Alweer naar het consultatiebureau?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nora1983, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    #1 Nora1983, 19 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2017
    ik kreeg vandaag een brief van de GGD, dat onze dochter weer naar het consultatiebureau moet voor controle en een vaccinatie. Oja, en ogentest. Maar ze is met haar 3e verjaardag nog geweest en heeft toen ook ogentest gehad, was helemaal goed.
    Ze word overigens in aug. 4.
    Is dit normaal? eerder duurde het een jaar voor ze weer heen moest...Voor een vaccinatie snap ik wel dat je opgeroepen word, maar voor al die andere controles(nou vind ik een keer extra ogen testen helemaal niet erg hoor).

Daarbij; ik kan niet eens komen met haar, zit in mijn laatste weken vd zwangerschap, baby kan elk moment geboren worden. Ik ga morgen bellen en vragen of het gecombineerd kan worden met de 1e controle van onze baby. Het is niet om de hoek, moet er een middag voor uit trekken. Blijf niet heen en weer rijden, kost me nu enorm veel energie en met 2 kinderen straks veel tijd.

2. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Dat is toch de afspraak die normaal rond de vierde verjaardag is? Ik zou ff bellen en vragen of t verplaatst kan worden.

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Helemaal normaal hoor! Klopt als een bus en ze krijgt ook een vaccinatie. Is er echt geen mogelijkheid om te gaan? Zodra de baby is er is heb je het nog drukker en waarschijnlijk gaat je dochter dan ook naar school?

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Die controle van (bijna) vier jaar is standaard.
    In jouw geval zou ik ook bellen om hem te combineren met de eerste controle van je baby

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Stond in het boekje niet rond 3,5 a 4 jaar? (Hier zijn ze altijd heel laat, ik krijg zelden een brief voordat de datum al is gepasseerd (en ik zelf ga bellen haha); blijkbaar is het flexibel.)

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Fijn dat ze bij jullie op tijd lopen. Het is de bedoeling dat de laatste controle is voordat ze naar school gaan (incl vaccinatie en oogtest).
    Hier zat mijn dochter al op school toen ze werd opgeroepen.

Combineren kan natuurlijk altijd, valt te proberen.

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Jup 3 jaar 9 maanden

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    #8 ikkie97, 19 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2017
    Dit! Alleen lopen de meeste consultatiebureaus achter waardoor het vaak rond de 4e verjaardag is.
    Maar volgens mij kun je prima overleggen dat je het even uit wil stellen en combineren met de baby.

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Heb je in het boekje gekeken? Daar staat precies un wanneer kinderen opgeroepen worden. De laatste is dus met 3jaar en 9 maanden.

10. Noorie

Noorie Niet meer actief

Ja dat is de afspraak van 3,9 jaar. Het laatste consult.

11. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb meer dan eens gecombineerde afspraken gehad. Ben denk ik ook wel eens met 3 kinderen op het consultatiebureau geweest.
    Zeker als je er voor moet rijden zou ik kiezen voor een gecombineerde afspraak.

12. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ja het klopt.
    Met 3 jaar en met 3 jaar en 9 maanden weer!
    Kop op, even de schouders eronder en gaan, als de baby er straks is of ze zit op school is het allemaal nog veel lastiger.

Bij mijn dochter kwam er de laatste keer opeens uit dat haar ogen niet goed waren en nu heeft ze een bril, dus die controles zijn zeker ergens goed voor.

Succes met de laatste loodjes!

13. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Oja, en afspraken combineren deed ik ook vaak, maar als het enigszins kan zou ik nu snel voor de geboorte van nummer 2 gaan, vond het met meerdere kinderen op het consultatiebureau altijd hard werken :)

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Finley is 3 weken geleden geweest voor dat consult (kon bij mij niet eerder namelijk :)).
    Schrok van dit topic, want ik moet nog met hem naar een inloopspreekuur voor die vaccinatie (hij was toen koortsig en toen mocht het niet gezet worden.)
    Die vaccinatie moet hij hebben voor zijn 4e verjaardag.
    Gauw even in mijn agenda genoteerd, dus indirect bedankt voor het openen van dit topic!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit inderdaad.
    Al is het zwanger waarschijnlijk fijner dan met peuter en baby ;). Maar straks moet je toch ook voor de baby, dus combineren is wel praktischer omdat je er toch bent.

16. Noorie

Noorie Niet meer actief

Het is niet erg als de vaccinatie na zijn 4e verjaardag gegeven word. Is wel het streven omdat het dossier, wanneer kinderen 4 zijn, word overgedragen aan de ggd.

17. Noorie

Noorie Niet meer actief

Combi afspraak kan niet altijd
    Het 3,9 jaar consult is vaak bij een verpleegkundige en soms bij een arts..en het eerste consult met de baby bij een arts.
    Ook zou ik met een pasgeboren baby er niet voor kiezen, duurt al met al best lang dan.

18. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben wel een afspraak voor de jongste gecombineerd met de laatste afspraak van onze oudste zoon.

Mijn vriend is toen mee geweest, dat vond ik wel handig. Verder was het prima te doen.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was het laatste consult bij de arts.
    Hier was combineren eigenlijk nooit een probleem. Maar als het nog lukt nu, zou ik het toch nog doen ipv verplaatsen. Met twee kinderen waarvan 1 een kleine baby is best zweten :D

20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier ook bij de oudste ogentest niet goed bij de laatste test, lui oog en een bril. Dus zeker wel belangrijk.

Deel Deze Pagina