Niet kunnen delen inclusief woedeaanval

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door angel12, 3 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Hoi,

Mijn dochtertje van 4 (bijna 5) zit in groep 2. Gaat allemaal prima en ze doet alles goed alleen is er 1 probleempje, wat vooral ik als probleem zie:

Ze kan niet delen. Op school ligt elke ochtend bij binnenkomst iets klaar op de tafel om te doen. Soms is dat iets voor ze alleen en soms iets waarbij je moet delen of samen spelen. En daar gaat het mis: mijn dochter pakt iets en daar mag dan niemand aankomen, ze wil alles als eerste doen etc. Als er dan toch een kindje iets pakt of doet dan is het oorlog en word ze echt heel kwaad met alles erop en eraan: schreeuwen, duwen, slaan, schoppen, huilen. Ik heb zelf al van alles geprobeerd maar het werkt niet echt. De juf zegt dat als ik er niet bij ben het wel meevalt.
    Ze kan ook vaak genoeg wel samen spelen. Ze kan het ook wel met iedereen vinden. Ze is verder ook heel lief.Maar als het dan niet lukt word ze zo kwaad. Dan komt ze bij me hangen en knuffelen want dan is ze verdrietig.

Wie heeft er tips? Het gaat nu dus om het moment dat ik haar naar school breng en even erbij blijf.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Als ze het niet doet als jij weg bent zoals de juf zegt dan zou ik met haar afspreken dat wanneer ze zo raar doet, je dan meteen weg gaat. Weet niet of ze daar gevoelig voor is?
    Met 5 jaar mag je wel verwachten dat ze iets kunnen delen of enigszins samen kunnen werken. Helemaal met materiaal van school en dus niet eigen.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Dit wilde ik ook zeggen. En dan ook weggaan en snel afscheid nemen als ze zich zo gaat gedragen.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als ze dat alleen doet als jij er bij blijft, niet erbij blijven dan

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Schoppen en slaan als ze samen iets moet doen,nou doeiii dan ben ik weg.

6. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Voor de duidelijkheid: het gaat ook vaak wel goed hoor.

Misschien is dan gewoon weggaan een optie inderdaad, al vind ik dat weer moeilijk want dan raakt ze daar verdrietig van. Maar dat pakt de juf gelukkig goed op.

7. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Dit zou ik ook doen.

Deel Deze Pagina