter moet het wel lukken denk ik.

Onze dochter heeft een Puky gekregen voor haar 2de verjaardag. Maar ze is nog bang, durft er nog niet alleen op!
    We oefenen regelmatig, maar ik mag het fietsje nog niet loslaten ;)

Ik lees hier dat de meeste kindjes er meteen mee weg zijn.. Hier niet dus!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Hier ook een Puky voor zijn 2e verjaardag, ging gelijk goed. Nu is hij wel weer te klein, maar goed, ze groeien ook zo snel dat dat niet zo raar is natuurlijk.

12. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    dochter kreeg met haar 2e verjaardag een puky 2-wiel loopfiets. De wutch had ze met 1 jaar al en weed ze te groot voor. We hebben bewust de grote versie van puky gekocht omdat ze vrij groot is voor haar leeftijd.
    Het was bij haar niet zo dat ze er meteen op weg 'fietste' Nog steeds is ze wat voorzichtig/langzaam, maar ze vind het wel erg leuk . Dus de handigheid en snelheid komen vanzelf. Ze is nu 2 jaar en 3 maand oud.

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Dochter kreeg voor haar eerste verjaardag een Wishbone Bike. Kan vanaf dat ze kunnen lopen tot een jaar of 5 geloof ik. Eerst met 3 wielen, later met 2. Frame kan omgekeerd worden zodat ie hoger wordt, en zadel is ook in hoogte te verstellen.

14. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Die grotere versie is ook wel moeilijker dan de kleine 10 inch versie. Doordat het fietsje groter is, beweegt het stuur verder van links naar rechts dan een kleiner fietsje. Het is dus moeilijker om evenwicht te hanteren.

Mijn dochter is van gemiddelde lengte, en ik ben blij dat ik wel de kleinste versie heb aangeschaft (Puky Starter, via marktplaats). Met 19 maanden was ze lang genoeg (83 cm) en kon ze ermee overweg. Wel langzaam nog, maar ze reed zo mee naar de supermarkt. Het stuur/zadel is ver te verstellen dus kan er tot haar 3e wel op. En dan tijd voor een echte fiets :)
    Lijkt me ook zo zonde om een loopfiets te kopen voor 2e verjaardag, en dat als je dan een grotere versie koopt hij eerst een half jaar aan de kant moet staan voor ze er goed op weg kunnen. Maar dat hangt ook deels van de lengte af.

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    wij zijn in winkel wezen 'passen'. De kleine versie zou meteen al een stuk omhoog gezet moeten worden, dus die zou snel te klein zijn geworden. Zelfs bij de grote staat zadel niet op de laagste stand. Ze was met 2 jaar dan ook al 92 cm. Als dat niet het geval was geweest hadden wij ook voor de kleine versie gekozen.

16. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ja hier ook. Geweldige fiets, erg mooi ook :) Dochter fietst er heel erg graag op en kan ook nog flinke snelheid maken. Fijn vinden we dat, prettige afwisseling op het sjokken af en toe ;)

17. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Hier voor 2de verjaardag loopfiets van Berg gekregen. Echter pas sinds een tweetal maanden wil hij erop. Wilde/durfde niet en opeens was hij er niet meer vanaf te slaan.
    Gaat nu trouwens als een speer met de benen in de lucht.😄

18. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Hier kan ze het echt nog niet, we hebben er wel eentje staan, omdat we hem voor heel goedkoop konden overnemen nieuw in verpakking.... maar hij staat op zolder en ze krijgt hem van de sint. Ze heeft wel een mini loopfietsje, zo een plastic mini ding met zitje. Ding was 9 euro en dat begint ze eigenlijk nu pas te snappen. Mijn dochter is behoorlijk lang trouwens, maar loopt motorisch nog wel een beetje achter

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe snel kunnen ze ermee fietsen? Kan je te voet volgen of moet je er achteraan rennen of fietsen?

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij hebben ook zo een prulletje van 9 euro. Daar durft hij ook nog maar op sinds deze week. Met die kan ik gewoon naast hem wandelen maar ben wel benieuwd hoe de echte zijn en hoe lang ze ermee doen.
    Vanaf wanneer gebruiken ze een gewone fiets met zijwieltjes?

Share This Page