Gedrag tegenover andere kindjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Sinds een tijd merk ik dat mijn zoontje (bijna 2,5) heel vervelend kan doen tegen andere kindjes, wanneer we bijvoorbeeld in de speeltuin zijn. Dit kunnen onbekende kindjes zijn, of kindjes die wij kennen (van een vriendin bijv). Hij slaat soms uit het niets of duwt, gaat op een schoentje stampen, met een vinger prikken, echt een beetje klieren. Hij gaat naar de creche, maar ik heb niet echt gehoord dat hij daar ook dit soort dingen doet. Hij zal het wel doen, maar misschien weinig.. En misschien zien ze ook niet alles. Is het een idee om er over te praten met hen? Ik voel me echt niet prettig wanneer hij zo doet, vooral ook omdat het bij kindjes van vriendinnen is. Gisteren bijvoorbeeld sloeg hij ook een keer op het hoofdje van het kindje van mn vriendin en gooide met een auto, vlak langs zijn hoofdje! En dit doet hij zonder kwaad te zijn of zonder dat er iets is gebeurd.. Wanneer dit gebeurd zeg ik altijd dat dit echt niet mag en spreek hem streng toe, haal hem even weg bij het kindje. Hij herhaalt dan ook nog wel eens later zo van: Mama, ik deed boem! bij dat kindje.. En dan zeg ik hem nogmaals dat dit niet leuk is en dit niet mag. Iemand idee waarom hij zich zo gedraagt en hoe ik hier het beste op kan reageren? Ik heb het gevoel dat hij niet veranderd

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou het zeker navragen bij de opvang....

En verder waarschijnlijk gewoon een fase...
    Ik snap dat je het heel vervelend vind, consequent blijven :)

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zou het zeker navragen en bespreken bij de crèche ja.

En consequent blijven. Misschien een keer naar huis gaan als hij zo doet? Dat dat indruk maakt?

2augustus1992 vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.407
    10.339
    113
    Uitproberen en grenzen op zoeken bij de kinderen snap ik, het onderzoeken wat wel en niet kan. Bijvoorbeeld speelgoed pakken en kijken wat het kind doet was iets wat hij vaak deed, hij ontdekte dat sommige meteen huilde en andere deden niks of werden boos. Hij gaf het wel meteen weer terug.

Expres pijn doen heeft hij ook een korte periode gedaan en misschien zijn we heel streng maar we waarschuwen 1 keer en de volgende zit hij op de trap of gaan we naar huis.

Consequent zijn en heel duidelijk, vantevoren afspraken maken wil ook helpen. In de speeltuin spelen we fijn anders gaan we naar huis. 1 keer waarschuwen en daarna doen wat je zegt.

Ik zou ook in gesprek met de peuterspeelzaal om te kijken of ze het herkennen ,succes met de lastige periode.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Bedankt! Ja misschien dat het wel helpt om van tevoren hem eventjes duidelijk toe te spreken, en idd een keer weggaan wanneer hij niet luistert. Misschien maakt dat wat meer indruk. Hoorde hem gisteren ook zeggen (toen ik thuis kwam uit het werk) dat hij boem had gedaan bij mark, een jongetje uit zijn groepje..! Hij is echt into het: is van mij, slaan, of van zich afduwen (met of zonder reden).. dus hoop dat het een fase is

6. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Een ander kind, dier of volwassene pijn doen, opzettelijk, wordt absoluut niet getolereerd. Mijn zoontje, 3 jaar weet dat als hij dat doet er direct consequenties volgen. Zijn we ergens, gaan we weer weg, jammer dan van de reistijd of wat dan ook. Thuis is het iets afnemen wat hij heel leuk vindt, bv dan wordt er geen filmpje op de iPad gekeken. Mijn zoon moet ook zijn excuus aanbieden aan het kind, en herhalen wat hij gedaan heeft (zeggen) en waarom dat niet ok is (iemand pijn doen). Ik vroeg ook aan hem of hij het andersom leuk zou vinden en dat als hij wil slaan hij het op zichzelf moet doen. Snel afgeleerd.

Deel Deze Pagina