Mijn zoontje wordt dinsdag 2 jaar en wij willen hem graag een loopfiets voor hem kopen. Nu zie ik overal dat het vanaf 3 jaar is.. 12 inch. Nu weet ik niet wat ik moet doen..mijn zoontje is groot voor zijn leeftijd. Wat zouden jullie doen?
Onze dochter heeft een puky voor haar tweede verjaardag gekregen. Ze paste er wel meteen op maar kan nu met 2.5 jaar pas echt goed fietsen.
Hier ook bij beiden gestart met de puky en ze konden er hier wel snel mee overweg, rond 1,5 jaar. Dochter was toen wel iets te klein maar mijn zoon fiets er nu elke dag op naar de winkels en is ongeveer 86 cm.
hier ook een puky met de 2e verjaardag gekregen, wel bewust de puky 3+ gegeven. die is net wat groter maar heeft luchtbanden en ze kunnen er langer mee vooruit anders moet je volgend jaar weer wat nieuws kopen. mijn zoon kon er met de 2.4 maanden op rijden maar ging (en gaat) nog niet hard, het gaat steeds beter en we blijven goed oefenen, hij noemt het altijd de moter omdat er geen trappers aan zitten en maar 2 wielen heeft
Onze zoon wordt in juli 2 en we gaan ook een loopfiets kopen. Wij gaan voor deze: Bandits & Angels Green bandit 2in1 limited edition | Loopfietsen.nl omdat je deze in twee standen kunt zetten
Ik heb vandaag toevallig een loopfiets gezien bij de Kruidvat. Ik wil voor mijn dochter ook eentje kopen, zij wordt bijna 2.5 jaar en ook groot voor haar leeftijd 96 cm. Het is een houten loopfiets ook 3+ .. Hij kostte 35 euro.. Ik weet niet of ze een jongens versie hebben maar hij lijkt goed. Ik ga hem misschien kopen.
Roosje Mijn moeder heeft dat fietsje. Ziet er ook goed uit hoor. Maar deze is hoger dan de Puky. Mijn dochter is nu 86 cm en kan er nog niet op! Voor jouw dochter moet het wel lukken denk ik. Onze dochter heeft een Puky gekregen voor haar 2de verjaardag. Maar ze is nog bang, durft er nog niet alleen op! We oefenen regelmatig, maar ik mag het fietsje nog niet loslaten Ik lees hier dat de meeste kindjes er meteen mee weg zijn.. Hier niet dus!
Hier ook een Puky voor zijn 2e verjaardag, ging gelijk goed. Nu is hij wel weer te klein, maar goed, ze groeien ook zo snel dat dat niet zo raar is natuurlijk.
dochter kreeg met haar 2e verjaardag een puky 2-wiel loopfiets. De wutch had ze met 1 jaar al en weed ze te groot voor. We hebben bewust de grote versie van puky gekocht omdat ze vrij groot is voor haar leeftijd. Het was bij haar niet zo dat ze er meteen op weg 'fietste' Nog steeds is ze wat voorzichtig/langzaam, maar ze vind het wel erg leuk . Dus de handigheid en snelheid komen vanzelf. Ze is nu 2 jaar en 3 maand oud.
Dochter kreeg voor haar eerste verjaardag een Wishbone Bike. Kan vanaf dat ze kunnen lopen tot een jaar of 5 geloof ik. Eerst met 3 wielen, later met 2. Frame kan omgekeerd worden zodat ie hoger wordt, en zadel is ook in hoogte te verstellen.
Die grotere versie is ook wel moeilijker dan de kleine 10 inch versie. Doordat het fietsje groter is, beweegt het stuur verder van links naar rechts dan een kleiner fietsje. Het is dus moeilijker om evenwicht te hanteren. Mijn dochter is van gemiddelde lengte, en ik ben blij dat ik wel de kleinste versie heb aangeschaft (Puky Starter, via marktplaats). Met 19 maanden was ze lang genoeg (83 cm) en kon ze ermee overweg. Wel langzaam nog, maar ze reed zo mee naar de supermarkt. Het stuur/zadel is ver te verstellen dus kan er tot haar 3e wel op. En dan tijd voor een echte fiets Lijkt me ook zo zonde om een loopfiets te kopen voor 2e verjaardag, en dat als je dan een grotere versie koopt hij eerst een half jaar aan de kant moet staan voor ze er goed op weg kunnen. Maar dat hangt ook deels van de lengte af.
wij zijn in winkel wezen 'passen'. De kleine versie zou meteen al een stuk omhoog gezet moeten worden, dus die zou snel te klein zijn geworden. Zelfs bij de grote staat zadel niet op de laagste stand. Ze was met 2 jaar dan ook al 92 cm. Als dat niet het geval was geweest hadden wij ook voor de kleine versie gekozen.
Ja hier ook. Geweldige fiets, erg mooi ook Dochter fietst er heel erg graag op en kan ook nog flinke snelheid maken. Fijn vinden we dat, prettige afwisseling op het sjokken af en toe
Hier voor 2de verjaardag loopfiets van Berg gekregen. Echter pas sinds een tweetal maanden wil hij erop. Wilde/durfde niet en opeens was hij er niet meer vanaf te slaan. Gaat nu trouwens als een speer met de benen in de lucht.😄
Hier kan ze het echt nog niet, we hebben er wel eentje staan, omdat we hem voor heel goedkoop konden overnemen nieuw in verpakking.... maar hij staat op zolder en ze krijgt hem van de sint. Ze heeft wel een mini loopfietsje, zo een plastic mini ding met zitje. Ding was 9 euro en dat begint ze eigenlijk nu pas te snappen. Mijn dochter is behoorlijk lang trouwens, maar loopt motorisch nog wel een beetje achter
Wij hebben ook zo een prulletje van 9 euro. Daar durft hij ook nog maar op sinds deze week. Met die kan ik gewoon naast hem wandelen maar ben wel benieuwd hoe de echte zijn en hoe lang ze ermee doen. Vanaf wanneer gebruiken ze een gewone fiets met zijwieltjes?