Vandaag klaagde mijn dochter van 7 (in mei) over een pijnlijke tepel. En inderdaad, deze bleek rood. Na wat googlen kan dit passen bij een vervroegde pubertijd, dus ook even een check gedaan op andere lichaamsdelen. In haar oksel (aan een kant) zie ik inderdaad wat hele blonde haartjes. De andere kant niet heel duidelijk. Down under zitten ook haartjes, maar ook erg blond. Ik vraag me dus af of schaamhaar ook meteen donker is, of dat het ook heel erg blond kan zijn. De tepel is zowiezo al iets om voor naar de huisarts te gaan, maar ik wilde ook hier even checken of er mensen zijn die er meer over weten.
Ik zou wel naar de huisarts gaan. Blonde haartjes in de schaamstreek zijn normaal, althans bij mijn dochters. De oudste is 11 jaar en heeft sinds een half jaartje echt zwart schaamhaar en borstgroei. Onder haar oksels heeft ze nog niets dus ik hoop dat de menstruatie nog even uitblijft. De tepel kan ook een ontsteking zijn. Mijn dochter begon met haar negende verjaardag te klagen over pijnlijke borstjes maar de echte groei liet nog op zich wachten.
mijn dochter is acht en heeft wel groeiende borstjes en ook schaamhaar, ook ruikt ze soms naar zweet onder haar oksels en haar haren ruiken eigenlijk ook altijd naar haar zeg maar (zijn snel vettig), ze wordt bijna negen maar dit is een jaar geleden zoiets zeker begonnen. o ja en ik moet zeggen dat de haartjes ook niet zwart zijn, maar meer bruin , maar voorheen had ze ze niet dus neem aan dat het toch echt schaamhaar is.
Onze dochter begon met 9 met gevoelige borsten en nu met bijna 10 zijn het hele kleine bobbeltjes. 7 jaar is inderdaad erg vroeg en ik zou even naar de dokter. 9 jaar is al vroeg namelijk. Maar gezien de familiegeschiedenis niet onmogelijk. Ik was 11 toen ik ongesteld werd en had toen cup B. Daarna nooit meer gegroeid en heb nog altijd cup B