Gedrag klanten is ook ver te zoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door blossom85, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Dat heb ik ook wel eens gehad, ik kreeg het letterlijk naar me toe gesmeten. Zo'n opgeschoten rotjoch. Staat hij er nog om te lachen ook, samen met zijn "mattie" :)
    Hij stak zijn hand uit voor het wisselgeld, doe net of ik het in zijn hand wilde geven en gooide het zo net ernaast op het kassablok.
    Alsjeblieft!

Toen mocht ik lachen, om die kop van hem... :D

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Jaaa!!!!! Ontzettend irritant!

Laatst een klant die t hoofdkantoor had gebelt want ze had 2 mnd geleden zomerjas gekochtt en nu lag er een knoop af, of ze korting kreeg of een knoop. Er zat een reserve knoop in de jas maar die wou ze niet gebruiken want had ze geen reserve meer :( :(

Das toch erg!

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik werk dan niet meer in een winkel maar in een pretpark en je zou denken dat mensen daar altijd blij en gezellig zijn ! tja... tot dat je een te klein kind moet weigeren voor HUN veiligheid dan kan je jezelf soms wel bergen hoor haha

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb vijf jaar als kapster gewerkt, en een jaar in een winkel.
    Bellen komt me bekend voor, maar ook zeggen dat het je verbaasd geen taartje te hebben bij de (GRATIS) koffie.
    Om vijf minuten voor sluitingstijd stampij maken dat je niet meer gekleurd, geknipt en geföhnd kan worden. Een klacht indienen bij kantoor dat je als compleet onbekende niet naar het toilet mag, terwijl er naast een gratis openbaar toilet is?
    Ook leuk: een klant wilde een blazer en vroeg mij of de maat goed was. Ik leg uit, wil je hem los dragen dan een maatje kleiner. Wil je hem dicht dragen, dan is dit de goede maat. 'O maar bij jou kan hij eigenlijk ook niet dicht' ehh?
    Of de vraag: wat verdien je nu eigenlijk precies?!
    Nee, ik snap niet waar we heen gaan met de tijd.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wat ik echt niet snap is waarom ze je om 17u40 of om 19u40 al buiten kijken als de boel open is tot 18u of tot 20u.
    En om 17u45 kom je er gewoon niet meer in, terwijl er op hun deur hangt dat ze open zijn tot 18u.
    Als je je personeel maar tot 18u wil betalen, hang dan op dat je sluit om 17u45.

Mijn ouders hebben een eigen winkel. Daar is elke klant welkom, ook om 5 voor 6. Dan maar wat langer open houden.
    Mensen die na sluitingstijd willen komen om één of andere reden, die moeten wel een afspraak maken op voorhand (mijn ouders wonen boven de winkel).
    Mijn vader is opticien, bij hem draait het dus om brillen. Een oogonderzoek zal ie om 5 voor 6 niet te gauw meer beginnen, maar als ze echt willen kopen ... dan laat ie 't gewoon doorgaan. Dat zijn centen en daar worden de rekeningen mee betaald!

Hopen verhalen heb ik overigens over arrogante, brutale, ... mensen in de winkel. Elke dag komen mijn ouders wel dingen tegen.
    Gratis sterkte laten opmeten, mijn vader die gratis leert lenzen in te doen en hier soms uren mee bezig is (ze mogen zo vaak komen proefdraaien als ze willen - het belangrijkste is dat ze het aan 't eind vlot zelf kunnen), lenzen laten bestellen (da's dus op je eigen sterkte) ... en achteraf moeten ze die lenzen toch niet hebben.
    Of een bril bestellen, glazen bestellen en die dan niet komen ophalen.
    5 jaar na datum komen zeuren over garantie.
    Met brillen van een andere opticien afkomen, waarbij duidelijk is dat de bril niet meer hersteld kan worden, maar mijn vader moet dat maar gratis oplossen. En uiteraard allemaal "vandaag".
    Met een kapotte bril afkomen waarvoor glazen moeten besteld worden (2 tot 7 dagen levering), maar uiteraard moeten ze de volgende dag op vakantie ... en kunnen ze niet zonder bril. Maar die bril blijkt dan wel al een week bij hen thuis te liggen. Kom dan eerder, hé!
    Schadegevallen die duidelijk zelf veroorzaakt zijn (mijn ouders zien na 35 jaar echt wel het verschil!) maar die uiteraard zogezegd "garantie" zijn. Of brillen waar men duidelijk op is gaan zitten of gaan staan, maar "we weten echt niet wat er mee gebeurt is" (wees dan eerlijk!).

De leukste vond ik toch een paar jaar terug ... Een dochter koopt voor haar 80-jarige moeder een degelijke loupe, zodat moeder terug haar krant kon lezen.
    Mijn vader zegt nog van "als ze niet goed is, kom dan maar terug, ik heb nog andere soorten loupes ook".
    Twee jaar later staat die dochter daar met een totaal bekraste en overduidelijk veel gebruikte loupe. Moeder was (helaas) een week daarvoor overleden ... en zij kwam haar geld terugvragen want ze had dat ding niet meer nodig! En "de optieker had toch gezegd dat ze mocht terugkomen"!
    Kwaad dat ze was dat dat ding niet meer werd aanvaard en ze haar geld niet terugkreeg!

Mijn ouders hebben ook een betaalterminal voor gewone bankkaarten, maar geen visa. Vinden ze niet nodig.
    Maar de laatste tijd krijgen ze daar dus meer en meer gezeur over.
    Maar als je weet wat de aanvraag en maandelijkse kost van zo'n toestel is, voor het aantal verrichtingen dat er bij hen "maar" zou gebeuren ... dan is het dat echt niet waard.
    Er zijn in een straal van 150 meter overigens 3 bankautomaten (waarbij 1 gewoon naast de deur). Als ze echt moeilijk doen, kunnen ze daar terecht om geld af te halen.

6. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Haha ik had in dat andere topic ook gereageerd, maar de meeste dingen hier zou ik ook niet pikken hoor :D

Mensen zijn in het algemeen gewoon vaker asociaal denk ik, dus meer klanten die dat zijn en soms ook meer winkelmedewerkers.. (Hier trouwens bij de KV geen problemen en brede paden :p)

Ik heb ook al genoeg naar m'n hoofd gekregen van klanten, maar dan nog vind ik het wel belangrijk om netjes te blijven.. Ik heb dan ook wel eens mensen aan de telefoon vriendelijk verzocht om op een later tijdstip terug te bellen als men gekalmeerd was, of dat ik ze echt niet verder kon helpen en dat ze anders maar met mijn baas contact op zouden moeten nemen..

Daarin ligt het verschil tussen klant en medewerker.. Als medewerken moet je gewoon netjes blijven..

7. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik heb een paar jaar in de kruidvat gewerkt..
    Ik had een hekel aan bellen bij mijn kassa...
    Geld smijten inderdaad...

Pfff....

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik stoor me aan de mensen achter de receptie van de rabobank.
    Als ik daar binnenkom zeg ik gewoon hallo of goeienmorgen/middag,en soms krijg je nog geen stom woord terug.
    Gisteren de proef op de som,ging in Wanssum geld storten bij de bank en dacht,ik ga nu eens niet als eerste wat zeggen...kinderachtig misschien maar mijn gedachte is laat hun dat maar eens doen in hun " winkel"..
    Echt niks hè,geen hallo of wat dan ook...stug naar een computer scherm staren en dat was het.

Deel Deze Pagina