cito rekenen groep 7

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Kattie12, Jan 24, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kattie12

Kattie12 Lid

Mar 2, 2019
    9
    13
    3
    Female
    Zoon heeft vandaag cito rekenen gedaan. Hij vertelde dat hij tijd tekort kwam omdat de juf wilde dat ze op een apart blaadje ook de berekeningen opschrijven. (Er waren zelfs kinderen die het helemaal niet af hadden en die mogen het morgen afmaken.). Volgens zoon gaat de juf niet alleen naar de antwoorden kijken, maar tellen ook de berekeningen mee. Het kan natuurlijk zijn dat hij het niet goed begrepen heeft, maar dit mag toch helemaal niet? Bij de cito's gaat het toch gewoon om het goede/foute antwoord (multiple choice)?

2. Anoukskie

Anoukskie Fanatiek lid

Oct 18, 2016
    2,476
    885
    113
    Cito rekenen heeft bijna geen multiple choice vragen, het grootste deel is open. Berekeningen mee laten tellen mag niet, maar wij laten ze wel ook altijd opschrijven. Dit omdat we graag willen zien waar ze de fouten in maken, als ze die maken.

Gewooniemand and Roanna like this.
  3. Kattie12

Kattie12 Lid

Mar 2, 2019
    9
    13
    3
    Female
    Bedankt voor je reactie! Goed om te weten dat het dus gebruikelijk is om de berekeningen te laten opschrijven.

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,768
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Van mij moeten ze ook de berekeningen opschrijven en ik haal die blaadjes met berekeningen ook op. Dat telt niet mee voor de uitslag, maar dwingt wel af dat ze een berekening op papier maken en niet zomaar wat opschrijven of met hoofdrekenen op een fout antwoord uitkomen, dat goed was geweest als ze de moeite hadden genomen om het op te schrijven.

Deze maatregel is trouwens niet voor alle kinderen nodig. Dus ik weet precies bij wie ik wel of niet moet checken ;) M'n eigen zoon is ook zo'n flapdrol. Ik was dus blij om te horen dat hij dit van zijn juf ook moet. En z'n CITO dus ook zonder pardon opnieuw moest maken toen bleek dat hij dat niet had gedaan. Scheelt de helft in fouten!

Share This Page