Gedrag peuter niet te corrigeren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1981Mama, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    3 deuken in de auto? Nee dat vind ik eigenlijk niet normaal. Zoals ik al zei ,ik heb echt geen engeltje, maar dit vind ik dan wel weer een stapje erger. Hoe heeft hij dat gedaan dan?
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Door de kinderwagen van de rem te halen en tegen de auto aan te duwen
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wat ik heb gemerkt bij mijn dochter (sept 2015) is dat boos worden en straffen echt niet werken.
    Met haar moet ik praten, rustig praten waarom iets niet mag en wat ze volgende keer beter kan doen.
    Maar het is soms doodvermoeiend.
    Nu vooral omdat ze zo doof is als een kanarie.. ze kan er niks aan doen.(afspraak kno is al gemaakt)
    Ik moet 100x roepen voordat ze me hoort. Als ze dan überhaupt hoort wat ik zeg.

    Deuken maken in de auto? Dan is de kinderwagen echt een no go!
    Dus vanaf dan zou hij blijven zitten totdat je de kinderwagen eruit hebt incl broertje.
    Alles klaar? Dan hij eruit en auto op slot.
    Terug? Hij er eerst in..
    Is die het daar niet mee eens? Jammer dan.. kinderen die zich niet gedragen hebben niks te willen..

    Slaan, schoppen en dingen kapot maken zijn echt een no go.
     
  4. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Maar als ie dat dan 1 keer dot, wat doe je dan?

    Dochter hier ook echt wel een driftkikker die graag gooit, duwt etc, maar na 1 keer pak ik dr kinderwagen af.
    En ja, dan ligt ze weer te krijsen...
    Ze houd ook nooit op als ik iets zeg of vraag pas wanneer ik opsta en naar haar toe loop. En soms doet ze t dan nog ff snel een keertje..
     
  5. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Ik lees vooral veel frustratie uit je verhaal. En heel eerlijk... Ik benijd je niet. Een combinatie van de peuterpubertijd en een baby kan je slopen. Sterkte!

    Het goede nieuws is dat je er zelf bij bent. En dus invloed hebt. Ik lees veel straffen, praten, strafstoel, afpakken. En een slimme peuter die precies weet op welke knoppen hij moet drukken bij z’n moeder voor aandacht. En ja, ook negatieve aandacht is aandacht.

    Ik sluit me volledig bij @Nescio aan.
    Gooi straffen, afpakken en strafstoel overboord. Probeer het op een andere manier en je krijgt een heel andere dynamiek in huis.

    De hele dag mopperen maakt een kind immuun voor jouw woorden. Dus maak een punt als het voor jou echt een punt is. De rest: Een grap, een spelletje, een compliment (wat heb jij je best gedaan!) en betrek hem bij wat je doet.
    En ook al praat hij heel goed. Hij is tocht echt gewoon 3 jaar.

    Een leestip: How2talk2kids.
     
    Nescio vindt dit leuk.
  6. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Nee dat is ook niet normaal. Ik zou streng zijn op echte no go's (dingen expres kapot maken bijvoorbeeld) en hem verder wat zelfstandiger maken.
     
    a2cmieux vindt dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Dan zou die hier heel rap zelf in de kinderwagen vast gezet worden.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat gaat natuurlijk niet omdat zijn broertje daarin zit ;)
    Maar ik zou wel een stuk strenger zijn als hij zo baldadig is bij de auto.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Broertje in de draagzak oid en dan erin of direct vastzetten in het autostoeltje.
    3 deuken in een auto op een dag:eek: dat is ver overschrijdend gedrag.
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ik snap niet hoe hij met de kinderwagen deuken in de auto kan rijden? Ja ik snap dat het kan, maar ik bedoel dat hij die mogelijkheid heeft.
    Een kinderwagen op straat, daarbij ben ik altijd in de buurt en als ik dit gedrag van mijn kind zou kennen dan blijf je dus van de kinderwagen af en mag je er al helemaal niet mee rijden.
    Nu is onze zoon in dat soort dingen, als het gaat om z'n zusje enz. juist heel voorzichtig, maar als hij met haar wilde rijden moest hij dat gewoon vragen, maar eigenlijk is de vaste afspraak dat de kinderwagen door mama wordt geduwd.

    Hier heeft hij 1x per ongeluk met het stuur van z'n fiets een kras op de autodeur gemaakt. Wij hebben een eigen oprit voor de deur, hij wilde een rondje fietsen om de auto, dat was dus daarna ook de laatste keer. Ik ga sindsdien als hij met z'n fiets mee gaat, altijd achterom. Sommige dingen moet je ook zelf bij voorbaat al proberen te vermijden vind ik.

    Kind wat makkelijk de deur uitloopt, deur op slot/ knip erop o.i.d. totdat je zelf ook daadwerkelijk zover bent om de deur uit te gaan.
    Consequent zijn en elke situatie van tevoren alvast goed proberen in te schatten en dan van het minst gunstige uitgaan.
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja draagzak zou een optie kunnen zijn. Of gewoon veel voorzichtiger/strenger rond de auto.
    Ik denk dat het niet 3 deuken op 1 dag was trouwens, maar vandaag de 3e deuk. Dus sinds vandaag zitten er 3 deuken in, omdat vandaag de 3e is gemaakt.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ja dat kan ook, misschien verkeerd begrepen. Vind het alsnog gedrag dat grenzen ver over gaat.
     
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hij zit al jaaaren niet meer in de kinderwagen/buggy.
    Draagzak had gekund maar ik kan mijn baby niet zelf in de draagzak hebben (te zwaar).

    Hij weet ook dat hij hem niet van de rem mag halen. Ik had de Maxi-Cosi er net afgetild en die snel in de auto gezet.

    Het was idd niet de derde deuk op 1 dag, maar wel in twee mnd
     
  14. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Ken je het boek how2talk2kids? Steeds als ik me afvraag waar het toch misgaat lees ik m weer en het werkt in de klas, met mn eigen kids en zelfs bij mn man, haha...

    Erg leuke en goed uit te voeren methode. Wij hebben 2 HB kids die erg bijdehand zijn en veel autonomie en sturing nodig hebben. Maar echte strijd is er bijna nooit meer, het werkt gewoon erg goed doordat je leert welke behoefte er achter het gedrag zit, zij blij en ik blij.
     
    Miracle1 vindt dit leuk.
  15. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Zou ik eerst de oudste in z'n stoel vast zetten en daarna pas de baby. De baby kan prima wachten. ;)
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    dus eerst je zoontje gelijk vast snoeren in de auto en pas daarna de baby...
     
  17. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Bedankt voor de tip, ik heb het gelijk aangevraagd hij de bieb.
     
    Vulpen en Annemeis vinden dit leuk.
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Dan hem dus eerst in zn stoel vastsnoeren.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik herken het wel heel erg. Wat in elk geval niet hielp was elke keer boos worden. Straf geven ben ik sowieso geen voorstander van, maar aan gedrag zitten wel consequenties.

    Dat je hem mee hebt genomen zonder schoenen vind ik alleen maar normaal en niet te ver gaan. Hier een keer kind op school gehad in pyjamabroek omdat hij vertikte een andere broek aan te doen. Nou prima, maar dan ga je zo naar school. Ik was er klaar mee. Hij heeft het nooit weer gedaan.

    Persoonlijk heb ik veel gehad aan het boek "het temperamentvolle kind". Probeer ook niet meteen boos te worden, maar laat hem dingen zelf ontdekken. Ga niet overal de strijd over aan, maar bewaar dat voor de echt belangrijke dingen (in de gordel, tandenpoetsen etc). wil hij perse 2 verschillende sokken aan (noem maar wat), dan laat je dat lekker, is niet schadelijk immers.

    Elke keer (tot in den treure) uitleggen wat je gaat doen, waarom en betrek hem daarbij. Laat hem zelf zijn kleren uitzoeken indien dat anders een strijd oplevert en het wordt beter, echt.
     
  20. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    wat een herkenbare dingen, mijn 3 jarige doet ook al die dingen. behalve misschien de auto indeuken, omdat ik hem dus idd eerst in de auto zet, en dan pas andere dingen erin leg.

    Wat ik vooral doe is streng straffen, en heel erg trots op hem zijn als hij goed zijn best doet.
    Verder als we ergens heen gaan zeg ik van te voren wat hij kan verwachten. bijv. we gaan die en die winkel, en je loopt gewoon met mama mee, en gaat niet midden in de winkel straat liggen huilen. mama gaat je ook niet meer tillen. en vaak accepteerd hij het bij ons dan beter, dan wanneer hij ergens is en ik hem dan erop aan moet spreken.
    Verder wil de mijne geen jas aan...dus die hou ik ook uit. en ik heb hem ook al mee gesleept zonder schoenen. tja t is een fase. moet zeggen omdat dit de 2e is en onze oudste ook een sterke wil heeft ik er veel duidelijker in ben. dus nee is bij mij gewoon nee. en niet na huilen en zeuren uiteindelijk toch ja.
     

Deel Deze Pagina