Of het mijn hormonen zijn of die van mijn puberende en loopse berner sennenhond weet ik niet, maar ze plast en poept ineens weer binnen. Zo ontzettend smerig... binnen plassen heeft ze al in geen maanden meer gedaan en binnen poepen nooit, maar nu ineens wel. En ze lijkt ook niet meer te weten wat alle commando's betekenen die we haar zo geduldig hadden geleerd... Krijg er nu echt een punthoofd van!
mijn kat gaat overdag als mijn man op het werk is niet meer naar buiten dan blijft ze bij mij in de buurt, en ze komt alleen nog zeuren bij mijn man (voor een aai en speelkwartiertje) mij laat ze links liggen qua aaien en spelen maar ze achtervolgd mij wel de hele dag, om ziek van te worden, soms denk ik wel eens: pfff get a life! ga jezelf vermaken, hihi...vals he? het is ook zo irritant af en toe, al dat gezigzag tussen je benen door
hoi hoi honden merken vaak nog eerder dat je zwanger bent dan jezelf die van ons ligt ook alleen maar bij me gaat zelf mee naar de wc en gaat er bij liggen wachten haha af en toe snuffelt en ligt ie mijn buik en gaat en dan met zijn hoofd op liggen wel leuk maar af en toe wordt je er wel gek van je kan bijna niks meer doen alleen hah liefs angel
me hond (6 jaar, labrador) is iets beschermder geworden hij snauwt naar honden als die meteen naar mij toe komen maar als ze eerst aan hem snuffelen is er niks aan de hand.. me kat (22 jaar zolang heb ik r ook al) is continu bij me , sta ik te douchen zit ze naast de cabine op de bank ligt zo op schoot en als ik loop loopt ze achetr me aan wel schattig. me paard moest niks meer van me weten, hij kwam nog wel naar me toe vanuit t land maar zodra ik dan wilde poetsen stapte die steeds opzij zodat ik m niet aan kon raken.. als ik iemand anders t lied doen was er niks aan de hand en dan zodra ik op wilde stappen wat al niet zo makkelijk ging (ik ben 1,62 meneer is 1.78) ging ie weer dansen zodat ik er echt niet op kwam. ik hoop dat dat na de bevalling wel weer goed komt. lang verhaal geworden trouwens
Cilla, aan de paarden heb ik (nog) niks gemerkt? Toch een heerlijk gevoel als je dieren zo betrokken bij je zijn Ellen, als ze tussen de 7 en 11 maanden is zal het inderdaad wel pubergedrag zijn, dan zijn bijna alle honden 'ineens' alles vergeten. Puur door hun hormoonhuishouding. Wel heel leuk al die verschillende verhalen!
Wij hebben ook een beagle, hij wordt in april 3 jaar! Op het ene moment is hij héél lief en aanhankelijk (vorrzichtig bovenop mij klimmen en mij overladen met kusjes en knuffels) en op het andere moment hoort ie me niet en ziet hij me niet. Ik zeg dan "Jaja, oren als pannekoeken maar luisteren ho maar!" Maar het komt vaker voor dat honden slechter luisteren als de vrouw zwanger is! Heeft inderdaad met je hormonen te maken, dieren voelen dat aan. En de ene hond is daar wat gevoeliger voor dan de andere. Ook is onze hond héél waaks geworden! Niemand hoeft langs te lopen (mensen, dieren maakt niet uit) of hij gaat helemaal los. Heb al meerdere keren een hartverzakking van hem gehad! En inderdaad, probeer consequent te blijven bij jullie beagletje! Is moeilijk (als hij je aankijkt met van die droopy-ogen), helemaal als je zwanger bent! Maar het werpt z'n vruchten af. Over het algemeen luistert onze lieverd heel goed, loopt altijd los in het bos en waar geen auto's rijden! En met trainen met koekjes bereik je heel veel! Liefs Lisszy
Een van onze katten is altijd al een slijmbal geweest, maar sinds vorige week wil hij perse op mijn buikliggen. Wordt er af en toe niet goed van. Je zet hem weg, en hij ligt er weer.... Zal wat worden als zijn broer dat ook gaat doen...
Ik dacht dat het aan onze hond lag. Wij hebben een pup van 6 maanden, en ik merk dat ze de laatste tijd veel meer knuffels wil. Kijk, het is wel een beagle, en dat is sowieso al een knuffelhond, maar nu wil ze echt continu zo dicht mogelijk bij me, zeker als ik met een dekentje op de bank lig... Hoewel dat natuurlijk gewoon ook wel erg lekker ligt, hahaha! En als ik haar dan wegduw gaat ze op haar rug op de grond met haar pootjes in de lucht liggen piepen en kwispelen. Zo van, ah toe, ik ben lief, knuffel me dan! Grappig dat dat ook van mijn zwangerschap kan komen. Ja, honden hebben wel heeel gauw door hoor, als er iets verandert in huis... Leuk hoor.
Hahaha Beagles zijn toch ook echt geweldige honden! Lisszy haha onze bull heeft ook van die grote pannekoeken maar kan ook behoorlijk 'doof' zijn Misschien omdat door hun grote oren zóveel prikkels binnenkomen dat ze zich instinctief leren afsluiten voor ongewenste prikkels
Hier beide keren geen verschil met de huisdieren, ze doen nog net zo gewoon (lees lomp en lui ) als anders. Wij hebben 2 katten (beide 11 jaar) en een labrador (bijna 7 jaar)
onze kruising jack russel/chiwawa is ook veel waakser geworden! Blaffen om alles inderdaad. Wel lief maar vaak ook erg irritant.... Hij komt ook meer bij me liggen. Was bij de vorige twee zwangerschappen ook zo, wel grappig dat het steeds weer terugkomt.
@ MijnKleine: Ik vind beagles ook echt fantastische honden! hahaha! Maar ook bulletjes kunnen zo lekker eigenwijs zijn! Heerlijk! @ Linda79: Dat dekentje op de bank ook erg herkenbaar! Als ik op de bank lig met mijn deken, komt meneer er alweer aan. En dan moet en zal hij erbij ligen, onder de deken wel te verstaan Ach, ik vind het wel gezellig! Oja, ik heb hem ook geleerd als ik vraag waar is de baby?, dat hij mijn buik besnuffeld! Als de kleine er straks is, doet dat waarschijnlijk nog steeds! hahahaha!
Haha Tantan, dan hebben jou dieren zeker geen zin om zich uit te sloven Nu merk ik ook al aan de hond van m'n ouders die normaal erg nerveus is, dat die ook veel rustiger is om me heen. Leuk, leuk, leuk allemaal hahaha!
@Linda79.... praat me niet over "dekentje" Zodra ik op de bank plof en ik pak mijn dekentje dan is onze Huub er als de kippen bij! Kruipt ie in mijn knieholtes om "mamma's " billen warm te houden... en tja... Huub is ook een bull. Hij doet dit trouwens al sinds een ruim een jaar Groetjes Cynthia
Onze kat loopt sinds ik zwanger ben de hele dag achter mij en mn man aan, ze is vooral goed in voor onze voeten lopen... Heel irritant, af en toe denk ik ga nu maar gewoon liggen in je mand zoals je altijd doet!
Hallo Ik zie dat meer mensen hier met het probleem kampen dat ze niet precies kunnen inschatten hoe het straks zal gaan met de kleine erbij. Ik ben bijna uitgerekend en heb een franse Bulldog. Ze is super lief en wel een beetje ruw en heel sterk. Nu ik verlof heb en veel thuis ben is ze niet meer bij me weg te slaan. Zo erg dat ze soms zelf niet eens naar mijn man wil gaan om te spelen of knuffelen. Maar wat ik veel erger vind is dat ze op vreemde nu zelfs een beetje agressief regeerd. Gisteren hebben we een nieuwe riem gekocht en de vrouw van de winkel wilde die aandoen omdat ik niet meer kon bukken en toen hapte ze naar die vrouw. Ook op de kraamzorg was ze heel fel toen die op huisbezoek kwamen. Ik weet echt niet wat ik eraan moet doen. Heeft iemand misschien tips. Want zij was eerder hier in huis en vind dat ze zeker ook haar eigen plekje moet behouden. Groetjes Helma
Ik heb een chiuachua en een boomer, die chi is zo wie zo erg aanhankelijk en die boomer volgt me door het hele huis, soms komt tie ook op mijn buik liggen met zijn kop, net of tie naar het hartje luisterd. Mijn papegaai moest de eerste 3 maanden niks van me hebben hij beet en was onhandelbaar, maar dat komt omdat je iets anders uitstraalt bepaalde geur ofzo en dan ben je een soort vreemde voor hem, maar nu is tie gelukkig weer heel lief en komt ook weer lekker kroelen. Ben erg benieuwd hoe ze straks reageren als de kleine er is. jullie ook?
Wat leuk dat zelfs een papegaai erop reageert! Alleen de manier waarop was natuurlijk wat minder Haha een Mastif op je buik lijkt me nou iets minder aangenaam maar wel hartstikke lief! HelmaSedar, toch consequent afstraffen (duidelijk in nekvel knijpen + FOEI!, straal zelfvertrouwen uit de minste twijfel merken ze). Want grote kans dat hij dit gedrag dan ook gaan vertonen naar de kleine of naar vriendjes/vriendinnetjes van de kleine straks. Eenmaal aangeleerd en de grenzen verlegd is het veel moeilijker te corrigeren. Neem desnoods contact op met een goede instructeur die cursussen geeft of iemand die je persoonlijk kan begeleiden. Is natuurlijk wel 'schattig' in zekere zin dat je dier je zo wilt beschermen maar als ze dit aanleren zal het waarschijnlijk ook doorgaan als de zwangerschap voorbij is en dat wil je niet! Gelukkig is onze Bull nog altijd een allemans vriendje Hij luisterde laatst zelfs naar de 2 jarige van een kennis, die hield zijn handje op en onze Joep ging voor hem zitten en gaf een "high five"