Gedrag op school 8 jarige en speciaal onderwijs. Met de handen in m'n haar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Monique1985, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere

2. mumija

mumija Niet meer actief

Misschien een tip: is je zoon al eens gefilmd in de klas?
    Dat hebben ze wel gedaan bij mijn oudste zoon toen hij een jaar of 9 was.
    Ik herken veel in je verhaal. Misschien door te filmen kan er achterhaald worden wat de aanleiding is voor de woede uitbarstingen.

En nog een tip: blijf achter je kind staan en luister naar je moedergevoel. Zo belangrijk!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ja maar ik bedoel dat ik het vreemd vind dat er geen enkele professional er iets mee kan/doet. Zou je toch verwachten van so en /of vitree

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou iig de aankomende periode bijhouden wat er (volgens zoon) gebeurt is, op welke dag en welke juf er die dag voor de klas stond. Op deze manier kan je iig je gevoel onderbouwen. Na een of 2 weken kan je dan je gevoel, met voorbeelden, uitspreken bij de IB-er en samen evt een plan van aanpak maken.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hmmm als dit zo blijft zou ik kijken waar het vandaan komt een kinder psycholoog kan daarin begeleiding bieden.

Daarnaast hij zit nu op het sbo maar zou hij niet beter op zijn gemak zijn op een cluster 4?

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Daar doelde ze volgens mij ook op .. Maar dat is voor ernstige gedragsproblemen .. Maar daar kijk ik niet zo positief tegen aan omdat zijn gedrag nooit een probleem geweest is .. Zelfs niet op het reguliere onderwijs terwijl je dat meer zou verwachten ..
    En heb ik meer het gevoel dat je het probleem verplaats inplaats van op lost .. En kijkt waar het vandaan komt ..
    Ik praat veel met zoon en mij geeft hij steeds het gevoel dat hij onrecht aangedaan word en hij niet gehoord word .. Hij zegt steeds ' de juf gelooft mij niet ' dus cluster 4 onderwijs ( had ff op Google gekeken wat het is ) ik heb met dat onderwijs het gevoel dat hij gestraft gaat worden en school wel heel makkelijk denkt ' scheelt ons weer om energie in hem te steken want ik ben alleen opgeleid om les te te geven '

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ze zeggen dat ze er al alles aan gedaan hebben ..

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Dat zouden ze in klas 4 al doen .. Tot op heden nog niet gebeurt .. Ik heb er al een paar x naar gevraagd .. Zou dat ik ook kan zien hoe hij is .. En Sl aangegeven dat ik het nu niet weet gewoon weg omdat ik er niet ben ..
    Ook veel gebelt met zoon .. Was hij echt boos kon hij mij even bellen en werd hij rustig .. Maar dat gebeurt nu ook niet meer .. En hij vind het echt niet leuk om zo boos te zijn ..

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier zijn wij vorig jaar met oudste bij kinderpsychologe geweest. Hij is hoogbegaafd en heeft extreme faalangst en perfectionisme. Gedragsproblemen thuis, en begon zich ook te vormen op school. Het gaat nu beter, maar ik kan de vinger er niet op leggen waarom het nu beter gaat.

12. Saskia78

Wat hebben ze precies gedaan dan?
    Daar is vast een verslag van.
    En jij mag dat inzien want jij bent 1 van de ouders en hebt dus recht van inzage in het volledige schooldossier :)
    (Wat bij ons verslagtechnisch behoorlijk leeg bleek... vaak wel dat er oets was gedaan maar niet het resultaat dat er uit kwam :) )

Is het er verslag niet... Dan eh.. Kunnen zij niet aantonen dat ze het wel gedaan hebben.

13. Saskia78

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Precies!

Geef duidelijk aan dat je voor alle partijen wilt dat je zoontje zich weer als voorheen gaat gedragen, dat hij kliert en boos wordt, zal zijn oorzaak hebben en daar wordt niemand beter op, de juf niet, jullie niet en je zoontje niet. Maak wel duidelijk dat dit probleem pas sinds halverwege vorig jaar is gaan spelen, daarvoor nooit. Dat is opvallend.
    Je kunt ook zeggen dat je zoontje het idee heeft dat hem onrecht wordt aangedaan. Niet zeggen dat het zo is, maar dat hij zich zo voelt, zou toch al genoeg reden moeten zijn voor de juf om eens achter haar oren te krabben.
    Maak concrete afspraken, zet het zwart op wit, spreek data af (voor die en die dag hebben jullie zus en zo met hem gedaan en dit en dat geprobeerd, we hebben over 3 weken weer een voortgangsgesprek, dat soort dingen), sterkte.

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Dankje wel .. Dat zijn goede tips .,
    Wij gaan er na de vakantie zeker weer achteraan..
    Hij is nu al 4 dagen thuis en heb nog geen woede aanval gezien .. Gewoon een 8 jarige met 'normaal ' gedrag ..
    Dus we laten het er zeker niet bij zitten ..

16. Saskia78

Dat klinkt als een duidelijk teken dat het DAAR dan niet aan ligt :)

17. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ja daar ben ik weer.. Het lijkt alleen maar erger te worden..

Ik had afgelopen vrijdag weer een gesprek op school..maar ik heb daar zo'n raar gevoel aan overgehouden en ook echt gezien dat het echt niet alleen maar aan hem lag .. Hij was zo intens verdrietig en hielt zijn huil in toen zijn juf en iber er waren.. Toen ze weg waren brak hij en vloog in m'n armen en heeft gehuild echt gehuild .. Mijn hart brak echt en
    Moes echt mijn tranen inhouden .. De tranen Rolde stiekum toch over mijn wangen heen .. Het deed pijn.. Mijn zoon heeft het moeilijk en er word niet geluisterd naar hem en ik wil zoveel maar ik kan zo weinig .. Wat doet dat pijn .. Nu weet ik het zeker .. Er wird hem onrecht aangedaan .. Oke de liefste is hij niet bande school maar ach het word een puber kom op zeg ..

Vandaag mijn eerste werkdag en zoonlief
    Moest weer opgehaald worden hij is geschorst en of hij terug mag komen geen idee .. Waarom? Omdat hij niks meer wilde en boos was.. Heelboos..
    Hij heeft niet gescholden of geslagen ofzo ., ik vragen waarom was je zo boos ? Hij werd gepest en geïrriteerd zei hij.. En
    Ik heb de namen van de kids en wat ze hebben gedaan ..

Ik juf gebeld en gezegd wat zoon tegen
    Mij zei .. En zei zegt gewoon tegen mij ' nee dat is niet waar , dat geloof ik niet ' dit id overige de iber .. Ik weet het echt niet meer .. Nu zit zoon van 8 jaar thuis .. Ik weet niks .. Ik weet
    Niet hoe .. Ik zit met mijn handen
    Letterlijk weer in mijn haar .. En thuis weer DE lieve jongen .. Zelfs een meester zei het toen mijn partner binnen kwam draaide zoonlief meteen
    Om en was weer DE jongen die wij kennen .,
    Ik denk zelf dat dat komt omdat wij zijn veiligheid zijn ..
    Ik wil hem helpen maar ik weet niet hoe .. Hoe kan ik dit jochie helpen ? Ik kan echt wel janken .. Ben vanaf mijn werk alleen maar aan het bellen geweest met instanties maar iedereen stuurt me terug naar school en/of Vitree maaaar mijn vertrouwen is weg en bij school is de maat vol zeggen ze .. Ze zeggen letterlijk tegen mij we zijn klaar met naam zoon.. Nou daar sta je dan met je zoon..
    Ik weet het niet meer.. En zoonlief raakt alleen maar meer achter 😤

18. Jaime

Jaime Niet meer actief

Jee wat heftig Monique!
    Heb je het leerlingdossier al opgevraagd? Daar moeten alle observaties en handelingsplan e.d in staan. Daar heb je recht op dan kan je zelf inzien wat ze allemaal doen en geprobeerd hebben. De reden van de schorsing moet er ook in staan.
    Het is duidelijk dat je zoon zich hier niet fijn voelt, ik zou dus echt proberen hem naar een andere school te doen, maar dat zal niet zo makkelijk zijn. Ik denk dat je toch echt de hulp van een instantie nodig hebt nu.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Jeetje joh, wat erg :(, sterkte, ik hoop dat hij snel op een andere, fijne school terecht kan.

20. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Schakel eerst even de leerplichtambtenaar in, misschien kan hij even tijdelijke vrijstelling krijgen en dan heb je even rust samen met je mannetje.
    Vraag school naar schoolwerk, dat moeten ze je geven.
    En kijk dan verder misschien kan hij naar het speciaal onderwijs.

Het is niet ideaal maar dit is geen gezonde situatie voor je zoon.

Deel Deze Pagina