Gedrag zoontje door oppassen oma

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LW85, 12 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk mag je vinden dat oma geen gepaste opvoeder is. Maar dan doe je wat jij nu gaat doen: oma geen vaste oppas meer laten zijn.

Maar ik vind het soms ook oneerlijk dat ouders (en daar bedoel ik niet per se TS mee) wel met plezier profiteren van de gratis opvang van de grootouders, maar dan zitten te zeuren op elk detail. Als je alles perfect wil, dan betaal je voor de opvang.

2. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Als je het er niet mee eens bent hoe oma het aanpakt,dan moet je haar ook niet meer structureel laten oppassen. Mijn moeder past op dinsdag bij ons thuis op en volgt de regels van het huis. Mijn schoonouders doen het op vrijdag en doen het op hun manier en ik vind dat prima. Opa's en oma's zijn er om te verwennen / verpesten. Zij zijn geen deel van de opvoeding, maar dat is mijn mening

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn ouders passen 1 dag per week op, heel fijn! Een aantal regels wordt gevolgd, het gaat dan om zaken die wij belangrijk vinden: niet veel snoepen en niet de hele dag de TV aan. Op dit moment is onze jongste zoon bijna zindelijk, het is wel de bedoeling dat dit wordt doorgezet (zowel door mijn ouders als door het KDV). Hierover maken we dus afspraken. Dat gaat prima.

Mijn schoonouders passen niet structureel op. Enerzijds omdat ze 5 maanden per jaar in het buitenland verblijven, anderzijds omdat zij zich niet aan dergelijke structurele afspraken zouden willen houden.
    Zij vinden het leuker dat de kinderen daar af en toe komen logeren en dan volop verwend mogen worden.

Ik vind het met alle opa's & oma's zo goed geregeld en dat vinden zij zelf ook. Ik prijs me vooral heel gelukkig met het feit dat onze kinderen zulke lieve grootouders hebben die zoveel van ze houden.

4. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Kan je hem niet de avond van te voren naar oma brengen? Dat is misschien voor iedereen rustiger. En het helpt voor je zoon ook beter de regels in de verschillende huizen te scheiden.

Ik zou gewoon even met haar om de tafel gaan om te praten. Geef aan dat jullie graag willen dat ze iets strenger is voor jullie zoon. Som vooral niet alles op wat ze in jullie ogen fout doet, maar focus je op de dingen die je belangrijk vindt. Bijvoorbeeld toch een slaapje laten doen of brood eten tussen de middag. Ze bedoelt het allemaal goed heb ik het idee dus laat haar vooral een lieve oma zijn.

5. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Hier ben ik het mee eens.
    Je kiest er zelf voor om oma op te laten passen.
    Je kunt oma niet veranderen en dat moet je ook niet willen.
    Als jij niet kunt accepteren dat oma dingen anders aanpakt, dan moet je een andere oplossing zoeken qua opvang.
    Ik vind oma gewoon erg lief klinken en ik zou het als ik jou was proberen los te laten.
    Je kind wordt echt niet verpest omdat oma hem wat verwend of dingen wat anders aanpakt dan jij dat doet.

6. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Dit ja... Wat fijn dat oma jouw kindje zo volgt in alles! Ze zet echt alles aan de kant om goed voor haar kleinkind te zorgen. Vergeet dat alsjeblieft niet op het moment dat je met haar in gesprek gaat :)

7. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Ik heb bij mijn kinderen ook gemerkt dat ze bij hun tante meer mochten dan bij mij en dat dat soms koppigheide opleverde.denk dat je daar niet onderuit komt,is de leeftijd en ze testen je.kwestie van volhouden.maar.....bepaalde zaken zoals een middag dutje is toch wel iets waar ik van vind dat ze dat gewoon moet toepasssen...dat zijn jullie regels gewoontes die jullie kind nodig heeft.dat zou ik zeker bespreekbaar maken en ook uitleg geven waarom je dat perse nodig vind.zou het samen met je vriend doen.

Deel Deze Pagina