Gedrag op internet

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat denk ik ook meespeelt is dat letters op papier/scherm door iedereen anders opgevat wordt.

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Waar het (denk ik) ook mee te maken heeft is dat het voor de 'trolls' vanaf het computerscherm zo 'ver weg' is. Je bent in de leegte aan het gillen, niet recht in iemand zijn/haar gezicht. Dat maakt het lastiger om je in te leven in hoe je opmerking opgevat gaat worden. (Let wel, dit is een uitleg, NIET een excuus).

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tsja, dat dat jouw mening is (;)) dat vind ik dan weer geen reden om mijn mening voor me te houden. Als ik denk dat mijn mening iets toevoegt, dan zal ik hem geven. En dan maakt het me echt niet uit of 'mensen zitten te wachten op een afwijkende mening'.

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
  5. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas zijn er precies wel topics die vragen om problemen, niet?
    Was net aan het kijken naar de topic, met de vraag van hoe oud schatten jullie mij, dat is daar ook mis aan het lopen.

We hebben allemaal onze mening, en we moeten niet met een ander eens zijn, maar het is wel jammer dat er soms onbeleefd gereageerd wordt. En idd op het internet durven velen meer dan in het echt.

Daarom dat het zo jammer is dat er ieder jaar tieners zelfmoord plegen omdat ze gepest worden op internet.

Mensen kunnen in het algemeen niet veel meer verdragen van een ander, en gaan helaas al snel naar politie of rechtbank, of erger nog gaan een mens gewoon in elkaar slaan.

Een tijd geleden, weet niet of jullie dit weten, is in België gebeurd, maar een extreem geval van verkeersagressie, 2 bestuurders, waarvan 1 die zich enorm gedroeg als een kl**tzak op de weg, stoppen aan een rondpunt, stappen ze uit, pakt die kl** een bosmaaier van zijn camionet en haalt uit, en zaagt die ander zijn been af!!!

Waar zijn we mee bezig, ik kan mij van tijd ook ergeren, als ze in mijn kont hangen op de autostrade, en vroeger ging ik ook nog eens die middelvinger opsteken, maar nu denk ik, stel u voor dat je zo een mens voor u hebt! Denk ik toch 2x na vooral ik de 'bird flip' ;)

Vrees dat het helaas maar zal erger worden met de tijd...

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Bravo.

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    @nieuwemoeder97, wat erg! Nee dat had ik nog miet gehoord. En ja, dat topic over hoe oud schat je mij, ook met veel verbazing gelezen.

Ik word er een beetje triest van. Het is natuurlijk een vorm van pesten. Het gaat verder dan je mening geven op een gegeven moment.

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Deel Deze Pagina